Foutcodes ST1

Plaats reactie
Daffie
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2019, 21:00

Daarnet op weg naar huis, klein niveauverschil tss weg en brug, ik blijf op het fietspad rijden aan nog geen 30 per uur - tegenwind en hagel :roll:

De stromer geeft systeemfout aan - ondersteuning weg
Foutcodes: 210205 - 210284 - 210281- 210285

Volgens wat ik lees over deze foutcodes, niet zo goed dus :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit wordt er eentje voor de dealer.

Die foutmeldingen hebben we, in een wat wisselende combinatie weliswaar, inderdaad vaker voorbij zien komen. In je motor zitten drie Hall-sensoren, aan de hand waarvan je Stromer de positie van de motor bepaalt. Als er geen contact kan worden gemaakt met een Hall-sensor, dan kan de positie van de motor niet worden bepaald en wordt de ondersteuning uitgeschakeld. Dat zal om veiligheidsredenen zijn.

Dit probleem kan meerdere oorzaken hebben, waaronder kabelbreuk tussen de motor en de controller (motorkabel vervangen of - als de breuk in de kabel aan de controller zit, controller vervangen), een defecte Hall-senor of een ander defect in de motor (motor vervangen).

Hopelijk heeft je dealer snel boven water waar het probleem exact zit en vervangen ze in één keer het juiste onderdeel.

We hebben al eens gezien dat een motorkabel en een complete motor werden vervangen, terwijl de boosdoener een kabelbreukje bij de controller was. Dat een Stromer dealer niet eens een kabelbreuk kan traceren - en mogelijk überhaupt niet weet wat aan wat is gekoppeld - dat is wel het toppunt van de verspilzieke vervangcultuur, ook bij Stromer. En daar zakt mijn broek van af.

Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Pino
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2020, 18:08

Dat is bij mij waarschijnlijk precies ook het geval.
Eerst motor vervangen nu kabelbreuk.
Weer 1 week fiets kwijt..
Pino
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2020, 18:08

Foutcode E210205
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yup, dat is hetzelfde euvel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie