St1 2019 verende voorvork kan niet worden geplaatst

Plaats reactie
Thehood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2019, 19:48
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 18000

Hallo, mijn fm kan mijn verende voorvork niet plaatsen omdat Stromer blijkbaar vergeten is :bh: dat de spatbord bevestigingen anders zijn dan voor een vaste veervork. Is er nog iemand met hetzelde probleem ?
Tx!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alle officiële geveerde voorvorken van Stromer tot nu toe worden geleverd met een aparte spatbordset, dat weten ze bij Stromer dus ook al tien jaar.

Dit is de officiële Stromer vork? Zat er geen spatbordset bij, of een niet passende spatbordset?

Volgens mij ben je het eerste forumlid met een nieuwe ST1 die daar een geveerde voorvork op laat zetten, en Stromer kennende, kan er altijd wel weer iets mis gaan met een nieuw product. Right first time is helaas niet Stromers sterkste punt...

Heeft je FM al met Stromer gebeld, en wat zeggen die erover?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Thehood schreef: 14 feb 2020, 21:18 Hallo, mijn fm kan mijn verende voorvork niet plaatsen omdat Stromer blijkbaar vergeten is :bh: dat de spatbord bevestigingen anders zijn dan voor een vaste veervork.
Dat is erg jammer voor je FM. Is ie nu daarvan jouw probleem aan het maken?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Thehood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2019, 19:48
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 18000

Nog eens navraag gedaan bij FM blijkt dat er een verkeerde spatbord is meegegeven door Stromer die dus niet past. Door logistieke kwesties van Stromer is het blijkbaar niet eenvoudig om de juiste in België te krijgen. Pfff en dat in deze tijd. Duurt dus al bijna 4 weken om het juiste spatbord te krijgen. Hou mijn hart vast als er eens iets anders stuk gaat.
Afwachten dus zeker?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zit weinig anders op.

Qua onderdelen: als jouw dealer alle gangbare onderdelen op voorraad heeft, dan is er niks aan de hand. Als de dealer een onderdeel moet bestellen en het is op voorraad bij Stromer in Duitsland: ook niks aan de hand (1-3 werkdagen).

Als een onderdeel niet meer voorradig is bij Stromer en nog gemaakt moet worden in Taiwan (of daar al in het productieproces zit), dan gaat het lang duren ja, reken op 4-8 weken. Dan mag je hopen dat je dealer leen-Stromers beschikbaar heeft.

Je dealer kan trouwens gewoon bij Stromer navragen waarom dit spatbord 4 weken op zich laat wachten. Ik vrees: Taiwan.

Balen zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Thehood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2019, 19:48
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 18000

Eindelijk sinds een week zit er de verende voorvork op. Kan het iedereen aanraden. Wat een verschil!!
rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

viewtopic.php?p=81834#p81834

ik ben al 1 maand aan het wachten op verbindingsstukje
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Vier maanden voor een spatbord. :shock: Met meer dan 70.000 Stromer-rijders zou je verwachten dat men een goed logistiek netwerk op kan zetten. Hopelijk worden serieuze incidenten wat sneller opgepakt. ;)
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Muppes
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2020, 21:24
Locatie: Sint-Niklaas

Zelf een tweetal weken geleden ook een verende voorvork en een Kinect zadelpen laten plaatsen.
Merk wel op dat het spatbord van de vaste vork "gewoon" werd overgeplaatst : past wel, maar het spatbord staat een beetje 'voorover' gekanteld.
Rijdt we geweldig :)
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik heb ook een verende voorvork op mn st1. Vanaf het begin. Het is heerlijk. Ik herken niets van de verhalen over schokken en klappen. hij zat er af dealer ( Pronto Amersfoort ) onder! Goede dealer trouwens. Zorgvuldige en rustige hulp.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Plaats reactie