Dan klopt het toch dat, als ik stel dat je beter na drie ritjes de accu 1X vol kunt laden dan steeds tussendoor volmelken? voorheen reed ik 60km/werkdag en moest ik elke dag volledig opladen, bij harde tegenwind (dus hoog verbruik) moest ik ook op het werk opladen (reisladertje) nu kan ik drie dagen heen weer rijden op 1 lading....ben ik van mening dat de accu nu een hogere levensverwachting heeft (als dit beïnvloed wordt door het aantal keer volledig opladen) en de tijd dat ik na thuiskomst nog even 14 keer het viaduct bij Zwaag op&neer reed om de accu zo leeg mogelijk te trappen ligt ook achter mij..meestal heb ik nog voor 12 km stroom in de accu na 3 dagen heen&weer dus nog 1X naar P'endHenry schreef: ↑12 jan 2020, 09:23
Het gaat bij de levensduur om het aantal volledige laadcycli, waarbij 2 halve ladingen gelijk is aan 1 hele lading en 4 kwartladingen ook gelijk is aan 1 hele lading. Daar komt nog eens bij dat een accu langer meegaat als je in het bereik 20-80% blijft (volgens meneer Tesla, als ik dit hier goed begrepen heb).
Advies accu bij lease nieuwe ST1
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Da's zeker veel geld je fiets na een klein jaar tegenvallende ritjes inruilen en dan een fooi terugkrijgen heeft mij al veel meer gekost....dat nooit weer
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe