Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Ik zie dat Peter nog niet heeft gereageerd, maar ik weet vrijwel zeker dat hij de fiets oplaadt op het werk. 80 km haal je over het algemeen niet op één acculading met volle ondersteuning en de keer dat ik hem tegen kwam reed hij wel degelijk met volle ondersteuning.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd, ik laad de fiets op mijn werk op. Dit met een 245 lader. Op dit moment is mijn rest capaciteit 10 tot 30% bij tegenwind en kou en 30 tot 45% bij wind mee. Ondersteuning is max (ben ook ouder :bp: )De nieuwe 246 is voor de woonkamer (batterij in een stromerzak)
82 km heen en weer lukt me alleen in stand 2 en bij hogere temperaturen. Dit met een blauwtje.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Afgelopen Zaterdag op de nieuwe ST1 60km totaal op een 814w en moeten spelen met stand 2 en 1 omdat terug de wind tegen zat en hard was. Einde rit 3% over. Viel me niet eens tegen met 2x2 keer een brug op en af.
Bij wegrijden thuis 4 graden in de ochtend. en ja 97 kg bij 1,,85m telt ook mee + stuur in stand 4.
Beetje meebewegen was ook wel een reden om weer te gaan fietsen dus ik klaag (nog) niet :D
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Hallo iedereen, een nieuwe Stromer user in spé hier... ik lees al een tijdje mee hier , dank voor alle waardevolle info trouwens !
Eigenlijk zocht ik een goede fiets waar ik pakweg minstens 30 a 35km/u mee haal zonder helemaal bezweet op de zaak aan te komen , ik moet een rit van pakweg tussen de 22 a 24km enkele rit (zal beetje afhangen van de route die ik wil gaan nemen ) gaan doen , in den beginne heb ik even met het idee gezeten om een goede 25km/u bike te kopen en wat te tweaken maar ik heb dit al bij al snel laten varen...
Voor alle duidelijkheid , ik ga de fiets niet elke dag gebruiken, ik heb zoiezo mijn wagen regelmatig nodig voor verdere verplaatsingen naar klanten, ook regelmatig eens buitenland enzo... het is er mij dus hoofdzakelijk om te doen om mezelf even wat meer beweging te laten doen want nu heb ik daar een schrijnend gebrek aan. Plan is dus om in de droge dagen een 2 tot 3 keer per week ( ik werk 6/7 wel ) de fiets te nemen ipv de wagen laat ons zeggen tussen pakweg mei en oktober afhankelijk van het weer natuurlijk, en ook even meer de bike te nemen voor kortere boodschapverplaatsingen in het weekend...
Ik heb bij een FM eerst een Koga en Giant getest ( beide met motor aan de trapas ) en die reden best fijn , zeker de Koga vond ik de betere fiets. Met een beperkte inspanning kon je aardig 35 a 38 per uur rijden , sneller ging ook maar dan moest ik al aardig meepeddelen .... echter was de autonomie toch vrij bedroevend vond ik...
Bij een ander FM een Qwic RD11 getest , die reed zeer aardig, het verschil met een motor in het achterwiel is toch heel iets anders , vond het ook een zeer mooie en toch goed afgewerkte fiets die een stuk vinniger voor de dag kwam dan de fietsen met trapasmotoren... De fiets had een extra zware batterij maar ik geraakte bij veel op maximale ondersteuning rijden ook maar een 30 tal km ver hiermee wat ik toch aan de lage kant vond...
Stromer kende ik al wel maar mijn idee was dat dit toch in een prijsklasse speelde die ik het niet waard vond naar mijn gebruik... echter hier heb ik de nieuwe ST1 leren kennen en deze toch eens gaan testrijden , amai wat een verschil :bi , en op zich qua prijs toch niet echt veel duurder meer dan de andere bereden fietsen ....
Dus uiteindelijk vorige week er zo eentje aangeschaft ( met de zwaarste mogelijke batterij ) , we zijn benieuwd .... hopelijk blijf ik gespaard van problemen want veel lezen hier en elders geeft niet echt veel vertrouwen moet ik zeggen... echter hij is zoveel lekkerder om te rijden.... ik hoop dat ik er niet veel last van heb mede omdat ik de fiets ga zoveel mogelijk in het droge proberen rijden.... Dat rijden zal trouwens ook niet voor op korte termijn zijn vrees ik.... ten vroegste juli en misschien nog later ... corona zou er ook al in meespelen blijkbaar...
Nogmaals dank aan iedereen hier voor de nuttige te vinden info !
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom, en gefeliciteerd met je keuze. Als ik het zo lees is de ST1 inderdaad de perfecte keus voor jouw toepassing. Heel veel plezier en veilige km's gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Helaas na 3 maand inmiddels staat men fiets stil met een error e210002.

Geen ondersteuning meer, als ik de lader nog aankoppel beginnen de lichten te flikkeren als zot. Morgen even contact opnemen met de fm, want ik krijg hem niet meer aan de praat. 😔
St1 2020 dark grey
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij andere Stromers met deze foutmelding is de controller vervangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Is dit wat dat veel werk vergt?
St1 2020 dark grey
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Stromeur zegt over het vervangen van de controller altijd “dat is een kwartiertje werk”
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Alleen dat is bij alle Stromer modellen waarbij de controller in de schuine onderbuis van het frame achter een kunststof cover zit.

De nieuwe ST1 is het eerste model waarbij de controller niet meer achter een cover zit, maar in het frame/het accuvak geïntegreerd is. Ik weet niet hoe deze controller vervangen wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie