Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Past misschien wel in de ervaringen met de ST1 (LE in mijn geval): ik lees veel over de banden en daar hoort natuurlijk bandendruk bij.
Voor de mensen die met 2,2 of 2,3 bar willen rijden in een omgeving met tramrails: niet doen! Ga gerust naar 3 bar. Ik heb 2,3 geprobeerd met zomerbanden van VeeTyre, maar dat liep niet goed af. Als je bij die bandendruk in de buurt van een tramrail komt, hoor je het geluid van een zuignap die je lostrekt en voor je het weet lig je plat op je gezicht. Bij 3 bar nooit meer last gehad... Het lijkt erop alsof de band bij wat weinig druk precies in de rails past, in Amsterdam dan.
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

De dag dat ik met mijn fiets ook maar in de buurt kom van een tramrails moet nog komen en dat zal nog wel even duren. Maar toch bedankt voor de tip :cool2: Ik rij sowieso liever op wat hardere banden om en nabij de 3 bar. Beter voor de actieradius, minder voor het comfort ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Goesting
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2020, 10:20
Locatie: Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST1 (2020)
Km-stand: 950

rasenderobotor schreef: 15 jun 2020, 23:23Voor je aankoop let dus niet alleen op de prijs maar informeer ook eens welke service de fm dealer geeft
Door de Coronacrisis worden de fietsenmakers sinds de heropening van de winkels ook gewoon bedolven onder het werk. Er is een rush op de verkoop van nieuwe fietsen. Herstellingen konden maandenlang niet doorgaan. De wachtrijen in de winkel zijn lang, en terwijl je daar staat is de telefoon ook nog eens roodgloeiend.

De FM waar ik ga heeft een wekelijkse extra sluitingsdag ingelast om überhaupt nog iets gedaan te krijgen (herstellingen). En het is er ook op first come first serve basis. Als je je fiets nu eenmaal snel hersteld wil zien, dan betaal je desnoods extra, ofwel wacht je gewoon je beurt af zoals iedereen. Zo werkt het nu eenmaal als de vraag een pak groter is dan het aanbod.

Desondanks is dit geen vrijgeleide voor een FM om u zo onvriendelijk te woord te staan. En heel die ervaring daar zou me ook naar een andere FM jagen. Maar als ik het zo hoor gaan heel wat FM's binnenkort onderuit aan burn-out.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goesting schreef: 19 jun 2020, 16:54 Maar als ik het zo hoor gaan heel wat FM's binnenkort onderuit aan burn-out.
Dat is dan de fout van de eigenaar, die zijn monteurs opbrandt. Het gebeurt in meer sectoren nu: alle gemiste omzet moet worden ingehaald, vaak ook echt om faillissement te voorkomen. Maar als het (langdurig) ziekteverzuim van een kleine zaak stijgt en ze zijn daar niet tegen verzekerd, dan kost dat een zaak alsnog de kop.

Slimme zaakvoerders denken verder vooruit dan alleen de omzet van aankomende maand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Zaterdag de nieuwe ST1 van mijn vrouw opgehaald, dat ging helaas niet helemaal vlekkeloos: claxon bleef hangen en bij een poging dit te verhelpen brak de bekabeling naar het remlicht daarnaast was de bijbestelde bodyfloat vergeten. Onderweg naar huis viel er ook nog een kunststof onderdeel van de fiets (soort plastic frame/raampje, nog niet kunnen vinden waar het vandaan komt). Alles wordt uiteraard opgelost maar het komt wel wat knullig over als je 5.5k aftikt voor een fiets.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

piotr schreef: 21 jun 2020, 12:39 Onderweg naar huis viel er ook nog een kunststof onderdeel van de fiets (soort plastic frame/raampje, nog niet kunnen vinden waar het vandaan komt)
Zou dat onderdeel de "omlijsting" kunnen zijn van de knop waarmee de batterijklep wordt ontgrendeld ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt @Golvas, de omlijsting van de ontgrendelingknop die loslaat. Een gekend probleem van de ST1
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Stromeur schreef: 19 jun 2020, 20:39
Goesting schreef: 19 jun 2020, 16:54 Maar als ik het zo hoor gaan heel wat FM's binnenkort onderuit aan burn-out.
Dat is dan de fout van de eigenaar, die zijn monteurs opbrandt. Het gebeurt in meer sectoren nu: alle gemiste omzet moet worden ingehaald, vaak ook echt om faillissement te voorkomen. Maar als het (langdurig) ziekteverzuim van een kleine zaak stijgt en ze zijn daar niet tegen verzekerd, dan kost dat een zaak alsnog de kop.

Slimme zaakvoerders denken verder vooruit dan alleen de omzet van aankomende maand.
Tja, mijns inziens nogal een kort door de bocht visie ... ik heb ook een eigen zaak en mocht het allemaal zo simpel zijn als dat ... ik heb zo het idee dat veel mensen echt geen flauw idee hebben van wat het runnen van een zaak ( en vooral eentje met personeel in dienst dan , geen eenmanszaken ) echt is , en al zeker niet in de huidige tijden... de beste stuurlui staan dikwijls aan wal... Een beetje rekening houden met iedereen in deze tijden zou mooi zijn :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fisherman schreef: 21 jun 2020, 19:03 Tja, mijns inziens nogal een kort door de bocht visie ...
Vanuit hier alle begrip voor ondernemers in zwaar weer. Ik steun de lokale middenstand waar ik kan, koop bewust zo min mogelijk online, jengel even niet om kortingen en ik ga niet in een overspannen zaak dingen lopen eisen die wegens drukte gewoon niet meteen kunnen.

Voor wat betreft die stuurlui... je kent mijn cv toch niet?

Als je mijn oproep aan ondernemers om (te proberen om) een beetje vooruit te denken teneinde hun eigen medewerkers niet op te branden, waardoor het over enkele maanden alsnog einde verhaal is (niet alleen voor de zaak, maar ook voor die medewerkers) "kort door de bocht" noemt, dan verschillen we kennelijk van mening over hoe een gezonde bedrijfsvoering eruit ziet.

Ik weet dat niemand in deze tijd ijzer met handen kan breken, maar we kunnen het op zijn minst met z'n allen proberen ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Mijn eerste post hier maar volg het forum al een tijdje en wat een bron van info zeg! Super!

Ik heb nu ook een st1 gekocht. Ik moet elke dag 32km op en 32km af naar het werk, grotendeels lange rechte stukken langs het kanaal. Zelf 1m90 90kg, met nog wat baggage. Grootste batterij en snellader voor opladen op het werk moeten wel volstaan.

Tot nu toe zalig gereden (11km van de fm naar huis). Morgen eerste trip naar het werk. Een aantal issues: Kon eerst moeilijk verbinden met mijn gsm, na een tijdje problemen toch gelukt.

De klep sluit niet zonder batterij. Het magneetje zit te ver (maar er zit niets los). Heb dit gefixet door een klein plaatje metaal ertussen te steken (de fm moet dit permanenter oplossen).

Grootste probleem: batterij laadt niet in de fiets. Alles is nieuw en proper en er lijkt niets los te zitten. Extern laadt de batterij perfect.

Ten slotte zag ik nog dat de eject knop niet omgeven is door omlijsting. Ik denk dat Peerke dit bedoelde. Lijkt me niet ideal als de fiets buiten moet staan in weer en wind aan het werk (regen kan hier beter niet inkomen?).

[quote=Peerke1960 post_id=83971 time=1592749303 user_id=2790]
Klopt @Golvas, de omlijsting van de ontgrendelingknop die loslaat. Een gekend probleem van de ST1
[/quote]

[attachment=1]IMG_20200621_192105.jpg[/attachment]
[attachment=0]IMG_20200620_131910.jpg[/attachment]
Bijlagen
IMG_20200620_131910.jpg
IMG_20200620_131910.jpg (6.07 MiB) 3123 keer bekeken
IMG_20200621_192105.jpg
IMG_20200621_192105.jpg (2.35 MiB) 3136 keer bekeken
Laatst gewijzigd door BramVDBe op 21 jun 2020, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie