Samengevat: onduidelijke FM, onverstandige klant.
Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe
Voor de rest zit alles nog goed vast.mboelis schreef: ↑25 dec 2019, 12:51Ook bij de ST3. Als monteurs van FM’s dit forum dagelijks zouden raadplegen mag dat al niet meer voorkomen. Nog beter zou zijn dat iedereen het meldt aan de FM en die aan Stromer. Een klein druppeltje Loctite 241 bij montage is voldoende.3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren
De bout van het spatbord onder het balhoofd is ook niet geborgd. Zit de bout van de standaard nog vast.?
ST1 LE 2019
Ik heb nog niet genoeg kilometers gedaan om uitgebreide ervaringen te delen, maar mijn accuklep gaat wel mooi dicht zonder accuPeerke1960 schreef: ↑24 dec 2019, 23:03 En ja natuurlijk die accuklep die niet sluit wanneer er geen accu inzit.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Dag Gikke,
Probeer het ff allemaal uit. Ik snap dat dit nieuw is maar een goede houding is cruciaal op een stromer. Ik heb ook moeten zoeken naar de juiste houding. Aanvankelijk had ik de stuurpen op 7 graden met 3 spacers. Die staan nu boven op het stuur. Zoals je misschien al gelezen heb gebruik ik zoran als proefkonijn om de stuurpen om te draaien zodat mijn zit nog sportiever zit. Dit om aan te geven dat het ook zoeken is. Waar je (en ik dus ook) ook rekening mee moet houden is het zicht met je helm op je hoofd. Mijn giro bexley helm bijvoorbeeld, heeft een grote overhang met als mogelijk gevolg nekpijn bij een spodtieve zit. Het grote voordeel van de ST1 boven de andere stromers zijn de instelmogelijkheden. Je komt dr dus wel uit. En.......de fiets rijdt fantastisch. Suc6!
Probeer het ff allemaal uit. Ik snap dat dit nieuw is maar een goede houding is cruciaal op een stromer. Ik heb ook moeten zoeken naar de juiste houding. Aanvankelijk had ik de stuurpen op 7 graden met 3 spacers. Die staan nu boven op het stuur. Zoals je misschien al gelezen heb gebruik ik zoran als proefkonijn om de stuurpen om te draaien zodat mijn zit nog sportiever zit. Dit om aan te geven dat het ook zoeken is. Waar je (en ik dus ook) ook rekening mee moet houden is het zicht met je helm op je hoofd. Mijn giro bexley helm bijvoorbeeld, heeft een grote overhang met als mogelijk gevolg nekpijn bij een spodtieve zit. Het grote voordeel van de ST1 boven de andere stromers zijn de instelmogelijkheden. Je komt dr dus wel uit. En.......de fiets rijdt fantastisch. Suc6!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Bij mijn st5 was de draad al uit de gaatjes in de vork ik heb er nu M5 in getapt en met rvs bolkopjes vastgezet M4 is veel te licht.mboelis schreef: ↑25 dec 2019, 12:51Ook bij de ST3. Als monteurs van FM’s dit forum dagelijks zouden raadplegen mag dat al niet meer voorkomen. Nog beter zou zijn dat iedereen het meldt aan de FM en die aan Stromer. Een klein druppeltje Loctite 241 bij montage is voldoende.3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren
De bout van het spatbord onder het balhoofd is ook niet geborgd. Zit de bout van de standaard nog vast.?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Topic opgeschoond. Schelden doen we hier niet. Fijn dat e.e.a. weer is bijgelegd
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jakke121 schreef: ↑26 dec 2019, 11:51mboelis schreef: ↑25 dec 2019, 12:51Ook bij de ST3. Als monteurs van FM’s dit forum dagelijks zouden raadplegen mag dat al niet meer voorkomen. Nog beter zou zijn dat iedereen het meldt aan de FM en die aan Stromer.3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren
Eens, maar als een technicus de kunst van een Forum moet afhalen zijn we ver gezakt hoor scholing, inzicht en zelflerend vermogen maar dat is de laatste jaren ver te zoeken en daarom gooien ze of de handdoek te snel in de ring of ze zijn voorgoed ongeschikt.
Ik probeer wel eens stagiaires te begeleiden en soms heb ik met de eerste koffie mijn werkschoenen al drie keer opgevreten Ik weet niet of R&D bij stromer een input-kanaal heeft en er vervolgens iets mee doet of dat ze afwachten totdat de verkoopresultaten achterblijven, meestal ben je dan te laat.
Spatbord-ellende hoort mi. bij de eerste aflevering, als je fiets een keer omvalt weer checken bij mij is het veroorzaakt tijdens de controle van het stuur/bevestiging stuurpen begin dit jaar met die belasting op de stuureinden op weg terug zat het spatbord los.....thuis aangekomen lag de draad eruit, FM inmiddels dicht en moest de volgende dag weer te werk en heb het uiteindelijk zelf maar goed in orde gemaakt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe