Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 26 dec 2019, 01:45 Eens, maar doet de FM dit niet (foei, slechte FM) en zet de klant toch zijn handtekening onder de opdracht, dan is dit (helaas voor de klant) niet langer het probleem van de FM.
Samengevat: onduidelijke FM, onverstandige klant.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jakke121
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2019, 17:16

mboelis schreef: 25 dec 2019, 12:51
3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren :bj
Ook bij de ST3. Als monteurs van FM’s dit forum dagelijks zouden raadplegen mag dat al niet meer voorkomen. Nog beter zou zijn dat iedereen het meldt aan de FM en die aan Stromer. Een klein druppeltje Loctite 241 bij montage is voldoende.
De bout van het spatbord onder het balhoofd is ook niet geborgd. Zit de bout van de standaard nog vast.?
Voor de rest zit alles nog goed vast.
ST1 LE 2019
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Dat ging sowieso gebeuren, men vertelde me dat bij afhaling ik minstens een uurtje moest uitrekken, ivm, app downloaden, uitleg, en afstellen...
St1 2020 dark grey
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

Peerke1960 schreef: 24 dec 2019, 23:03 En ja natuurlijk die accuklep die niet sluit wanneer er geen accu inzit.
Ik heb nog niet genoeg kilometers gedaan om uitgebreide ervaringen te delen, maar mijn accuklep gaat wel mooi dicht zonder accu :bn:
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Contact opgenomen met de fm, ze gaan de meest sportieve houding monteten op de st1, en dit weekend samen even nagaan of alles inorde is.
St1 2020 dark grey
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Heb je ook in technische termen (zie eerdere post van Stromeur) uitgelegd gekregen wat zij daar dan onder verstaan? ...of heb je om die meer technische uitleg gevraagd?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dag Gikke,
Probeer het ff allemaal uit. Ik snap dat dit nieuw is maar een goede houding is cruciaal op een stromer. Ik heb ook moeten zoeken naar de juiste houding. Aanvankelijk had ik de stuurpen op 7 graden met 3 spacers. Die staan nu boven op het stuur. Zoals je misschien al gelezen heb gebruik ik zoran als proefkonijn om de stuurpen om te draaien zodat mijn zit nog sportiever zit. Dit om aan te geven dat het ook zoeken is. Waar je (en ik dus ook) ook rekening mee moet houden is het zicht met je helm op je hoofd. Mijn giro bexley helm bijvoorbeeld, heeft een grote overhang met als mogelijk gevolg nekpijn bij een spodtieve zit. Het grote voordeel van de ST1 boven de andere stromers zijn de instelmogelijkheden. Je komt dr dus wel uit. En.......de fiets rijdt fantastisch. :ba Suc6!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

mboelis schreef: 25 dec 2019, 12:51
3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren :bj
Ook bij de ST3. Als monteurs van FM’s dit forum dagelijks zouden raadplegen mag dat al niet meer voorkomen. Nog beter zou zijn dat iedereen het meldt aan de FM en die aan Stromer. Een klein druppeltje Loctite 241 bij montage is voldoende.
De bout van het spatbord onder het balhoofd is ook niet geborgd. Zit de bout van de standaard nog vast.?
Bij mijn st5 was de draad al uit de gaatjes in de vork ik heb er nu M5 in getapt en met rvs bolkopjes vastgezet M4 is veel te licht.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic opgeschoond. Schelden doen we hier niet. Fijn dat e.e.a. weer is bijgelegd :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

jakke121 schreef: 26 dec 2019, 11:51
mboelis schreef: 25 dec 2019, 12:51
3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren :bj
Ook bij de ST3. Als monteurs van FM’s dit forum dagelijks zouden raadplegen mag dat al niet meer voorkomen. Nog beter zou zijn dat iedereen het meldt aan de FM en die aan Stromer.

Eens, maar als een technicus de kunst van een Forum moet afhalen zijn we ver gezakt hoor scholing, inzicht en zelflerend vermogen maar dat is de laatste jaren ver te zoeken en daarom gooien ze of de handdoek te snel in de ring of ze zijn voorgoed ongeschikt.
Ik probeer wel eens stagiaires te begeleiden en soms heb ik met de eerste koffie mijn werkschoenen al drie keer opgevreten :aq :aq Ik weet niet of R&D bij stromer een input-kanaal heeft en er vervolgens iets mee doet of dat ze afwachten totdat de verkoopresultaten achterblijven, meestal ben je dan te laat.
Spatbord-ellende hoort mi. bij de eerste aflevering, als je fiets een keer omvalt weer checken bij mij is het veroorzaakt tijdens de controle van het stuur/bevestiging stuurpen begin dit jaar met die belasting op de stuureinden op weg terug zat het spatbord los.....thuis aangekomen lag de draad eruit, FM inmiddels dicht en moest de volgende dag weer te werk en heb het uiteindelijk zelf maar goed in orde gemaakt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie