Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Fisherman schreef: 23 jun 2020, 13:07
Stromeur schreef: 23 jun 2020, 12:36
SamG schreef: 23 jun 2020, 12:32 Ik rij al een tijdje rond met dezelfde Newlooxs Trunkbag (27l) en ik kan je garanderen dat er bijna evenveel in kan als in 1 ortlieb back roller classic (40l). Wel geen laptop of A4 papier.
In 27 liter kan niet bijna evenveel als in 40 liter. Er kan 17 liter minder in. Je bedoel dat jij minder meeneemt. (Bijvoorbeeld: een laptop en A4 papier minder).
Jij was niet geslaagd voor wiskunde vrees ik :cool2: :lol:
Toch wel, lezen is iets anders :o
Een ortlieb tas is blijkbaar maar 20l, een setje is in totaal 40l.
Mijn newlooxs tas is dan uitbreidbaar tot max 32l.

https://newlooxs.nl/product/sports-trunk-bag-racktime/
https://www.ortlieb.com/nl/back-roller-classic
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

SamG schreef: 23 jun 2020, 12:32
Henry schreef: 12 jan 2020, 22:55 Er zijn weinig leden die een tas bovenop hun bagagedrager hebben. Het overgrote meerderheid heeft hangtassen/zijtassen. Kan veel meer in.
Ik rij al een tijdje rond met dezelfde Newlooxs Trunkbag (27l) en ik kan je garanderen dat er bijna evenveel in kan als in 1 ortlieb back roller classic (40l). Wel geen laptop of A4 papier. Maar wel een setje propere kleren,handdoek, thermos,brooddoos, fietsplaksetjes, etc.
In dat licht kan in mijn Osprey Syncro 20 ook bijna evenveel als in een Ortlieb :D

Ik heb de oplossing gezocht in minder spullen meenemen: vpn verbinding met kantoor zodat ik geen laptop meer hoef mee te slepen. In mijn Osprey (die is echt ideaal, geen zweetrug, stabiel en comfortabel) gaat een lader, schoon shirt, schoenen broodtrommel, telefoon, portemonnee, regenbroek en overschoenen. En dan past er nog wel het een en ander bij.

Voorheen had ik 2 Vaude fietstassen (a la Ortlieb back roller) maar daar was ik snel klaar mee want:

1. spuuglelijk, zowel de Ortlieb als de Vaude (vooral als er nog een prei en een bos wortels uitsteekt)
2. beschadigt de drager en het frame
3. maakt de fiets zijwind gevoelig
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Bertvm
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2020, 21:54
Locatie: Overijssel
Merk SP: Stromer SP3 Pinion
Km-stand: 15

Inmiddels ruim een week met mijn nieuwe ST1 gefietst, wat een verschil met wat ik gewend was. (SP met Bosch). Na enkele dagen hoorde ik op slechte wegen een vervelende rammel thv het achterwiel. Enig speurwerk bracht de boosdoener aan het licht, het achterspatbord raakte af en toe de achterbrug , dit ging gepaard met een metaalachtige rammel.
Als tijdelijk oplossing maar even een stukje rubber ertussen geplakt. Iemand hier ook ervaring mee?
IMG_4072.jpeg
IMG_4072.jpeg (1.5 MiB) 4102 keer bekeken
Stromer ST1 Sport L 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Boutje (laten) aandraaien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Bertvm schreef: 24 jun 2020, 18:46 Inmiddels ruim een week met mijn nieuwe ST1 gefietst, wat een verschil met wat ik gewend was. (SP met Bosch). Na enkele dagen hoorde ik op slechte wegen een vervelende rammel thv het achterwiel. Enig speurwerk bracht de boosdoener aan het licht, het achterspatbord raakte af en toe de achterbrug , dit ging gepaard met een metaalachtige rammel.
Als tijdelijk oplossing maar even een stukje rubber ertussen geplakt. Iemand hier ook ervaring mee?
Idem bij de nieuwe ST1 van mijn vrouw. Waar ook het frame rond de accu-sluiting-knop er af viel. Bijzonder dat dit soort kleinigheden tijdens testen niet worden opgemerkt.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
RPB74
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
Locatie: Boskoop
Merk SP: St1 2020
Km-stand: 2700

800 verder eerste beurt achter de rug en nog steeds super blij met mijn st1. Gelukkigen heb ik wel voor de grootste accu gekozen merk dat ik hem regelmatig meer dan de helft leeg rij over een afstand van 36 km. Gister geconstateerd dat ik geen kapje (meer)heb rond de eject knop van de accu. Het was me nog niet eerder opgevallen. Het verbinden via de app werkt niet altijd dus dan maar gewoon pin invoeren en rijden. De banden vind ik niet slecht maar als ze vervangen zouden moeten worden gaan er denk ik wel betere onder.
:bike: Stromer ST1 2020 - Matt Black - :battery: 983 Wh
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Ik wilde ook al een tijdje een ringslot met insteekketting , naar aanleiding van PeeBee zijn post ook een dergelijke besteld , het past maar heel erg nipt maar het gaat :geek: , bandje afgelaten en kon er net over dan, met Abus montagesetje:
Bijlagen
IMG_7328.JPG
IMG_7328.JPG (71.52 KiB) 3850 keer bekeken
IMG_7327.JPG
IMG_7327.JPG (59.02 KiB) 3850 keer bekeken
IMG_7326.JPG
IMG_7326.JPG (76.46 KiB) 3850 keer bekeken
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik lees veel discussie over bandenspanning. Stromer adviseert 3 bar. Het lijkt me dat zij het kunnen weten. Daar hou ik me aan. Zachter banden kunnen mogelijk wat meer dempen, maar geven meer weerstand. ( open deur ). Ik heb goede ervaringen met de verende voorvork die lekker inveert ( dus niet te strak zetten ) waardoor de meeste kuilen en gaten goed worden oogevangen.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Na 3300km op de ST1 nu toch ook mijn kapje rond de eject knop kwijt.

FM mailtje gestuurd om te kijken of ze op voorraad zijn.
Weet niet of het met regen kwaad kan want er kan daar nu water naar binnen lopen.
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Ochiba schreef: 01 jul 2020, 20:29 Na 3300km op de ST1 nu toch ook mijn kapje rond de eject knop kwijt.

FM mailtje gestuurd om te kijken of ze op voorraad zijn.
Weet niet of het met regen kwaad kan want er kan daar nu water naar binnen lopen.
Bij mijn nieuwe st1 ontbrak die vanaf de start. De fm heeft het momenteel superdruk maar verzekerde me dat regen geen kwaad kan. Dat kapje sluit blijkbaar zowiezo niet perfect af.

Zelfs de batterij klep die openvalt als batterij eruit is, is blijkbaar geen probleem bij regen volgens de fm? Iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie