Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Rij nu 1200km op de Pirelli’s(ST3 model)na 1300 op de VeeTire.
Die laatste gaan er alleen nog op bij nood.
Vond de wegligging helemaal niks en ben zeer te spreken over de Pirelli’s.
Geen gezwabber meer in de bochten en je kan de bocht ook sneller nemen.

Ben benieuwd of ze jou ook bevallen maar gezien je ervaring met de VeeTire denk ik van wel
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Fisherman schreef: 06 jun 2020, 20:01had nooit gedacht dat een band zo'n verschil zou kunnen maken !
Wel dus. Zelfs bij een kruiwagen! Goed dat je het merkt en er iets aan doet. Wel jammer dat een van de belangrijkste onderdelen van een tweewieler, de banden, sluitpost zijn in de kwaliteit. Gelukkig is er een oplossing. Kost wel weer geld maar goede banden is belangrijk.
Wel apart dat de zomer Vee’s kennelijk zo slecht zijn. De winter versie heb ik geen slechte recensies over gelezen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mboelis schreef: 06 jun 2020, 22:51 De winter versie heb ik geen slechte recensies over gelezen.
Op gebied van grip niet, lekbestendigheid daarentegen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Ochiba schreef: 06 jun 2020, 22:34 Rij nu 1200km op de Pirelli’s(ST3 model)na 1300 op de VeeTire.
Die laatste gaan er alleen nog op bij nood.
Vond de wegligging helemaal niks en ben zeer te spreken over de Pirelli’s.
Geen gezwabber meer in de bochten en je kan de bocht ook sneller nemen.

Ben benieuwd of ze jou ook bevallen maar gezien je ervaring met de VeeTire denk ik van wel
Na 1600km Vee Tires en 40km Pirelli's weet ik genoeg, het verschil is enorm... Pirelli is mijn favoriete bandenmerk voor mijn wagen en blijkbaar zal dat voor de fiets niet anders zijn :cool2: , ben benieuwd of ze op de fiets even snel zullen slijten als op de wagen :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fisherman schreef: 06 jun 2020, 06:39 Pirelli's E cycles
Die bestaat niet. Je hebt bij Stromer deze twee varianten:

Pirelli Cycle-e for Stromer: vouwband, wordt standaard geleverd op de ST5.
Pirelli Cycl-e ST for Stromer: draadband, wordt standaard geleverd op de ST3.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Stromeur schreef: 07 jun 2020, 13:32
Fisherman schreef: 06 jun 2020, 06:39 Pirelli's E cycles
Die bestaat niet. Je hebt bij Stromer deze twee varianten:

Pirelli Cycle-e for Stromer: vouwband, wordt standaard geleverd op de ST5.
Pirelli Cycl-e ST for Stromer: draadband, wordt standaard geleverd op de ST3.
merci voor de verduidelijking , het is een setje van een ST3 dus de Cycl E ST dan.
Bijlagen
IMG_7167.JPG
IMG_7167.JPG (81.11 KiB) 3407 keer bekeken
rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

10/2019 fiets besteld : st1 met verende voorvork / zadelpen en comfort positie 6
3/2020 fiets geleverd, volgens mij met verkeerde stuur ( geen backsweep 20 ), dealer erkent fout en besteld het 'correcte' stuur, ik dien wel 36eu extra te betalen (ondanks op de offerte comfort 6 stond ), maar ja wat is 36eu op een totaal van 5700eu. ik diende ook mij gewicht op te geven voor de bodyfload tussen 75 en 80 kg. maar man wat veerde het zadel slecht, via de kleurcode ontdekt dat het veerstelsel ingesteld was op 95 kg, dan maar zelf aangepast.
4/2020 : lekke band , ik gebruik de fiets voor woonwerk verkeer dus kan die weinig missen. ik ga naar fm dealer waar ik de fiets kocht : ok zet de fiets maar af we bellen je over enkele dagen wanneer hij klaar is. Ik belde een collega dealer in Brugge en die had mijn fiets na 60 minuten al hersteld.
Na het transport van de fiets op een fietsdrager op de auto merkte ik dat de ondersteuning vaak wegviel ( ondanks vele kalibraties ) =< ik ga naar fm dealer waar ik de fiets kocht : ok zet de fiets maar af we bellen je over enkele dagen wanneer hij klaar is. Ik belde een collega dealer in Brugge en die had mijn fiets na 5 minuten al hersteld. Die stelde nu wel de vraag , waarom heb je de fiets niet bij ons gekocht ? tja meneer de collega waar ik hem kocht gaf mij 10% korting. :oops:
Vorige week gebeld of mijn stuur al binnen was, en ja wat een toeval net binnen. Voor de montage : graag de fiets maandag afzetten en woensdag ophalen. ik ben vandaag langs geweest met de eis om de fiets 's morgen achter te laten en dezelfde dag terug op te halen, zij mochten zelf een datum in de toekomst kiezen NEEN NEEN MENEER ER STAAN NOG 120 FIETSEN VOOR UW TE WACHTEN, EN OP AFSPRAAK DOEN WE NIET,, ok zeg ik geef mij maar het stuur zelf mee , het lijkt me niet zo complex om dit zelf te doen. DEALER KWAAD / ALS U HET STUUR ZELF MONTEERT DAN VERVALT ALLE GARANTIE EN HEB JE OOK GEEN RECHT MEER OP 1 GRATIS ONDERHOUD !!!. geen zin in discussie en moe van de slechte service heb ik het stuur opgeëist , GRAAG HET STUUR EERST BETALEN MET DE BANKKAART !!! gelukkig had ik nog een copie van mijn factuur waarop het stuur al aangerekend stond. Toen ik thuis kwam was mijn verbazing groot. zie hieronder
ik zal mij dus moeten aanmelden bij een andere dealer voor onderhoud. Voor je aankoop let dus niet alleen op de prijs maar informeer ook eens welke service de fm dealer geeft
Bijlagen
20200615_185537.jpg
20200615_185537.jpg (3 MiB) 3143 keer bekeken
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Allereerst: dit is gewoon onacceptabel slecht en ontzettend irritant voor je!

Het vervelende is dat dit lastig te voorkomen kan zijn. Sommige verkopers spelen lekker mooi weer tijdens verkoop, om vervolgens bij service slecht thuis te geven.

Het is dus belangrijk dat je dit soort zaken (service in 1 dag, vervangend vervoer, ...) bij je oriëntatie navraagt. Maar deze suggestie staat hier niet voor het eerst, toch kiezen mensen vaak voor de "beste" prijs.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Onwil / onkunde komt helaas pas naar boven na de aankoop ... in het aankooptraject kan - zoals FreddyH terecht benadrukt - meestal veel tot alles, ik heb het helaas ook meegemaakt.
rasenderobotor schreef: 15 jun 2020, 23:23 ALS U HET STUUR ZELF MONTEERT DAN VERVALT ALLE GARANTIE
Dat is niet correct ... da's een verzinsel van je dealer.

Ik heb zelf een ander (niet origineel, Ritchey) stuur en een andere (niet originele, Ergotec) stuurpen geplaatst en dit heeft op geen enkel moment enige invloed op de garantie gehad.

Mijn fiets is nu geadopteerd door een andere dealer (dus ook overgezet in het Stromer portal) waar ik nog altijd de volledige garantie geniet, zelfs met inbegrip van het uurloon (dat laatste is niet altijd overal zo).

Hier zijn een aantal ervaringen met Belgische dealers terug te vinden ... als je andere potentiële kopers mocht willen waarschuwen ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Interessant trouwens dat het productnummer op die 2 sturen hetzelfde is, maar dat het een ander lettertype is :ck:
Andere fabrikant, of zijn ze gewoon op enig moment overgestapt naar een ander lettertype?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie