Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Inmiddels bijna 10 maanden gereden op mijn gele banaan en 8500 km verder. Nu ik op conties rij heb ik geen lekke band meer gehad. Voor mij een zegen omdat ik daar een bloedhekel aan heb. 90 procent is ww verkeer. De laatste tijd gebruik ik de banaan ook recreatief, zeker nu we bivakkeren op een twentse camping. Ik bemerk dat ik sneller mijn ww afstand rijd. Zal wel te maken hebben met een toegenomen conditie. Inmiddels rij ik de afstand Nijmegen - Tiel binnen het uur wanneer ik geen tegenwind heb. Rijden op de weg blijft een hekel punt maar daar is het forum mee volgeschreven. Ik probeer steeds stoïcijnser te worden en wanneer het echt niet anders kan te kiezen voor het fietspad. (met rustige snelheid)
Op de waaldijk fietsend zijn wandelaars en oudere fietsers een groter probleem, naast een enkele keer dat een ree verkiest mijn fiets te kruisen.
Ik heb nu enige tijd gefietst met een omgekeerde stuurpen en dat rijdt meestal lekker. Soms wordt de boel van onderen dermate afgeknepen dat ik niet meer voel dat ik een jongetje ben :ck:
Serieuzer is pijn in mijn polsen doordat je erg leunt op je polsen tijdens het fietsen en ik geen verende voorvork heb.
De aangepast cassette 11-24, geloof ik, rijdt lekker doordat ik nu veel beter het juiste cadans kan houden. Het schakelen gaat met de huidige derailleur niet echt prettig met deze cassette. Schakelen van tandje 14 naar 13, veel gebruikt, verloopt vaak hakkerig, al gaat het de laatste tijd beter. Ik overweeg een andere derailleur.
Grote problemen heb ik niet gehad sinds december. Een kapot lagertje in de linker trapper. Nu heb ik metalen trappers, veel beter. Na 8000 km een kreunende trapas. Nieuwe as erin maar het kreunen is nog niet verdwenen. Werk voor de fm.
Al met al lekker gefietst en veel minder auto gereden. Oja, voor mijn verjaardag een inzettas gekregen van Ortlieb en een helm van Lazer (anverz). Idd een verrekt lekker helmpje! Goede pasvorm, weinig gewicht en fris aan de kop.

Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Diedrik
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2020, 08:29
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 2618

DB4D9370-C7DF-44BC-B502-2E72F570956E.jpeg
DB4D9370-C7DF-44BC-B502-2E72F570956E.jpeg (3.16 MiB) 2844 keer bekeken
788BE9EA-1E29-4BD6-8541-CCA6158E2421.jpeg
788BE9EA-1E29-4BD6-8541-CCA6158E2421.jpeg (25.02 KiB) 2844 keer bekeken
De Stromer fietst heerlijk. Alleen heb ik een probleem met de accu. De oplader schiet regelmatig op rood en stopt met opladen. Scherm geeft aan dat hij eenzaam het opladen is. Ook al meerdere keren gehad dat de fiets niet opgeladen was als ik wou vertrekken naar mijn werk. FM heeft fiets nagekeken en er was niks aan de hand. Misschien wat vuil in de contacten. Vandaag had ik weer dat de kader op rood stond, maar accu is vol. Wel geeft het aan dat het nog aan het leden is.
Bijlagen
1B7BF24E-E3CD-46E1-A1A3-1297095CBDDF.jpeg
1B7BF24E-E3CD-46E1-A1A3-1297095CBDDF.jpeg (2.48 MiB) 2844 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Diedrik schreef: 04 aug 2020, 14:47 FM heeft fiets nagekeken en er was niks aan de hand.
Dan ben ik wel benieuwd waar die FM precies naar heeft staan kijken en waarom hij je vervolgens onverrichter zaken huiswaarts heeft gestuurd. Is er met dat "misschien vuil aan de contacten" nog iets gedaan?

Actie één in dit soort gevallen is: testen met een andere lader. Is het probleem weg, dan zit het dus in je lader. Blijft het probleem bestaan, dat zit het in je bike. (En dan mag je hopen dat je FM toch wat meer kan dan alleen kijken.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wanneer ik met de 246 laadt dan gaat mijn lader uiteindelijk ook op rood. Ik heb echter nooit een laadprobleem gehad in de zin van een rood lampje op de lader en een niet opgeladen accu. Ik mag toch aannemen dat de fm jouw bike gecontroleerd heeft op foutcodes. ( kun je ook zelf doen, zie de zoekfunctie). Controle van de lader zoals Stromeur voorstelt is wel de aangewezen weg! Niks doen is vragen om veel extra werk en ontevreden klanten.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Diedrik schreef: 04 aug 2020, 14:47 Alleen heb ik een probleem met de accu. De oplader schiet regelmatig op rood en stopt met opladen.
Heb je dit probleem ook wanneer je de batterij extern (lees : uit de fiets) oplaadt ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Diedrik
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2020, 08:29
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 2618

Ja zowel intern als extern.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Bij de CR246 hoort de LED groen te knipperen bij laden, of continu groen zodra opgeladen.
Een rood LED wijst op problemen met het opladen; de dealer zou kunnen nagaan of dit aan de lader, dan wel ergens anders aan ligt.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

problemen met mijn batterijlader van st1, doet nx meer en er zit een stukje los als ik ermee schut. ik wendde mij tot de fm waar ik hem 4 maand geleden kocht maar die wil nx meer van mij weten gezien we eerder al een conflict hadden. 2 weken geleden had ik de fiets binnengebracht bij een andere fm bij mij in de buurt maar die kon de fiets via het informaticasystem niet ophalen gezien de vorige , waar ik hem aankocht, mijn fiets nog steeds niet had vrijgegeven om hem over te laten nemen door een andere fm.
vraag 1 : valt de batterij nog onder de garantie ?
vraag 2 : is er een instantie tussen de fabrikant en de locale fm dealer, vb importeur voor benelux van stromer waar ik met mijn probleem van garantie terecht kan ?
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

rasenderobotor schreef: 05 aug 2020, 23:05 ik wendde mij tot de fm waar ik hem 4 maand geleden kocht maar die wil nx meer van mij weten gezien we eerder al een conflict hadden.
Dat is dat jammer voor je FM. Jullie hebben een juridische overeenkomst (de koop) en daar valt afhandeling van garantiezaken ook onder. Werkt je dealer niet mee, dan schriftelijk in gebreke stellen.
rasenderobotor schreef: 05 aug 2020, 23:05 vraag 1 : valt de batterij nog onder de garantie ?
Er rammelt iets in je lader toch? Wat heeft de accu daarmee te maken?

Hoe dan ook, je hebt twee jaar garantie op je Stromer incl. accu. Als een defect niet is ontstaan door een gebruikersfout, dan valt het onder garantie.
rasenderobotor schreef: 05 aug 2020, 23:05 vraag 2 : is er een instantie tussen de fabrikant en de locale fm dealer, vb importeur voor benelux van stromer waar ik met mijn probleem van garantie terecht kan ?
Nee, officieel niet. Je zou kunnen proberen om Stromer rechtstreeks te benaderen. Stuur ze een verzoek (je wil dat garantie op je Stromer wordt afgehandeld door een andere dealer), onderbouw je verzoek, en stel het op in het Engels of Duits. Maak met de adoptiedealer wel duidelijke afspraken over de kosten voor arbeidsloon bij garantiewerkzaamheden.

Of je vraagt je dealer om de bike vrij te geven (al had ik geen idee dat dit nodig was voordat een andere dealer 'm over kon nemen?) Als-ie niks meer met je te maken wil hebben, dan zou dat geen probleem moeten zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Basso1234
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2020, 12:20

Hallo allemaal,
Wegens jullie advies heb ik een st1 besteld bij een dealer bij mij in het dorp. Fw.nl heb ik dus links laten liggen. Eind van de maand wordt ie opgeleverd.
Ik wil hem ook in slecht weer gebruiken en wil daarom ook winterbanden aanschaffen. Heeft iemand suggesties voor een merk oid? En als ik groot licht wil, is daar dan een truc voor?
Plaats reactie