Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

FreddyH schreef: 07 jul 2020, 21:14 Klopt. Veel zorgen bij een fiets die niet op orde is, of bij een reparatie die maar blijft duren scheelt ook heel veel.
Uiteraard. Maar dat valt niet af te leiden van wel of niet korting krijgen of de goede revisies en indruk die ik kreeg van NABS. Bovendien klinkt zowel bij stromeur als jezelf "eigen schuld dikke buld" nogal zwaar door in de replies.
FreddyH schreef: 07 jul 2020, 21:14 Maar waarom was je ook alweer bij Chamizo? Omdat je daar wel service hoopt te krijgen, of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb bij chamizo destijds een plooifiets gekocht omdat het de dichtstbijzijnde, grote FM is met veel keus. Geen klachten over chamizo hoewel de vriendelijkheid er niet altijd afstroomt.
FreddyH schreef: 07 jul 2020, 21:14 Blijkbaar verwacht je dat Stromeur dit soort details uit elke draad hier op het forum scherp houdt, en dat ze daarmee altijd super goed helpt en nooit eens zelf gefrustreerd raakt?
Ik apprecieer al de info die stromeur hier en elders me al gegeven heeft, ze doet dat super en het heeft me al enorm veel geholpen met haar inzichten en posts. Ik verwachtte daarom juist nog minder de ventilatie van frustraties en de "told you so" toon. Niet iets waar een nieuw lid van de stromer familie boodschap aan heeft.
FreddyH schreef: 07 jul 2020, 21:14 maar Stromeur is gewoon een mens. Iemand die dit forum in haar eentje draagt, er belachelijk veel tijd in steekt en er dan ook nog eens maandelijks geld tegenaan moet gooien om het in de lucht te houden.
Bij deze weet ik dat dus ook. En nogmaals alle appreciatie voor al het werk, expertise en tijd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klant wil bij dealer A, waar hij tevreden over is, dezelfde korting als bij dealer B.

Dealer A zegt: sorry, doen we niet. En als je je Stromer bij dealer B koopt dan leveren wij daar geen service op. (Logisch: service na verkoop wordt grotendeels bekostigd met marge uit verkoop.)

Er had belletje moeten gaan rinkelen: waarom gaan klanten van goedkope dealer B voor service naar dure dealer A?
BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 21:42 Ik verwachtte daarom juist nog minder de ventilatie van frustraties en de "told you so" toon. Niet iets waar een nieuw lid van de stromer familie boodschap aan heeft.
Goedkoop=duurkoop waarschuwingen worden met gemak in de wind geslagen, terwijl men het forum wel snel weet te vinden als daar problemen van komen. Liefst wordt de schuld meteen 1 op 1 doorgeschoven naar Stromer, omdat dat makkelijker is dan kritisch kijken naar het eigen besluitvormingsproces. (Daar hebben we hier momenteel een gevalletje van lopen; consument wil Stromer eigenhandig voor de rechter slepen voor het gepruts van zijn dealer.) In werkelijkheid is service een wisselwerking tussen Stromer en de dealer, die de dealer aan ons als klant moet leveren.

Verder vind ik het feit dat je dealers tegen elkaar uitspeelt verpakt als "kans voor dealer A", nogal meh. Het is geen kans voor de dealer, het is een kans voor jouw portemonnee. De consequenties van die keus (minder marge voor de dealer = minder service voor jou) zijn voor je eigen rekening.

Ik heb alle begrip voor dealers die een mooi stukje werk leveren tegen een nette prijs. Zij vormen samen een waardevol dealernetwerk voor ons als consument Een beetje korting of een gratis extraatje hoort daar wel bij, maar de échte pijsstunters zijn alleen bezig om ons dealernetwerk om zeep te helpen door concurrentie de markt uit te prijzen. (Moet je zien hoe we ervoor staan als fw.nl en consorten het in hun eentje voor het zeggen krijgen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

On topic nu:

Na een 600tal km ben ik nog altijd blij met de keuze voor de ST1. De rechtere houding bevalt me wel, zeker bij gebruik op elke dag. De iets lagere agressiviteit tov de ST3 die ik eerder testte, vind ik ook totaal geen probleem. Ik doe vaak lange rechte stukken waar die agressiviteit minder nut heeft en ook in het drukkere stadsgedeelte vind ik het veiliger.

Wat ik wel merk, net als vele andere, is snelheidscorrectie die nogal sterk is. 45 op de Omni is eerder 42-43 op mijn polar. Had voor mij iets minder conservatief gemogen maar goed.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 21:42
FreddyH schreef: 07 jul 2020, 21:14 Klopt. Veel zorgen bij een fiets die niet op orde is, of bij een reparatie die maar blijft duren scheelt ook heel veel.
Uiteraard. Maar dat valt niet af te leiden van wel of niet korting krijgen of de goede revisies en indruk die ik kreeg van NABS. Bovendien klinkt zowel bij stromeur als jezelf "eigen schuld dikke buld" nogal zwaar door in de replies.
Wel uit de andere signalen.
Ik snap je "eigen schuld dikke buld" gevoel, maar tegelijkertijd: op dit forum staan behoorlijk veel situaties waarbij mensen een vergelijkbare keuze maakten als jij. Bijna allemaal komen ze op hetzelfde neer. Daarnaast staan er heel veel advies vragen waarbij we dan duidelijk waarschuwen dat een paar honderd Euro besparen wellicht niet de juiste keuze is. Degenen die dat advies opvolgen zijn daar over het algemeen achteraf blij mee, degenen die dat niet doen komen achteraf zagen dat we toch gelijk hadden... Ik hoop dat je die kant van het verhaal ook begrijpt.

Voor nu kan je niet anders dan ervan leren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 21:51 Wat ik wel merk, net als vele andere, is snelheidscorrectie die nogal sterk is. 45 op de Omni is eerder 42-43 op mijn polar. Had voor mij iets minder conservatief gemogen maar goed.
Niet vele anderen: iedereen, elke SP-rijder. Omdat dit net als bij een auto verplicht is bij een SP.

Als je nu geen echte 45km/u haalt, dan is dit iets wat je dealer bij aflevering niet heeft gecontroleerd en alsnog in orde moet maken. Als je wel de echte 45km/u haalt maar met meer moeite dan je verwachtte: handleiding doorlezen en dealer raadplegen als je er niet uit komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik heb het wel eens vaker gememoreerd, discussies op een forum zijn lastig door het beperkende karakter van dit medium. Daar moeten we met zijn allen goed rekening mee houden, vind ik.
Los daarvan onderschrijf ik de mening van Stromeur volledig dat service door een goede fm de prijs van het mislopen van een vette korting meer dan waard. Na meer dan 8000 km op mijn eentje kan ik daar inmiddels over meepraten.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

[quote=Stromeur post_id=84968 time=1594161779 user_id=2]
Als je nu geen echte 45km/u haalt, dan is dit iets wat je dealer bij aflevering niet heeft gecontroleerd en alsnog in orde moet maken. Als je wel 45km/u haalt maar met meer moeite dan je verwachtte: handleiding doorlezen en dealer raadplegen als je er niet uit komt.
[/quote]

Ik haal 45 op de omni met gemak, daarna valt de ondersteuning weg en is het halen van 45 in het echt (+-47 op de omni) moeilijker. Als 45 in het echt, echt moet kunnen met ondersteuning hoor ik het graag maar ik ga er vanuit dat stromer de ondersteuning afstemd op de (gecorrigeerde) snelheid van de omni.

Ik deel ook de eerdere bedenking ivm de banden en dat deze op de ST1 wat weer grip mochten hebben. Zeker op natte dagen als vandaag houdt ik flink in. Misschien moet ik ook eens kijken om de bandenspanning wat harder te zetten met mijn 90kg + baggage.
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Peerke1960 schreef: 08 jul 2020, 20:34 Ik heb het wel eens vaker gememoreerd, discussies op een forum zijn lastig door het beperkende karakter van dit medium. Daar moeten we met zijn allen goed rekening mee houden, vind ik.
Los daarvan onderschrijf ik de mening van Stromeur volledig dat service door een goede fm de prijs van het mislopen van een vette korting meer dan waard. Na meer dan 8000 km op mijn eentje kan ik daar inmiddels over meepraten.
Ik denk dat onze discussie inderdaad voor een groot deel ontstaan is als resultaat van het medium.

Ik ga ervanuit dat de zaken op mijn st1 weldra volledig in orde zijn en ik een uitzondering mag zijn waar scherpe prijzen en degelijke service toch samengaan. Misschien niet zo snel als de meesten hier zouden willen maar toch.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BramVDBe schreef: 08 jul 2020, 21:29Zeker op natte dagen als vandaag houdt ik flink in.
Dat is sowieso een goed idee! Als je over een half jaar je fiets véél beter kent dan gaat het vanzelf soepeler, maar zeker in het begin: better safe than sorry.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ronny
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:25
Locatie: Hamont
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 3000

Net 3 dagen rond Valkenburg gefietst.Het is me zeer goed bevallen.Heb dan wel samen met de vrouw die een 25km/u e-bike heeft 3 ritten van +/-65km gedaan en het is ongelooflijk hoeveel resterende accu ik nog had.Ik heb wel veel van de recup-mode gebruik gemaakt,welke bergaf schitterend werkt.gewoon 2sec op- toets drukken en afhankelijk van je daalsnelheid het recuperatieniveau aanpassen.Je hoeft gewoon niet te remmen.Volgens de omni kon ik nog meer dan 120km doen in stand 1 weliswaar.Bergop in stand 2 zonder moeite.Bergop in stand 3 haalde ik makkelijk snelheden rond de 30km/u en meer.Je rijd letterlijk iedereen(wielertoeristen en andere e-bikes) voorbij.Soms trok ik de vrouw mee naarboven zonder probleem.Kort samengevat zeer tevreden van de ST1.

heb trouwens de 814Wh accu.
Plaats reactie