Diedrik schreef: ↑17 mei 2020, 12:53
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb gisteren een proefrit gemaakt op een Stromer ST1 en een Qwic RD11. Maar wat fietst die Stromer fijn zeg!!!!. Mijn budget laat toe om de Stromer te kopen met een 500 watt batterij (vandaar die RD11 optie...).
Ik ga de fiets gebruiken voor woon-werk verkeer. 2 x 17 km per dag. Ik heb flink rondgekeken in het forum maar net echt een antwoord kunnen vinden, of dit lukt met de 500 watt batterij. Ik ben zelf redelijk aan het gewicht (100 kg) maar wel erg getraind. Fiets en doe aan hardlopen. Dus wat energie erbij geven is geen probleem.
Zoek dus vooral argumenten om voor de Stromer te gaan!!!1
Hi,
Ik heb sinds anderhalve week ook mijn ST1. Superblij mee!
Maar eerlijk is eerlijk, de fiets merkt wel degelijk dat er een vent van 105 kilo met laptop- en kledingtas op zit. Afgelopen week steeds redelijk wat wind en ‘s ochtends nog steeds fris. Ik een heb 980 accu. Op een enkele rit (24 km, geen stoplichten) verbruik ik nu ongeveer 30% tot 35% van de accu. Ik kan nu dus prima heen- en weer. Naarmate de accu ouder wordt en het buiten ook kouder is, zal dat steeds wat krapper worden.
Ik zou nog even doorsparen voor een andere accu. Pronto In Utrecht en Amersfoort biedt meen ik de optie om 50% direct te dokken en de rest in 10 termijnen. Geeft misschien wat meer mogelijkheden om de stap te overbruggen. Wellicht dat andere FM’ers ook iets dergelijks kunnen bieden.
Nu een te krappe accu kiezen geeft snel spijt. Als je dan alsnog een grotere wil hebben is de te overbruggen stap alleen maar groter.
Argumenten? Vele, maar je hebt ze vast allemaal al gelezen.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic