Nog een vraagje, wat mag ik verwachten van de 'alarm' settings? Deze staan bij mij aan maar merk er niet veel van.
Wanneer de fiets gelockt staat remt het achterwiel wel af als je ermee aan de haal zou willen gaan.
Maar geen getoeter of lampengeflits zoals de FM beweerde.
Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe
Verzeker hem tegen diefstal en voldoe aan de voorwaarden van je verzekeraar ... al de rest is spielerei en quatsch.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Het is me gisteren na wa geprul gelukt, idd een update voor de omni en eentje voor de batterij, moest ik even men lader koppelen.ESTEE1 schreef: ↑18 jan 2020, 17:50inderdaad...via bluetooth connectie maken tussen fiets en gsm en dan vroeg de fietsdisplay automatisch om een update uit te voeren. Dit duurde wel even (10-tal minuten?) en gebeurde redelijk onopvallend op de achtergrond. Er verschijnt rechtsboven enkel het symbool van de 'update bike firmware' (rond symbooltje met 2 pijltjes)
Op het fietsdisplay kun je in de systeem settings wel zien dat er een download of installatie bezig is.
Ik heb overigens 2 updates aangeboden gekregen.
Ook bij mij weinig diefstal toeters en bellen.
St1 2020 dark grey
Wel, heb ik het gevoel dat na de update, de fiets wat inhoudt. Waar ik, daarvoor soms met stukken wind mee 46-48 kon rijden, voel ik hem nu echt vanaf 44,5 inhouden. Dit vindt ik nu geen ramp, maar heb wel, de indruk dat il net dat ietsje meer inspanning moet leveren om tot die 45 te raken.
St1 2020 dark grey
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb dat ook weleens gehad met mijn vorige Stromer, een ST1 X 2017, precies bij die snelheid op de OMNI. Ik heb daar destijds verder geen punt van gemaakt, maar als je bedenkt dat de OMNI de snelheid naar boven afrondt (zo'n beetje 1,5 a 2km/u) en je hebt recht op 45km/u - en een Stromer dat ook kan -, dan zou je hierover contact op kunnen nemen met je dealer voor een oplossing (als kalibreren van de trapsensor niet helpt).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
- Locatie: Amstelveen
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
- Km-stand: 20
Daar gaat-ie: nog meer ervaringen met #gelefiets. Om te beginnen: ik ben hartstikke tevreden en blij met de keus voor de ST1. Lekker ontspannen zit, snel genoeg, prima.
Maar: de mijne (geleverd in de eerste week van oktober) had wel een groot probleem: errors in de display en dan een weigerende aandrijving (plus toeter en knipperende koplamp). Het gebeurde een keer of 8 in de eerste 6 weken en was te herleiden tot een sensorprobleem. Van de dealer kreeg ik keurig een (identieke) leenfiets en zij hebben in overleg met Stromer bepaald wat er moest worden vervangen. Daar bleek meteen een nadeel van de opzet van Stromer in Nederland: geen importeur met onderdelen in voorraad. Alles moest uit Zwitserland komen en daar ging veel tijd overheen.
Sinds een dag of tien heb ik de mijne weer terug en alles is OK, zoals het er nu uitziet.
De leenfiets had trouwens een niet zo best sluitende batterijdeksel en de magneet ontbrak van de deksel van de oplaadaansluiting op de fiets. Hmmm. Ook daar heb ik met die fiets twee keer een error gehad, maar dat was te verhelpen met uit- en weer aanzetten.
Verder heb ik een KNOG bel gemonteerd (is wat minder agressief dan de toeter) en heb ik winterbanden op mijn fiets laten zetten. Dat raad ik iedereen aan-veel meer grip en een veel zekerder gevoel in de nattigheid en kou.
To slot: ik heb met mijn eigen fiets een keer of vijf een ‘black out’ gehad: je rijdt over een bobbel of in een gat dat je niet opt tijd zag waaardoor de verbinding tussen de batterij en de fiets verloren gaat. Licht uit, motor uit, fiets uit. Schrikken! De eerste keer was tussen de auto’s bij een wegopbreking waar van die strips waren neergelegd om het verkeer langzamer te laten rijden. Regen, donker, pfff. Niet fijn. Bij de reparatie is hier naar gekeken en ik heb het nog niet opnieuw gehad. Fingers crossed. Met een batterij met meer capaciteit heb je hier trouwens eventueel meer last van, omdat die simpelweg zwaarder is.
Goed: ruim 1500km onderweg op twee fietsen en behalve de issues die opgelost lijken te zijn, rij ik heerlijk en ben ik erg blij met mijn fiets.
Rij voorzichtig!
Maar: de mijne (geleverd in de eerste week van oktober) had wel een groot probleem: errors in de display en dan een weigerende aandrijving (plus toeter en knipperende koplamp). Het gebeurde een keer of 8 in de eerste 6 weken en was te herleiden tot een sensorprobleem. Van de dealer kreeg ik keurig een (identieke) leenfiets en zij hebben in overleg met Stromer bepaald wat er moest worden vervangen. Daar bleek meteen een nadeel van de opzet van Stromer in Nederland: geen importeur met onderdelen in voorraad. Alles moest uit Zwitserland komen en daar ging veel tijd overheen.
Sinds een dag of tien heb ik de mijne weer terug en alles is OK, zoals het er nu uitziet.
De leenfiets had trouwens een niet zo best sluitende batterijdeksel en de magneet ontbrak van de deksel van de oplaadaansluiting op de fiets. Hmmm. Ook daar heb ik met die fiets twee keer een error gehad, maar dat was te verhelpen met uit- en weer aanzetten.
Verder heb ik een KNOG bel gemonteerd (is wat minder agressief dan de toeter) en heb ik winterbanden op mijn fiets laten zetten. Dat raad ik iedereen aan-veel meer grip en een veel zekerder gevoel in de nattigheid en kou.
To slot: ik heb met mijn eigen fiets een keer of vijf een ‘black out’ gehad: je rijdt over een bobbel of in een gat dat je niet opt tijd zag waaardoor de verbinding tussen de batterij en de fiets verloren gaat. Licht uit, motor uit, fiets uit. Schrikken! De eerste keer was tussen de auto’s bij een wegopbreking waar van die strips waren neergelegd om het verkeer langzamer te laten rijden. Regen, donker, pfff. Niet fijn. Bij de reparatie is hier naar gekeken en ik heb het nog niet opnieuw gehad. Fingers crossed. Met een batterij met meer capaciteit heb je hier trouwens eventueel meer last van, omdat die simpelweg zwaarder is.
Goed: ruim 1500km onderweg op twee fietsen en behalve de issues die opgelost lijken te zijn, rij ik heerlijk en ben ik erg blij met mijn fiets.
Rij voorzichtig!
ST1 2019 / geel / 983 Wh ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
@PeeBee, tijdens de "blackouts" was er sprake van een foutmelding? 210208 bijv. Ik herken wel het uitvallen tijdens een hobbel.. Bij mij kwam het door een losse schroef onderin de batterijbak waardoor de verbinding fiets / batterij wegviel.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
-
- Pro
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
- Locatie: Amstelveen
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
- Km-stand: 20
Nee, de fiets was echt helemaal uit en kwam niet op met een error. Kon 'm alleen weer aanzetten met de knop onder de display...
ST1 2019 / geel / 983 Wh ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh