ST1 Sport 618wh

Plaats reactie
jharmen
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2019, 13:55

Even een adviesvraag

Ik ben geïnteresseerd in de Stromer ST1 sport 618wh. Mijn woon-werkverkeer is 32 kilometer.
Nu is mijn vraag of deze accu voldoende geschikt is om deze afstand af te leggen.
Ik kan op mijn werk de accu weer opladen.

Gr jharmen
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Gemiddeld genomen zou dat wel moeten lukken, maar je actieradius hangt van veel dingen af (met name de ondersteuningsstand, het weer, het formaat van degene die erop rijdt en hoe goed je accu nog is). Ik rijd met een (nog nieuwe) 983 Wh accu heen en terug een totale afstand van 56,4 km (overal in stand 3, behalve in een paar dorpen). Ik heb dan meestal tussen de 10% en 20% over, maar ik zit ook wel eens onder de 10% en echt extreem koud weer hebben we nog niet gehad.

Persoonlijk zou ik nooit voor zo'n kleine accu kiezen waarbij je altijd moet opladen op het werk. Ik vind dat te riskant, stel dat je bv 30 km onderweg bent en wordt gebeld door je partner dat je naar huis moet komen ivm een ernstig ongeval. Dan wordt dat dus bijna 30 km zonder ondersteuning terug fietsen... Met een 983 Wh accu zou je dan in stand 2 met gemak terug komen.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ja gaat werken, maar zou ik niet doen. Zie hier.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jharmen schreef: 29 nov 2019, 14:25 Ik ben geïnteresseerd in de Stromer ST1 sport 618wh. Mijn woon-werkverkeer is 32 kilometer.
Ja, kan.

Ik heb 30km enkel ww gedaan op een ST1 X met 618Wh accu, geen problemen. Maar zodra de omstandigheden tegen gaan zitten (harde wind tegen, vorst e.d.) en je accu begint te degenereren, dan kan het zijn dat je de ondersteuning iets terug moet schroeven.

Kortom: ben je mooiweerfietser: no problemo. Wil je altijd, onder alle omstandigheden, 365 dagen per jaar met volle bak ondersteuning gaan rijden, dan vind ik de 814Wh accu een veiligere keuze.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie