ST1 LE defect na 27km

Plaats reactie
Cpt009
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2019, 20:44

Nieuwe stromer ST1 LE heeft enkel 27km probleemloos gereden. Op einde rit 70% over op batterij en gewoon af en op slot gezet. Dan 9 uur in ondergronde parkeergarage gestaan. Batterij erin gelaten en niet aangeraakt.

S'avonds terug opgestart en krijg systeem fout "e210005". Meermaals herop gestart en batterij uitgehaald en connectie nagekeken op vuil. Foutmelding bleef komen. En kon hierdoor geen e-motor gebuiken. Gaf ook 0% op batterij aan. Maar omni scherm en menu met toegang tot settings bleef werken. Fietsenmaker gebeld. Buiten aanraden te doen wat ik al heb gedaan kon die ook niet.

Fietsbijstand gebeld zij hebben al het bovenstaande nogmaals geprobeerd zonder succes. Uiteindelijk fiets achteraan op takelwagen naar huis gebracht. Eens thuis na 3uur terug opgestart foutmelding weg geeft 70% aan op batterij. Enig idee wat dit kan zijn geweest? Wat ik er best aan doe? Is dit slechte connectie die door schokje toevallig terug goed kwam?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We zijn deze foutmelding nog niet vaak op het forum tegen gekomen (twee keer om precies te zijn). Bij de ene melding was het probleem hetzelfde als bij jou: OMNI geeft 0% accu aan terwijl de accu niet leeg is. Deze persoon heeft ons niet laten weten wat er oplossing was. (Wat ook kan betekenen dat het probleem eenmalig was.) Bij de tweede melding ging het fout tijdens het laden en is de lader vervangen. Maar ik begrijp dat jij de accu niet aan het opladen was.

My2cents: een slecht contact tussen de accu en de Stromer. Kan zijn dat het eenmalig was, kan zijn dat het terugkomt. Kan inderdaad ook heel goed zijn dat het gehobbel op de takelwagen het probleem weer heeft gefixt, als het een los contact was.

Maar aangezien je Stromer gloedjenieuw is zou ik dit aan de dealer voorleggen. Zij moeten je in ieder geval kunnen vertellen wat de foutmelding inhoudt en weten wat ze na moeten lopen om te voorkomen dat het probleem terugkomt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Al meer nieuws over de oorzaak van het probleem?
Ik had gehoopt op een foutloze ST1 ter vervanging van mijn onbetrouwbare RD10...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dus de eerst geleverde stromer van een nieuwe serie staat zowat onmiddellijk in panne.
Dat komt goed mensen, het is een echte stromer. :bj

De dealer zal dit wel voor je oplossen :cool2:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
SvenST1-2019
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2019, 19:44

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn nieuwe st1 2019. Na de eerste rit naar m’n werk 35 km, accu gewoon opgeladen. Eind van de dag was ik er klaar voor om weer lekker naar huis te trappen. Helaas, nadat ik de accu had geplaatst starte de fiets niet op (zwart scherm). Ik heb de fiets mee naar binnen genomen en de acculader eraan gehangen. Toen ik de fiets vervolgens aan wilde zetten verbleek dat de accu 0% was geladen. Na een half uur gewacht te hebben stond hij nog steeds op 0%. Helaas zat er niks anders op dan met de trein naar huis te gaan. De volgende dag met de auto naar m’n werk gereden en daar de fiets achterin gelegd. De technische man van de dealer dacht dat het aan de lader lag dus die hebben we omgeruild. Het bleek echter niet te werken.
De volgende ochtend kreeg ik te horen dat ik de accu uit de fiets moest halen, even 10 min. Te wachten en weer terug te plaatsen. Dit heb ik paar keer herhaald en dat werkte. De batterij was wel degelijk 100% geladen. Er verscheen wel even kort een error dat de batterij niet communiceerde met de fietscomputer. Ik kon wel weer fietsen!
Wat mij de volgende dag opviel was dat de actieradius met 10 km was afgenomen tov de eerste keer laden. En twee dagen later was deze nog eens met 20 km afgenomen terwijl de batterij op 100% staat.
Ik heb nu een vervangende fiets van de dealer gekregen en mijn eigen fiets gaat nu ‘uitgelezen’ worden. Ik hoop dat ze het probleem snel kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
SvenST1-2019
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2019, 19:44

Gisteren mijn ST1 2019 weer ontvangen van de fm. Vanuit Stromer werd gemeld dat ze dit probleem nog niet eerder hebben gezien bij de ST1 2019. De controller bleek na vele testen niet in orde te zijn en deze is nu vervangen. Het heeft allemaal even geduurd maar ik hoop dat ik ik nu voorlopig zonder zorgen heen en weer naar m'n werk kan fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nou, mooi dat ze eindelijk "iets" gevonden hebben. Hopelijk vanaf nu storingsvrij :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Met alle respect voor de nieuwe ST 1.
De problemen met de controller zouden voorgoed de wereld uit zijn werd gezegd tijdens de introductie van dit nieuwe model .De ST 3 heeft hierdoor de nodige problemen gehad maar dat is nu opgelost. ..
En toch is het weer die controller.
Amai....Zegt men dan in Vlaanderen!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Harrievang schreef: 12 jan 2020, 19:14 De problemen met de controller zouden voorgoed de wereld uit zijn werd gezegd tijdens de introductie van dit nieuwe model
Dat is nergens gezegd.

Wat wordt gehoopt, door consumenten, is dat het ontwerp van de controller sinds 2018 (korter en beter gesealed) i.c.m. met het ontwerp van het frame van de ST1 (controller geïntegreerd in het accuvak in het frame i.p.v. achter een kunststof afdekplaat) gaat zorgen voor een definitief einde (want het ging al beter dan in 2017) aan de problemen met vocht en de controller. Dat is wat anders.

Deze specifieke controller had een onbekende storing. Er is niks vermeld over de oorzaak, laat staan over vocht.

Mocht je bedoelen: aha, tóch weer een storing bij een Stromer! Tja, dat zal niemand ontkennen en dat is knap waardeloos voor de OP.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
SvenST1-2019
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2019, 19:44

Het was i.d.d. geen vochtprobleem volgens de fm.
Plaats reactie