Is dit alles?

Spiedbijk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2019, 18:05

Goedenavond!

Sinds vorige week de trotse bezitter van een ST1 van 2 jaar oud. (volgens rdw dan)Met de 630wh accu.
Nu had ik ergens de verwachting dat ik met deze fiets toch wel gewoon richting de 45km/h zou kunnen fietsen. Wellicht met ‘gepaste inspanning’, maar dat het toch wel goed haalbaar zou zijn.

Nu valt me dat eigenlijk vies tegen. Wil ik überhaupt boven de 40km/h fietsen moet ik echt behoorlijk aan de bak. (Moet er wel bij zeggen dat ik geen frequente fietser ben en dus ook niet heel veel conditie heb etc.)
Meestal kom ik uit ergens rond de 35 tot 37km/h. Met behoorlijke tegenwind is dat amper nog 30km/h. En dan staat de sensor op 90 en de ondersteuning op standje 4. (Max)
Vanmiddag had ik de wind pal achter en dan haal ik de 44,4km/h. Zodra die van opzij komt lukt dat eigenlijk al niet meer. Laat staan kilometers achter elkaar.

Daar komt dan nog bij dat woon-werk verkeer van 35km (heen en terug samen) maar net haalbaar is met 1 accu lading.

Is dit normaal voor de ‘oude’ ST1 of is er dan iets mis ofzo?

Ik hoor het graag! ;)
Laatst gewijzigd door Spiedbijk op 02 okt 2019, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Blijkbaar is de nieuwe ST 1 wel in staat om makkelijk 45 te halen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is volstrekt normaal voor de "oude" ST1. Heb je niet testgereden voordat je hem kocht?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Spiedbijk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2019, 18:05

@stromeur,

Ja ik heb wel even proef gereden maar (achteraf) eigenlijk veel te weinig en te kort. Ging er ergens van uit dat het makkelijker ging. In eerste instantie leek het ook makkelijk te gaan allemaal. Had er verder ook nooit mee gereden met zulke fietsen, dus als je dat voor het eerst doet ben je sowieso onder de indruk. Heb toen niet echt de topsnelheid getest.
Gekocht bij een goede betrouwbare winkel dus ik durfde hem vrij makkelijk te kopen eigenlijk. En meer budget had ik sowieso toch niet, dus kijken naar een ST2 ofzo had dan toch ook geen zin.

Maar goed, het is dus normaal voor de ST1. Dat is dan ook wel weer een geruststelling.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een allereerste proefrit kan inderdaad nogal "overwhelming" zijn als je geen speed pedelec ervaring hebt.

Toen de ST1 werd gelanceerd was het één van de meest krachtige speed pedelecs. Het gros van de concurrentie kwam niet eens in de buurt van de 45km/u. De Stromer motoren zijn in de loop der jaren steeds krachtiger geworden, dus er is wel een duidelijk merkbaar verschil tussen jouw ST1 en de Stromers van nu.

Maar als jij een goeie prijs hebt gekregen voor deze ST1: geen zorgen maken, hij functioneert gewoon naar behoren dus lekker van genieten :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Spiedbijk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2019, 18:05

Thnx voor de info! En genieten gaan we dan maar doen! Moet alleen ff omschakelen, of beter, terug schakelen, van het 45km/h idee.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Dit is inderdaad normaal om 45 te halen moet je inderdaad flink aan de bak maar het kan wel. 40 gaat prima. Maar kijk niet teveel naar de snelheid en fiets gewoon je snelheid waar je je goed bij voel. En 35 km op 90% en stand 4 met de batterij is ook normaal.
Het is een prima fietsje maar wel het kleinste broertje van de Stromerfamilie :ba
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
RoRo
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mei 2017, 08:07

Als je de actieradius wilt verhogen kan je ook als je op tempo bent de ondersteuning lager zetten naar 3 of 2. Scheelt echt kilometers. Je moet iets harder trappen maar ik haal dan nog steeds 40kmh.
ST1 sinds april 2016, 400 km per maand
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Door vaak op je Stromer te stappen, gaat je conditie ook omhoog en wordt het steeds makkelijker om hogere snelheden langer vol te houden. Maar let op! Er zijn vele plekken waar een snelheid van 40 km/uur al veel te hard is.
Witte ST3 van maart 2019
Spiedbijk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2019, 18:05

Dank allemaal voor de reacties :ay
Vanaf nu ga ik iedere dag fietsend naar het werk dus die conditie moet vanzelf komen. (Is nu echt ondermaats..)

En ondertussen maar beetje geld opzij leggen voor een ST3 :lol:
Plaats reactie