ST1 2019 Launch Edition

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zie ook niet echt in waarom het niet kan, maar volgens Conti is de velg te breed.

Mijn alternatief is nu dat ik de Pirelli winterband tubeless ga proberen te maken over een paar weken.
Samtruwant
Pro
Pro
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
Locatie: Diksmuide

Naar ik hier las, zijn er veel die met een 50mm brede band rijden, ook op St3. Dus vreemd dat het dan niet op St1 zou passen. Nuja ik vraag het wel even aan m'n dealer dan dat ie het probeert;)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Met veel belangstelling de review gelezen.Lange tijd een hekel gehad aan het merk totdat ik hier in Spanje een ST 1X kon huren bij Vuelta Touristic in Calpe...Tevens importeur voor Spanje.
Wat een openbaring is dat qua trekkracht en stilte...Makkelijk richting de 45 en veel minder rondtrappen in vergelijking met mijn huidige R&M Charger GT HS met riem..Die is eigenlijk niet vooruit te branden....Nog een goede dealer die Stromer goed kent en ik ga voor de nieuwe ST 1. Ik ben 1,88 m.en mijn vraag is of de L volstaat. ..Heb een idee van wel want ik vond de XL 22 nogal hoog...Ik moest het zadel behoorlijk laag zetten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST1 is alleen leverbaar in M en L. De frame geometrie is wel anders dan die van de ST1 X, dus ik zou zeker goed testen voordat je de koop aftikt. Maar ik denk dat je met jouw lengte wel uit de voeten kunt met een L. Je kunt die nieuwe ST1 nog tweaken met de stuurhoogte, stuurpenlengte en het stuur zelf.

Zie ook:

viewtopic.php?f=13&t=2835
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Harrievang schreef: 22 sep 2019, 13:13 Lange tijd een hekel gehad aan het merk totdat ik hier in Spanje een ST 1X kon huren
Toch jammer dat je de ST1 X niet eerder een kans hebt willen geven. Die is er al sinds begin 2017 ;) (Als was-ie het eerste jaar niet zonder kinderziektes, dat ging bij het 2018 model gelukkig stukken beter.)

Overigens heeft Stromer ook een model aangekondigd met riem: de ST2020. Het duurt alleen wel nog even voordat die op de markt komt en het is de vraag wat we van de versnellingen vinden:

viewtopic.php?f=13&t=2958
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Het prijskaartje zal navenant zijn.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Henry schreef: 22 sep 2019, 11:57 Misschien kun je om die reden je winterband nog wel verkopen. :)
Het schijnt dat Reinout-ST3 met die band rijdt. Ik heb het bewuste topic waarin dat gemeld is, zelf nog niet gevonden, maar die melding schijnt hier wel te zijn gedaan. Dus... misschien is de band toch wel bruikbaar.
Reinoud rijdt toch met de Conti Contact Plus City in 2.20x27.5 (55-584)?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik had van Lamkram begrepen dat ReinoutST3 recent heeft gewisseld naar de winterband. Ik heb het bericht nog niet gezocht en dus de mededeling nog niet kunnen verifiëren. Een PB naar ReinoutST3 is misschien eenvoudiger dan een zoektocht naar het bericht.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Staat in een PB maar wat je zegt klopt wel Henry. Ik denk dat de banden er nu wel omliggen en er zal zeker een mooie review komen Reinout kennende. En dat klopt dus, hij heeft het net gepost.

Thanx Reinout

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zo, gisteren bij de fietsenmakers van Vietz m'n knalgele ST1 LE opgehaald.
Helaas met de auto want ik ik moest door naar mijn ouders in Twente. De nieuwe lader wordt nog niet geleverd, pas over een maand. Ik mis 'm nu al. Wat een kabaal.... De juiste tassen komen over drie weken, voor nu een paar gebruikte.
s'Avonds nog ff met mn dochter naar haar kamer gereden in Nijmegen-west. Relaxt, zij niet..... :lol:
Nijmegen heeft aardig wat gecombineerde fiets/brommerpaden gelukkig. Vervolgens de hele ander kant op naar Hatert. Een vriend van mij bezoeken die er uiteindelijk niet was. Mn eerste toeterde auto's meegemaakt op de Haterse weg. Man man... die vent achter me snapte het niet echt.... Wel nadrukkelijk op het midden van de baan gaan rijden en met volle bak op de pendalen. 46 km op de Omni. Op weg naar Lindenholt geen problemen ondervonden.
Vandaag maar wat grootser aangepakt en een vriend van me bezocht in Arnhem-centrum. In de stad rustig stromend, 30 km per uur max. De tip ter harte genomen om in de stad met minimale ondersteuning ter rijden. Het Rijn-Waal pad was druk met recreërend verkeer inclusief koersfietsen die vol op de pendalen stonden.
Idd dit pad is niet volledig toegankelijk voor SP. Met name tussen Bemmel en Arnhem en in Arnhem zelf. Ik moet daar wel aan wennen om daar de weg op te gaan, voel me net opgejaagd wild. Dan maar illegaal het fietspad op in een rustig tempo van 25 km per uur.
De fiets doet het heerlijk, wind mee is 47-48 km op de Omni makkelijk te bereiken. wind tegen een 2/3 kilometer minder. Fiets voelt erg stabiel en ik ervaar het niet als rijden op een opoefiets gezien het doffe gevoel in mijn klokkenspel. moet nog wennen aan het zadel. Toch zeemleer gaan gebruiken om mn onderstel te vertroetelen? :ck:
En nu snel naar bed, morgen op de fiets!! :bp:

peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie