Enige gave aan deze fiets is trouwens de kleur. Een 5 in deze kleur lijkt mij fantastisch.
Ben ik nu echt de enige die zich bij een riem druk maakt over de verzetten? Ik rij 85% van de tijd op 13-14-15-16, moet er niet aan denken dat dit in slechts 2 stappen zou moeten.
B
Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22992
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb daar ook wat zorgen over ja. Vijf is weinig.
Een standaard 5 gear Sturmey Archer hub gaat in stappen van 25% (maar ik weet niet of wat er in de ST2020 zit standaard is):
• Gear 1 - 64% (Gear 2 - 25%)
• Gear 2 - 80% (Gear 3 - 25%)
• Gear 3 - 100% (Direct Drive)
• Gear 4 - 125% (Gear 3 + 25%)
• Gear 5 - 156% (Gear 4 + 25%)
Ik had liever een 8 gear gezien.
Een standaard 5 gear Sturmey Archer hub gaat in stappen van 25% (maar ik weet niet of wat er in de ST2020 zit standaard is):
• Gear 1 - 64% (Gear 2 - 25%)
• Gear 2 - 80% (Gear 3 - 25%)
• Gear 3 - 100% (Direct Drive)
• Gear 4 - 125% (Gear 3 + 25%)
• Gear 5 - 156% (Gear 4 + 25%)
Ik had liever een 8 gear gezien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Ik mag toch hopen dat ie iets andere versnellingsverhoudingen heeft dan deze...
http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/rx-rd5
Ah Stromeur had m ook al gespot...
Duimen dat Stromer voor een kleiner bereik gaat...
http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/rx-rd5
Ah Stromeur had m ook al gespot...
Duimen dat Stromer voor een kleiner bereik gaat...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
Zeer mooie kleur, mijn ST3 mocht gerust in die kleur geleverd worden. En ook de onderbuis zonder plastiek afdekplaat vind ik zeer proper ogen.
Zelf geen grote fan van de 5 versnellingen, maar ik vermoed dat er een zeker markt voor is. (Hoeveel mensen rijden op de fiets niet altijd in dezelfde versnelling of 2?).
Wat ik me wel afvraag is hoe ze de ondersteuning zullen meten.
Op de Klever X-speed met pinion viel het me op dat er achteraan bij de as waarschijnlijk een sensor zit in het genre TMM4 want je ziet een plaats om een derailleur te hangen (niet nuttig op dat type fiets), Vandaar mijn idee dat dit de sensor zou zijn.
Hier zie ik echter niets aan de as van het achterwiel. Een nieuwe sensor? Of een andere manier van registreren. Of gewoon een concept model?
Zelf geen grote fan van de 5 versnellingen, maar ik vermoed dat er een zeker markt voor is. (Hoeveel mensen rijden op de fiets niet altijd in dezelfde versnelling of 2?).
Wat ik me wel afvraag is hoe ze de ondersteuning zullen meten.
Op de Klever X-speed met pinion viel het me op dat er achteraan bij de as waarschijnlijk een sensor zit in het genre TMM4 want je ziet een plaats om een derailleur te hangen (niet nuttig op dat type fiets), Vandaar mijn idee dat dit de sensor zou zijn.
Hier zie ik echter niets aan de as van het achterwiel. Een nieuwe sensor? Of een andere manier van registreren. Of gewoon een concept model?
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
Begrijp wel dat Stromer niet zo gemakkelijk voor Pinion opteert.
Dat zou een geheel nieuw frame-concept noodzakelijk maken waarin vrijwel zeker de huidige batterijen niet fatsoenlijk te integreren zijn.
Dergelijke problemen worden met het nu voorgestelde concept voorkomen.
Dat zou een geheel nieuw frame-concept noodzakelijk maken waarin vrijwel zeker de huidige batterijen niet fatsoenlijk te integreren zijn.
Dergelijke problemen worden met het nu voorgestelde concept voorkomen.
+STROMER- ST5
Hij zou best wel eens met deze TDCM motor kunnen uitgerust zijn, die is al eventjes op de markt.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22992
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Aha! Ik vroeg me al af hoe ze die hub in de motor hadden gefrommeld. Maar dat heeft TDCM dus al keurig ontwikkeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Ja, dat. Maar nog een ander ding wat minder met de techniek te maken heeft en wat ik al eens geopperd had in het belt drive topic: Stromer is marktleider in het speed pedelec segment. Als ze Pinion zouden gaan implementeren dan concureert dat 100% met hun bestaande duurdere modellen. Dan moet je dus eigelijk helemaal over als fabrikant.RHJ schreef: ↑04 sep 2019, 22:27 Begrijp wel dat Stromer niet zo gemakkelijk voor Pinion opteert.
Dat zou een geheel nieuw frame-concept noodzakelijk maken waarin vrijwel zeker de huidige batterijen niet fatsoenlijk te integreren zijn.
Dergelijke problemen worden met het nu voorgestelde concept voorkomen.
Dan legt men vervolgens een hele bak macht bij een ander bedrijf. Pinion is de enige leverancier op het moment van dit soort systemen dus als Pinion bijv. op termijn denkt we verhogen de prijs of we hanteren andere voorwaarden of leveren traag dan heb je als speed pedelec bouwer verder weinig te willen. Ik verwacht eerlijk gezegd eerder dat Stromer tzt misschien wel in-house iets ontwikkeld. Of een hele andere optie misschien kijkt men wel of Pinion over te nemen is.
Het Sturmey Archer systeem is op kortere termijn in ieder geval makkelijker te implementeren en concureert gezien het aantal versnellingen niet met de duurdere Stromers (of kanibaliseren zoals bedrijfskundigen dat zo mooi noemen).
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
Helder standpunt en mee eens.
Ik schat in dat Stromer de ST2020 qua prijs positioneert tussen de ST1-2019 en de ST3.
De naam in immers ook (een variant) op ST2.
De prijsstelling zal waarschijnlijk dus ook tussen deze twee modellen inliggen. Een belt drive brengt een meerprijs van ca. € 300-400 met zich. De prijs van de ST2020 moet niet te dicht bij de prijs van de ST1-2019 en ST3 liggen.
Mijn voorspelling (afhankelijk van met welke basis accu het model aangeboden gaat worden) ca. € 5800-6000.......
Ik schat in dat Stromer de ST2020 qua prijs positioneert tussen de ST1-2019 en de ST3.
De naam in immers ook (een variant) op ST2.
De prijsstelling zal waarschijnlijk dus ook tussen deze twee modellen inliggen. Een belt drive brengt een meerprijs van ca. € 300-400 met zich. De prijs van de ST2020 moet niet te dicht bij de prijs van de ST1-2019 en ST3 liggen.
Mijn voorspelling (afhankelijk van met welke basis accu het model aangeboden gaat worden) ca. € 5800-6000.......
+STROMER- ST5
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.