Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive

Fre911
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
Locatie: Zuid West Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
Km-stand: 12000

Lap, daar gaat mijn enthousiasme ...
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ik bedenk me dat een in de achterwiel geintegreerde Nuvinci/Enviolo naaf misschien wel meer wat was geweest als er behoefte is aan kleine stapjes :lol: :bj
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

RikC schreef: 18 sep 2019, 10:09 Eigenlijk zou het helemaal geen punt zijn geweest als het een 5 speed met kleine stapjes tussen de verzetten was geweest. Typisch rij je 90% van de tijd toch in hoogste versnellingen
Totdat je een keer een storing of lege accu hebt een je in standje "veel te zwaar" op eigen kracht de motor weerstand moet overwinnen...
RikC schreef: 18 sep 2019, 14:50 Ik bedenk me dat een in de achterwiel geintegreerde Nuvinci/Enviolo naaf misschien wel meer wat was geweest als er behoefte is aan kleine stapjes :lol: :bj
AAAGGHHH :aq
:mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Wij zijn veel te kritisch en veeleisend. Er is een hele grotere groep gebruikers die geen pepernoot verstand heeft van schakelen en een ideaal verzet bij alle omstandigheden. Die denken dat de derailleur storing heeft als ze van 13T naar 14T schakelen. Hun motoriek merkt dat niet eens op. Deze mensen willen vooral eenvoud. Weinig versnellingen, grote stappen die ze wel voelen en veel vermogen. Deze gebruikers gebruiken bij hun vaatwasser met 16 opties ook alleen de eco- en stoomstand. De opties die Stromer nog moet toevoegen is een in hoogte verstelbaar stuur dat tot borsthoogte reikt en een gelzadel voor de ANWB-echtparen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

mboelis schreef: 18 sep 2019, 18:52 Wij zijn veel te kritisch en veeleisend. Er is een hele grotere groep gebruikers die geen pepernoot verstand heeft van schakelen en een ideaal verzet bij alle omstandigheden. Die denken dat de derailleur storing heeft als ze van 13T naar 14T schakelen. Hun motoriek merkt dat niet eens op. Deze mensen willen vooral eenvoud. Weinig versnellingen, grote stappen die ze wel voelen en veel vermogen. Deze gebruikers gebruiken bij hun vaatwasser met 16 opties ook alleen de eco- en stoomstand. De opties die Stromer nog moet toevoegen is een in hoogte verstelbaar stuur dat tot borsthoogte reikt en een gelzadel voor de ANWB-echtparen
inderdaad. Ander voorbeeld: Laatste 5 R&M superchargers die ik tegenkwam waren allen sportieve mannen die zonder uitzondering met hun armen over hun veel te hoog stuur hingen om wat aerodynamischer te zitten. Levensgevaarlijk rijden zo, hadden beter een stromer gekocht :bu:
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mboelis schreef: 18 sep 2019, 18:52 De opties die Stromer nog moet toevoegen is een in hoogte verstelbaar stuur dat tot borsthoogte reikt en een gelzadel voor de ANWB-echtparen
En een groter frame.

Wat is er precies mis met gel zadels? Op mijn fiets zit die ook een (standaard zadel van mijn fiets) en ik vind het heerlijk fietsen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is helemaal niet erg om ANWB echtpaar te zijn FreddyH. Hoef je helemaal niet paniekerig over te doen om uit de ANWB-kast te komen :bn:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 18 sep 2019, 20:11 Is helemaal niet erg om ANWB echtpaar te zijn FreddyH. Hoef je helemaal niet paniekerig over te doen om uit de ANWB-kast te komen :bn:
Mijn vrouw heeft een ander type fiets, een ander type zadel, een andere jas, ...

Maar ik heb wel een gel zadel. Oh, en ik heb helemaal geen moeite met uit kasten te komen. Vaak wel meer moeite met erin komen, die dingen zijn vaak veel te klein ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 18 sep 2019, 18:52 Er is een hele grotere groep gebruikers die geen pepernoot verstand heeft van schakelen en een ideaal verzet bij alle omstandigheden.
Eens, dat was ook mijn punt. Het zal niet voor niks zijn dat ze dit systeem op het frame van de nieuwe ST1 zetten en 'm ST2020 noemen, i.p.v. ST6 o.i.d.

Voor de opvolgers van de ST3/ST5 verwacht ik meer van Stromer. In die groep zitten ook meer getrainde/goed geïnformeerde fietsers, want de sportievere geometrie trekt die meer aan. (Al heb je er ook bij de ST5 eigenaren een hoop die 10k klappen zonder er verder iets vanaf te weten, maar dat maakt mij persoonlijk allemaal niks uit. Ieder zijn ding.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik verwacht ook meer, maar ik vraag mij ook wel af wát ik dan precies verwacht waar ik ook blij van ga worden.

Lichter frame/totaalgewicht is eigenlijk het enige wat in mij op komt.
En ik vrees voor een prijsopdrijvende 12sp AXS groep.
Plaats reactie