Vers van de Eurobike pers: de ST2020 Concept Bike:
Bron: FB Egberts Premium Store
Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ook cool! Ben erg benieuwd naar deze nieuwe ontwikkelingen. In elk geval goed om te merken dat de fabrikanten wel luisteren naar een flink deel van de klanten
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Of ze krijgen het warm van de concurrente, of allebei. Maar boeiend is het zeker.
Ik zie een frame in ST1-vorm, dus ik heb deze toch maar even in het ST1-forum geplaatst. Wat weten we verder:
- Integrated Gear Hub by Sturmey Archer (5 gear)
- Belt Drive
- Dagrijverlichting (niet te zien op de foto's, maarja het zal een prototype zijn)
- Connectiviteit zoals we die al kennen van de OMNI C (maar man, man wat maken mensen toch sléchte foto's, niet te zien of er een OMNI C in zit of iets anders)
- Vee Factory Ride banden
- Leverbaar in Bright Blue en Dark Grey
Ik zie een frame in ST1-vorm, dus ik heb deze toch maar even in het ST1-forum geplaatst. Wat weten we verder:
- Integrated Gear Hub by Sturmey Archer (5 gear)
- Belt Drive
- Dagrijverlichting (niet te zien op de foto's, maarja het zal een prototype zijn)
- Connectiviteit zoals we die al kennen van de OMNI C (maar man, man wat maken mensen toch sléchte foto's, niet te zien of er een OMNI C in zit of iets anders)
- Vee Factory Ride banden
- Leverbaar in Bright Blue en Dark Grey
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mooi om te zien dat verschillende fabrikanten nu aan het experimenteren zijn met diverse onderdelen, om zo de speed pedelec markt toch naar een ander/hoger niveau te brengen......
Ben zelf een tevreden klever rijder, maar volg stromer en het forum op de voet. Concurrentie tussen verschillende merken kan de markt op zich hopelijk alleen maar ten goede komen.
Ben zelf een tevreden klever rijder, maar volg stromer en het forum op de voet. Concurrentie tussen verschillende merken kan de markt op zich hopelijk alleen maar ten goede komen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Absoluut.
Ik heb Egberts op FB wat vragen gesteld. Dit is inderdaad hetzelfde frame als dat van de nieuwe ST1, maar dan met een uitsparing voor de belt. Prijs is nog niet bekend.
Ik heb Egberts op FB wat vragen gesteld. Dit is inderdaad hetzelfde frame als dat van de nieuwe ST1, maar dan met een uitsparing voor de belt. Prijs is nog niet bekend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Als dit alle nieuws is van Stromer is van de EB, incl het wijnrode verhicel ben ik een blij man. Geen enkele, maar dan ook geen enkele aandrang om mijn ST3 om te ruilen
5 versnellingen..... en dan waarschijnlijk met een range vergelijkbaar met een cassette 11-36 ofzo. Reuzestappen.
5 versnellingen..... en dan waarschijnlijk met een range vergelijkbaar met een cassette 11-36 ofzo. Reuzestappen.
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Ah, dat kan alleen maar de Sturmey Archer achterwielmotor versnellingsnaaf zijn zoals ook in de Sparta R5Te en R5E gebruikt.
Neem aan dat Stromer geen trapfrequentie ondersteuning zoals in de Sparta implementeert. Heb een paar weekjes terug eens op de R5Tegereden bij testcentrum de fietser bij station Ede-Wageningen. Mooi concept maar onbegrijpelijk dat er frequentieondersteuning op zit terwijl terwijl de andere derailleur achterwiel motoren wel krachtondersteuning hebben.
Vraag me wel af of de stappen tussen de zware versnellingen niet te groot zijn.
Overigens snap ik wel dat Stromer zich liever niet afhankelijk maakt van één leverancier zijnde Pinion. En deze fiets is ook duidelijk gepositioneerd om niet teveel met de duurdere Stromers te concureren...
Neem aan dat Stromer geen trapfrequentie ondersteuning zoals in de Sparta implementeert. Heb een paar weekjes terug eens op de R5Tegereden bij testcentrum de fietser bij station Ede-Wageningen. Mooi concept maar onbegrijpelijk dat er frequentieondersteuning op zit terwijl terwijl de andere derailleur achterwiel motoren wel krachtondersteuning hebben.
Vraag me wel af of de stappen tussen de zware versnellingen niet te groot zijn.
Overigens snap ik wel dat Stromer zich liever niet afhankelijk maakt van één leverancier zijnde Pinion. En deze fiets is ook duidelijk gepositioneerd om niet teveel met de duurdere Stromers te concureren...
Laatst gewijzigd door RikC op 04 sep 2019, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik ben ook razend benieuwd naar wat-ie gaat kosten.
Eerlijk gezegd had ik eerder een riem op het (nieuwe) topmodel verwacht, maar waarschijnlijk moet er dan aanzienlijk duurder afgemonteerd worden om aan alle eisen tegemoet te komen en wordt het een nauwelijks nog betaalbaar exemplaar?
Eerlijk gezegd had ik eerder een riem op het (nieuwe) topmodel verwacht, maar waarschijnlijk moet er dan aanzienlijk duurder afgemonteerd worden om aan alle eisen tegemoet te komen en wordt het een nauwelijks nog betaalbaar exemplaar?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Benieuwd hoe dit verder gaat evolueren. De 5 versnellingen zijn mogelijk wat beperkt (afhankelijk van de keuzes die ze hebben gemaakt. Maar mooi om zien hoe de verschillende fabrikanten de fietsen toch wat onderhoudsarme trachten te maken, wat voor een ‘forenzenfiets’ een sterke plus is.