Zodat ook het voorste tandwiel extra snel kan slijten Bij mij gewisseld na minder dan 1500 km
Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Klever 2020 zou pas eind 2020 beschikbaar zijn. De CycleTech EVO 45 zou vanaf begin 2020 beschikbaar zijn, de Klever (die een pak duurder is) ergens midden van 't jaar (met de grootste batterij).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Niet over bekend. Niks over aangekondigd.
Ik denk dat Stromer het met deze ST2020 gewoon eens gaat proberen, kijken hoe het loopt. En dan misschien ooit ook op de duurdere modellen (en dat gaat dan Heel Duur worden verwacht ik). Maar voor aankomend seizoen komt er sowieso geen ST3 met riem.
Ik denk dat Stromer het met deze ST2020 gewoon eens gaat proberen, kijken hoe het loopt. En dan misschien ooit ook op de duurdere modellen (en dat gaat dan Heel Duur worden verwacht ik). Maar voor aankomend seizoen komt er sowieso geen ST3 met riem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
De riem heeft weinig invloed. Voor de echte fietsfanaten mist wellicht de ketting ratel.
Het is de versnellingsbak die het gevoel veranderd. Envolio (voorheen Nuvinci) bak is een variabel instelbaar ding dat door sommigen als “minder prettig” wordt ervaren (nogal een understatement). Daarnaast kunnen de meeste naaf versnellingen niet zomaar met achterwielmotor gecombineerd worden (moet erin ontworpen worden). Dan heb je nog Pinion met hun versnellingsbak in de trapas, hetgeen ideaal klinkt maar waar de huidige overbrengsverhoudingen niet ideaal lijken voor een SP.
Het is de versnellingsbak die het gevoel veranderd. Envolio (voorheen Nuvinci) bak is een variabel instelbaar ding dat door sommigen als “minder prettig” wordt ervaren (nogal een understatement). Daarnaast kunnen de meeste naaf versnellingen niet zomaar met achterwielmotor gecombineerd worden (moet erin ontworpen worden). Dan heb je nog Pinion met hun versnellingsbak in de trapas, hetgeen ideaal klinkt maar waar de huidige overbrengsverhoudingen niet ideaal lijken voor een SP.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
De Pinion P1.18 lijkt me wel geschikt voor de SP, maar wordt nog nauwelijks gebruikt hiervoor. Zie je regelmatiger in niet elektrische, dure, vakantie en trekking-fietsen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Ik denk ook dat deze echt ideaal zou zijn, ik vermoed dat hij wel wat duurder is. Misschien komt Pinion wel met een aangepaste versie van de 1.12, 12 versnellingen is meer dan voldoende.
Ik was gisteren nog eens naar de Klever 2020 aan 't kijken, en toen viel me op dat het voor Stromer misschien onmogelijk is om een Pinion te gebruiken, de batterij zit daar waar de Pinion zou moeten komen...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Foto van FB.
Kleurtje blijft voor mij de belangrijkste highlight. Graag meer van dit
Kleurtje blijft voor mij de belangrijkste highlight. Graag meer van dit
- Bijlagen
-
- FF85AA5C-BDB8-47D9-9C78-BFD5381AEE9F.jpeg (708.6 KiB) 3852 keer bekeken