Nadat de HALL sensor het had begeven in minder dan een jaar en bij 9650km heb ik meteen de cassette, ketting en buitenbanden laaten vervangen toen er onder garantie een nieuwe motor werd ingezet. Ik ben overgestapt van Schwalbes naar Conti's en dat bevalt heel goed op het gebied van grip en geluid, deze banden zijn echt veel stiller dan de schwalbes en als je hard remt geraak je niet meteen in een slip zoals bij de big ben's dus dat gaat goed. Wat niet goed gaat is dat het lijkt dat deze Continental banden hoger zijn dan de schwalbes en aanlopen op de binnenkant van het spatbord. Bandenmaat geeft geen verschil aan maar toch loopt het aan...iemand een idee? (ik zou er lucht uit kunnen laten lopen maar dat is niet de bedoeling vanwege de verhoogde rolweerstand en dito stroomverbruik
ST1 2018, MO33 en 10k+ kilometers
Continental banden lopen aan
Het kan goed kloppen dat de Conti's ondanks dezelfde maatgeving toch een ander loopvlak hebben door de opbouw van de band.
Enige optie is het spatbord (met de kentekenhouder) proberen op te hogen.
Op mijn ST2 had ik bijv. deze: Bagagedrager uitvulblokjes
Hiermee lifte ik bagagedrager waar het spatbord aan hing, een paar mm op. Daarnaast moet je kijken naar je kentekenhouder hoe die klemt aan de binnenzijde van je achterspatbord en daar dus aan kan lopen.
Enige optie is het spatbord (met de kentekenhouder) proberen op te hogen.
Op mijn ST2 had ik bijv. deze: Bagagedrager uitvulblokjes
Hiermee lifte ik bagagedrager waar het spatbord aan hing, een paar mm op. Daarnaast moet je kijken naar je kentekenhouder hoe die klemt aan de binnenzijde van je achterspatbord en daar dus aan kan lopen.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Let ook op de "giethaartjes" van de band, als deze vlak langs de liggende achterbrug lopen (afhankelijk van gekozen breedte) dan moet je ze afscheren. Zie: Giethaartjes
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ligt eraan welke Conti banden de OP heeft. Die giethaartjes zitten bij mijn weten alleen op de winterConti's, niet op de Top Contact en City Contact banden bijvoorbeeld. Ik gok niet dat de OP de winterConti's heeft, aangezien hij stelt dat zijn banden stiller zijn dan de Grote Ben's.J3R schreef: ↑26 aug 2019, 17:14
Let ook op de "giethaartjes" van de band, als deze vlak langs de liggende achterbrug lopen (afhankelijk van gekozen breedte) dan moet je ze afscheren. Zie: Giethaartjes
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 53.000
Heb je ook aan de bandenspanning gedacht. Te hoge spanning kan ervoor zorgen dat de band gaat aanlopen. Experimenteer daar mee.
Mijn Amsterdamse FM was een keer naar België omdat een band aan liep. Hij kon niets vinden en vroeg uiteindelijk aan de eigenaar of hij nog wat aan zijn fiets had gedaan. Nee, alleen nieuwe banden. Dat was het probleem, te hoge bandenspanning. Spanning lager en probleem weg.
Groet Mark
Mijn Amsterdamse FM was een keer naar België omdat een band aan liep. Hij kon niets vinden en vroeg uiteindelijk aan de eigenaar of hij nog wat aan zijn fiets had gedaan. Nee, alleen nieuwe banden. Dat was het probleem, te hoge bandenspanning. Spanning lager en probleem weg.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Ik vermoed dat TS de Contact Plus City banden er op liggen heeft. Heb deze er nu ook op liggen ter vervanging van mijn Top Contact II banden. Mijn achterste spatbord moest ik daarom ook een stuk hoger zetten (dmv die opvulblokjes) aangezien er nog weinig speling was. Het loopvlak van die Contact Plus City's is veel 'boller' dan die Top Contact II banden...
En ze zijn stil aangezien het loopvlak redelijk glad is (geen 'noppenprofiel' zoals die Big Ben's)
Die giethaartjes zitten ook op de Contact Plus City's hoor, maar deze zijn korter dan de giethaartjes op de winterconti's en komen niet in contact met het frame.FreddyH schreef: ↑26 aug 2019, 18:52 Ligt eraan welke Conti banden de OP heeft. Die giethaartjes zitten bij mijn weten alleen op de winterConti's, niet op de Top Contact en City Contact banden bijvoorbeeld. Ik gok niet dat de OP de winterConti's heeft, aangezien hij stelt dat zijn banden stiller zijn dan de Grote Ben's.
En ze zijn stil aangezien het loopvlak redelijk glad is (geen 'noppenprofiel' zoals die Big Ben's)
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Welke contis zijn erop gezet? Want volgens mij zijn er geen contis met precies dezelfde maatvoering als de originele BB die erop zitten.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Conti's zijn idd de Contact Plus City en ben idd ook tot de conclusie gekomen dat ik m'n achterspatbord hoger moet zetten. Moet wel zeggen dat dit heerlijke bandjes zijn in vergelijking met de Big Ben's, veel meer grip en stil en als ik nu nog op 3.5bar kan rijden dan ben ik meer dan tevreden...
Dank voor de reakties en ik ga de opvulblokjes bestellen.
Dank voor de reakties en ik ga de opvulblokjes bestellen.
ST1 MO33