Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑27 sep 2019, 23:06
Er staat een nieuw ST1 achterwiel op Marktplaats voor 500 euro (magazijnopruiming). Lijkt me een een keurige prijs. Misschien iets voor jou?
Bij 3750 gereden kms speling in het achterwiel van mijn stromer st2 uit 2018. Nooit raar op gefietst. Net buiten de garantie. Moet nu een nieuw achterwiel met motor in, kosten 1200 euro. Belachelijk bij zo weinig kms en al speling. Ik vind eigelijk dat Stromer mij kosteloos moet compenseren. Zo’n dure fiets en al zo snel enorme kosten op iets wat gewoon nog niet mag gebeuren.
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden!
Stromer is juridisch geen partij voor jou. De partij met wie je dit moet bespreken is je dealer; daar heb je een juridische overeenkomst mee (de koop).
Kom je er niet uit met je dealer, dan rest de gang naar de rechter, waar je zult moeten aantonen dat de te verwachten economische levensduur van jouw product langer is dan 2 jaar/3750km en dat het defect niet door een fout van jou is ontstaan.
Je zou als tussenstap nog kunnen proberen om de zaak naar Stromer te escaleren nádat je (schriftelijk) op een passende oplossing hebt aangedrongen bij je dealer, maar dat is een moeizaam traject met weinig kans van slagen.
Ik vind de te verwachten economische levensduur trouwens absoluut langer dan 2 jaar/3750km. Talloze gegevens en ervaringen op dit forum onderschrijven dat, maar ik adviseer je wel om hier een jurist bij in te schakelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Juist, de dealer is je eerste aanspreekpunt. Als je daar niet uitkomt de importeur ik weet niet wie de importeur is, of dat stromer dit tactisch dichtgetimmerd heeft. Ik heb een Zwitserse duikmaat die toevallig jurist is. Wij hebben het wel eens over Zwitserse bedrijven, elk bedrijf met wat omzet en export heeft wel een jurist in dienst.... ze zijn als de dood voor claims. 3750km is natuurlijk veeeeuls te weinig kilometers en buiten proporties van de te verwachten levensduur ga je altijd winnen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
WFVst5 schreef: ↑16 dec 2020, 22:26
Als je daar niet uitkomt de importeur ik weet niet wie de importeur is, of dat stromer dit tactisch dichtgetimmerd heeft.
Stromer levert rechtstreeks vanuit Zwitserland en factureert vanuit Duitsland. Er is een Benelux Stromer organisatie, maar die treedt niet op als importeur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dus is je enige aanspreekpunt de leverancier/dealer of bij naar jouw mening onvoldoende inzet een andere dealer.
Het bedrijf waar ik werk is importeur en enige NL- en Belgische dealert, wij opereren indirect onder de fabriek in Duitsland (voorheen Faun) en Japan begin dit jaar is Demag-Terex ook onder de Japanse Tadano vleugels genomen.....gezien de C19 beetje ongelukkig tijdstip misschien.
Eigenlijk is wel of geen garantie zelden een issue, we hebben ook nu of juist nu als doel de verwachtingen van de klanten te overtreffen maar dat zit toch een beetje in de mentaliteit van de Japanse hoofddirectie/visie.
Zelfs na 3-5 jaar worden de draaiuren gebruikt als criteria wel of geen garantie of coulance en er wordt nooit gezocht naar excuses om onder garantie claims ui te komen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
WFVst5 schreef: ↑18 dec 2020, 15:32
de fabriek in Duitsland (voorheen Faun)
Faun klinkt me bekend in de oren ... ik krijg nog regelmatig verhalen te horen over de ritten naar en van Nürnberg met dumpers en andere "speciallekes" die moesten begeleid worden wegens Uitzonderlijk Vervoer.
Machtige machines......gaatnietbestaatniet, ben er na brandweercariére op latere leeftijd ingerold en oh zo happy met dat grotemannenspeelgoedwereldje (Mammoet, Winder, Heros, Nederhoff, P&K,oa) is soms wel zwaar werk hoor maar lukt gelukkig nog steeds.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe