Stromer ST1 2019 relaunch hoe rijdt dat eigenlijk?

pa3eke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2019, 14:53

Henry schreef: 04 aug 2019, 08:36 Op een 9 speed zit ook een dikkere ketting. De kettinglijn zal bij gebruik van meedere tandwielen, vergeleken met de 11 speed, wel wat schuiner lopen.
Klopt, dat vertelde de verkoper ook dat de ketting dikker was. Dat was ook duidelijk te zien.
Stromer ST1, 396Wh, woonwerk 13km enkel en veel 'fun' ritjes
pa3eke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2019, 14:53

Stromer9000 schreef: 04 aug 2019, 09:35 Mooie review! En wat heeft die extra nachtrust/denktijd nu beslist?
Ik wacht het eventjes af en het doe met de fiets die ik nu heb. Waarom wacht ik het af? Ik vind de meerwaarde onvoldoende. De hoofd reden om een andere fiets te willen is het bereik voor een tochtje. De tochtjes worden wel erg kostbaar. Met woon werk kom ik met de huidige accu prima uit de voeten. Als er in de tussentijd een ST1 accu wordt aangeboden dan schaf ik die wel aan.
Stromer ST1, 396Wh, woonwerk 13km enkel en veel 'fun' ritjes
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zo’n kleine accu is naar mijn mening ook niet reeel voor een SP.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ligt eraan hoe ver je ermee wilt rijden, en onder welke omstandigheden. Er zijn ook mensen die er maar 10-25km mee willen, of niet altijd op volle snelheid, en dan voldoet zo'n accu wel. Ik heb geruime tijd 30km enkel gedaan met een ST1 X met 618Wh accu. Meer had ik niet nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Eens met Stromeur. Je kunt de SP ook gebruiken om nog minder bezweet een bepaalde afstand te overbruggen. Niet iedereen kan, wil en hoeft continue 45 km/uur rijden of minimaal 50 km/dag te overbruggen. We willen daarnaast soms vergeten dat op een brom-/fietspad een maximum snelheid geldt. In NL ligt die op 30 km/uur binnen de bebouwde kom en 40 km/uur buiten de bebouwde kom. Soms is 30 km/uur al een gevaarlijk hoge snelheid en kun je beter meefietsen met het verkeer om je heen (go with the flow). Het voordeel van langzamer rijden, is dat je actieradius van je accu vergroot en dat je ook nog eens veel meer geniet van de omgeving. Mocht je de hogere snelheid van je SP om wat voor reden eens dringend nodig hebben, dan is die in ieder geval beschikbaar.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 05 aug 2019, 20:42 Soms is 30 km/uur al een gevaarlijk hoge snelheid en kun je beter meefietsen met het verkeer om je heen (go with the flow). Het voordeel van langzamer rijden, is dat je actieradius van je accu vergroot en dat je ook nog eens veel meer geniet van de omgeving.
Als het zo druk of chaotisch is dat 30 km/h te snel is dan is het wellicht een slecht plan om lekker van je omgeving te genieten :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Omdat je minder energie hoeft te leveren dan de ploeteraars om je heen, ga je automatisch meer genieten, of je wilt of niet. :d3:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Mijn ww-afstand is slechts 4 km enkel, peanuts dus en met de ST3 LE rot verwend met andere woorden. De topsnelheid rijd ik zelden. Meestal tussen de 29 en 35 km/h. Hier in Gent mag je maximum 30. Zeg maar gerust dat ik de fiets voor het plezier heb gekocht.

Maar ik moet bekennen, de wagen blijft alsmaar meer werkloos staan. En dat is zeker niet slecht! Afstanden die ik ervoor niet zou afgelegd hebben met de fiets doe ik nu probleemloos. Een duur speeltje, maar het plezier dat je ermee beleefd verlegd enigszins je grenzen... :cool2:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 05 aug 2019, 20:42 Eens met Stromeur. Je kunt de SP ook gebruiken om nog minder bezweet een bepaalde afstand te overbruggen. Niet iedereen kan, wil en hoeft continue 45 km/uur rijden of minimaal 50 km/dag te overbruggen. We willen daarnaast soms vergeten dat op een brom-/fietspad een maximum snelheid geldt. In NL ligt die op 30 km/uur binnen de bebouwde kom en 40 km/uur buiten de bebouwde kom. Soms is 30 km/uur al een gevaarlijk hoge snelheid en kun je beter meefietsen met het verkeer om je heen (go with the flow). Het voordeel van langzamer rijden, is dat je actieradius van je accu vergroot en dat je ook nog eens veel meer geniet van de omgeving. Mocht je de hogere snelheid van je SP om wat voor reden eens dringend nodig hebben, dan is die in ieder geval beschikbaar.
De Stromer dient voor mij alleen voor snelle ritten, en af en toe eens om te winkelen. Want de fietstassen krijg ik niet op mijn racefiets.
Voor langere ritten aan lagere snelheden neem ik de racefiets, vanaf een afstand van +- 100 km ben ik trouwens ook sneller met de racefiets dan met de Stromer :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Henry schreef: 05 aug 2019, 20:56 de ploeteraars om je heen
:bj :bj :bj :bj :bj
Plaats reactie