Mijn Stromer ST1 werd gestolen --> graag jullie hulp

Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Mijn vakantie begon woensdagavond met een ZEER valse noot! Toen ik om 19.30 met veel goesting mijn Stromer ST1 ging halen in de fietsenstalling van mijn werk, stond hij er niet meer... Hij lag vast met een door de verzekering goedgekeurd slot, maar hing niet vast aan een vast voorwerp. Hij moet dus meegenomen zijn in een camionette. De batterij heb ik nog, die neem ik altijd mee binnen om op te laden. Ik heb geen aparte diefstalverzekering, mijn werkgever zoekt uit of zijn verzekering iets voorziet, maar waarschijnlijk heb ik brute pech en moet ik zelf een nieuwe fiets kopen.
Mijn vraag: wat zouden jullie doen? Mijn fiets was 1 jaar oud, ik heb er 5000km mee gereden. Ik heb de batterij en de batterijlader nog. Zou ik het risico nemen om dezelfde fiets tweedehands te kopen? Ik moet 35km enkel naar mijn werk. Ik heb een batterij van 635W. Als ik dit doe, heb ik sowieso een extra batterij wat geen overdreven luxe is met de verre afstand woon-werkverkeer.
Of zou ik de batterij (€1190 nieuw)en de lader (€189 nieuw) verkopen en toch een andere Stromer kopen? Wat is een eerlijke prijs om te vragen voor de batterij (5000km mee gereden, goed onderhouden, altijd binnen gelegen) en de lader (1 jaar oud)?
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Kan Stromer de ST1 ook traceren via gps?
Anders via stromer vragen of ze een bericht naar alle dealers kunnen sturen dat er extra opgelet wordt als iemand een losse accu wil kopen?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, de GPS tracking is er pas gekomen vanaf de ST2.

Ik zou wel aangifte doen bij de politie en melding van vermissing doen bij het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit:

https://www.vbvapp.nl/index.html

Dan kunnen dealers het aan de hand van het VIN nummer ook zien als een product is gestolen. Die zullen sowieso al aan moeten slaan wanneer iemand zich meldt met een Stromer zonder accu, zonder lader en zonder sleuteltjes om het accuvak te openen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 20:03 Mijn vraag: wat zouden jullie doen? Mijn fiets was 1 jaar oud, ik heb er 5000km mee gereden. Ik heb de batterij en de batterijlader nog. Zou ik het risico nemen om dezelfde fiets tweedehands te kopen? Ik moet 35km enkel naar mijn werk. Ik heb een batterij van 635W. Als ik dit doe, heb ik sowieso een extra batterij wat geen overdreven luxe is met de verre afstand woon-werkverkeer.
Of zou ik de batterij (€1190 nieuw)en de lader (€189 nieuw) verkopen en toch een andere Stromer kopen? Wat is een eerlijke prijs om te vragen voor de batterij (5000km mee gereden, goed onderhouden, altijd binnen gelegen) en de lader (1 jaar oud)?
Een euro of 850 voor de accu plus lader is denk ik reëel. Het voordeel is dat de ST1 er al wat langer is, dus dat er best mensen op zoek zullen zijn naar een "nieuwe" accu. Ik zou e.e.a. per opbod verkopen, wie weet wordt de prijs toch nog wat hoger.

Een tweedehands Stromer kopen hoeft geen risico te zijn, als je maar weet naar je naar moet kijken. Zie o.a. deze topics voor meer informatie daarover:

viewtopic.php?f=5&t=833
viewtopic.php?f=13&t=1430&p=28328&hilit ... oop#p28316
viewtopic.php?f=12&t=2170&hilit=tweedehands
viewtopic.php?f=14&t=1785&hilit=tweedehands#p36467

Als je goed zoekt vind je trouwens ook nog wel nieuwe ST1's bij dealers. En als je die vindt, dan is-ie meestal ook wel scherp geprijsd. In dat geval wel de conditie van de accu na laten kijken, want die degenereert ook als-ie niet is gebruikt (opslagtijd).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: Ik zei het ook al in mijn reactie op onze FB pagina: maar wát k*t zeg, dat iemand je Stromer heeft gejat! Bah.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Snelle Jelle schreef: 28 jun 2019, 21:01 Kan Stromer de ST1 ook traceren via gps?
Anders via stromer vragen of ze een bericht naar alle dealers kunnen sturen dat er extra opgelet wordt als iemand een losse accu wil kopen?
Hoe kan ik Stromer bereiken? Weet iemand welk mailadres of hoe ik dat moet aanpakken? De handelaar waar ik mijn fiets kocht zei me dat de ST1 niet is uitgerust met software om deze te traceren. Ik heb hem ook gevraagd of hij dit kon melden via Stromer... Hij vertelde me dat hij dat niet kon en dat ik zelf maar eens op forum of website moest kijken. Gaf me geen fijn gevoel... Fiets verkocht, euro's binnen... Geen goede reclame voor hem...
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Stromeur schreef: 28 jun 2019, 21:05 Nee, de GPS tracking is er pas gekomen vanaf de ST2.

Ik zou wel aangifte doen bij de politie en melding van vermissing doen bij het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit:

https://www.vbvapp.nl/index.html

Dan kunnen dealers het aan de hand van het VIN nummer ook zien als een product is gestolen. Die zullen sowieso al aan moeten slaan wanneer iemand zich meldt met een Stromer zonder accu, zonder lader en zonder sleuteltjes om het accuvak te openen.
Dat heb ik onmiddellijk gedaan, nummerplaat en fiets stonden 2 uur later geseind. Is de site die jij aanhaalt ook voor Belgische gebruikers?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 21:15 Hoe kan ik Stromer bereiken? Weet iemand welk mailadres of hoe ik dat moet aanpakken?
Ik denk niet dat Stromer veel voor je kan doen, maar als je ze wil bereiken dan is hun mailadres info@ en dan de url van hun eigen website.

Er zijn landelijk processen die je moet volgen bij een gestolen voertuig (zie boven) en dealers behoren die te volgen bij vermoeden van diefstal. Ik verwacht niet dat Stromer een "opsporing verzocht"-achtig mailtje naar alle dealers gaat sturen, dan zou het eind zoek zijn. (Voor latere modellen is er de anti-diefstal modus, dan ziet de dealer het direct in de Stromer Portal wanneer iemand zich met een gestolen Stromer meldt voor service of onderhoud, maar die mogelijkheden heeft de St1 als ouder model helaas niet.)
Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 21:15 Hij vertelde me dat hij dat niet kon en dat ik zelf maar eens op forum of website moest kijken. Gaf me geen fijn gevoel... Fiets verkocht, euro's binnen... Geen goede reclame voor hem...
De boodschap is niet leuk, maar toch is het helaas wel een reëel advies.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 21:17 Dat heb ik onmiddellijk gedaan, nummerplaat en fiets stonden 2 uur later geseind. Is de site die jij aanhaalt ook voor Belgische gebruikers?
Pfoe, dat denk ik niet. Ik hoop dat één van onze Belgische forumleden je iets kan vertellen over een eventuele vergelijkbare instantie in BE.

Goed dat je aangifte hebt gedaan!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Serieus kl_t_n dat ze je ST1 gestolen hebben. Hoe moeilijk kan het nu zijn om met je tengels van andermans spullen afblijven... :aq
Waar is ie gestolen?

Ik durf mijn ST1 al wel eens gewoon locken bij een binnen buiten bootschap. Toch maar weer altijd met het slot opslot doen. Hopelijk komt hij nog boven water.
Mischien hier of daar aangeven dat je onderdelen van een ST1 zoekt en dat die zo boven water komt. :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie