Mijn Stromer ST1 werd gestolen --> graag jullie hulp

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 23:00
Tja, achteraf bekeken had ik beter een verzekering genomen. Ik hou er niet van om voor alles een extra verzekering te nemen. Hoe dikwijls probeert een verzekering zich overal onderuit te praten. Zou ik hem terugbetaald gekregen hebben? Hij lag vast met een goedgekeurde stevige ketting maar niet aan een vast voorwerp (paal, beugel), die was er niet. Zou dit voldoende geweest zijn?
Elisabeth, je ging 100% zeker je fiets niet terugbetaald gekregen hebben. Niet vast aan vaste installatie is simpelweg niet verzekerd. Als ze er onderuit kunnen muizen doen ze dat. En die vaste installatie staat letterlijk in de voorwaarden. Dus je ging je verzekering betaald hebben en nog steeds geen stap verder zijn...
Ik kan mijn fiets ook niet vast maken aan een vaste installatie op het werk. Ik sluit hem met bordo aan mijn oude fiets die daar staat, die fiets is vervolgens met het wiel vastgemaakt aan fietsrek. Ze moeten dus heel veel moeite doen om hem te stelen.

Maar ik heb gevraagd op het werk of er ringen in de pilaarmuren van de garage kunnen komen. Mijn werkgever zal deze installeren. Is misschien een goed idee om dat ook aan te vragen. Als ze laadpalen van ettelijke duizenden euro's plaatsen, kan een ring in de muur geen enkel probleem vormen en is een goede service naar hun personeel toe.

Waar je nog een beetje hoop uit kan putten is dat heel weinig mensen kunnen werken aan de electronica van een stromer. Ze moeten dus naar een officiële stromerdealer met een gestolen fiets. Mogelijk gaan bij de FM alarmlichtjes af als die persoon ze voor onderhoud binnen brengt zonder hem daar gekocht te hebben. Ik veronderstel ook dat elke stromer een uniek chassisnummer heeft, dus de diefstal is bewijsbaar.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 29 jun 2019, 11:29 Elisabeth, je ging 100% zeker je fiets niet terugbetaald gekregen hebben. Niet vast aan vaste installatie is simpelweg niet verzekerd.
Ik kan niet voor België praten, maar bij mijn verzekering staat dat niet in de voorwaarden. Bij mij volstaat:
- een ART** slot dat bij de verzekeraar geregistreerd is
- in geval van diefstal het overhandigen van de 2 originele sleutels (als bewijs dat de fiets op slot stond).

Als ik het goed onthouden heb zijn er in België ook verzekeraars die deze voorwaarden hebben.

@Elizabeth 72: klote dit zeg! Ik hoop voor je dat je werkgever nog iets kan betekenen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 23:00 Hij lag vast met een goedgekeurde stevige ketting maar niet aan een vast voorwerp (paal, beugel), die was er niet. Zou dit voldoende geweest zijn?
Bram Roose schreef: 29 jun 2019, 11:29 Elisabeth, je ging 100% zeker je fiets niet terugbetaald gekregen hebben. Niet vast aan vaste installatie is simpelweg niet verzekerd.
Dit is geen exacte wetenschap : het is de verzekeraar die dat (al dan niet) kan opleggen in zijn algemene voorwaarden.

Aedes eist dat bijvoorbeeld wel, maar ENRA eist dat dan weer niet ... bij ENRA volstaat elk slotvast ART2 goedgekeurd slot waarvan jij dan de twee sleutels in je bezit hebt als bewijs dat de fiets op slot stond op het moment van de diefstal.

Als je ketting voldeed aan de eisen van de verzekeraar en het vast verbinden van de fiets met de aarde geen bijkomende voorwaarde was, dan zou de ketting dus voldoende geweest zijn als beveiliging.

Dit is geen geval van joyriding, deze fiets werd imho doelbewust gekozen ... misschien hield men al een tijdje het doen en laten rond de fietsenstalling in het oog, niemand iets gemerkt de laatste weken ?

Als je hem niet vrij snel terugvindt via een zoekertjessite (compleet of in onderdelen) zal het niet eenvoudig worden vrees ik ... omkatten is immers slechts een kwestie van uren. :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Bram Roose schreef: 29 jun 2019, 11:29
Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 23:00
Tja, achteraf bekeken had ik beter een verzekering genomen. Ik hou er niet van om voor alles een extra verzekering te nemen. Hoe dikwijls probeert een verzekering zich overal onderuit te praten. Zou ik hem terugbetaald gekregen hebben? Hij lag vast met een goedgekeurde stevige ketting maar niet aan een vast voorwerp (paal, beugel), die was er niet. Zou dit voldoende geweest zijn?
Elisabeth, je ging 100% zeker je fiets niet terugbetaald gekregen hebben. Niet vast aan vaste installatie is simpelweg niet verzekerd. Als ze er onderuit kunnen muizen doen ze dat. En die vaste installatie staat letterlijk in de voorwaarden. Dus je ging je verzekering betaald hebben en nog steeds geen stap verder zijn...
Ik kan mijn fiets ook niet vast maken aan een vaste installatie op het werk. Ik sluit hem met bordo aan mijn oude fiets die daar staat, die fiets is vervolgens met het wiel vastgemaakt aan fietsrek. Ze moeten dus heel veel moeite doen om hem te stelen.

Maar ik heb gevraagd op het werk of er ringen in de pilaarmuren van de garage kunnen komen. Mijn werkgever zal deze installeren. Is misschien een goed idee om dat ook aan te vragen. Als ze laadpalen van ettelijke duizenden euro's plaatsen, kan een ring in de muur geen enkel probleem vormen en is een goede service naar hun personeel toe.

Waar je nog een beetje hoop uit kan putten is dat heel weinig mensen kunnen werken aan de electronica van een stromer. Ze moeten dus naar een officiële stromerdealer met een gestolen fiets. Mogelijk gaan bij de FM alarmlichtjes af als die persoon ze voor onderhoud binnen brengt zonder hem daar gekocht te hebben. Ik veronderstel ook dat elke stromer een uniek chassisnummer heeft, dus de diefstal is bewijsbaar.
Mijn werkgever heeft al aangegeven dat er zeker een beugel of iets dergelijks voorzien zal worden zodat ik mijn fiets kan vasthangen in de toekomst.
Daar ben ik nu spijtig genoeg niets mee...
Mijn fiets hing vast met een Abus Zwenk Bordo slot dat me meer dan €100 kostte. Helaas was dat niet voldoende...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bram Roose schreef: 29 jun 2019, 11:29 Waar je nog een beetje hoop uit kan putten is dat heel weinig mensen kunnen werken aan de electronica van een stromer. Ze moeten dus naar een officiële stromerdealer met een gestolen fiets. Mogelijk gaan bij de FM alarmlichtjes af als die persoon ze voor onderhoud binnen brengt zonder hem daar gekocht te hebben. Ik veronderstel ook dat elke stromer een uniek chassisnummer heeft, dus de diefstal is bewijsbaar.
1) De fiets als onderdelen verkopen. Demonteren en de rest is kassa kassa. Je ziet het ook bij auto's met GPS tracking, geen spoor van terug te vinden en er is een markt voor. Wordt op bestelling gestolen. Er komt een moment dat originele onderdelen niet te krijgen/te duur worden en dan komt het verhaal van vraag en aanbod.
2) Gooi die originele controller, OMNI en BMS weg en koop voor +- 300€ nieuw materiaal (je verdient nog wat als je het origineel verkoopt) en je hebt een race monster...
4x de power (controller settings bepaal je zelf) en geen haan die er naar kraait. Je gaat dan uiteraard niet meer langs bij de dealer maar dat is dan ook niet meer nodig. Iemand die hiermee rond rijd of dit koopt weet dat het illegaal is dus maalt niet naar de oorsprong van het voertuig.
Ik heb al eens een aanbod van een "getunede" Stromer gezien op web sites, dus het gebeurd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 29 jun 2019, 14:49 Ik heb al eens een aanbod van een "getunede" Stromer gezien op web sites, dus het gebeurd.
Serieus? Ik wist niet dat dat iemand al gelukt was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zowel vanuit Duitsland als vanuit Rusland worden al geruime tijd ST1's aangeboden die tot 80 km/u knallen ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah.. En de nieuwere modellen? Ook al gezien?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nope, het valt op dat het telkens de ST1 is (met de nodige modificaties) ... :shock:

- voorbeeldje uit Duitsland

- voorbeeldje uit Rusland
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ai

Ik hoop écht dat die dingen hier van de weg blijven. (En in het schuurtje van de buurman hoef ik ze ook niet, qua DHZ-accu.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie