Mijn Stromer ST1 werd gestolen --> graag jullie hulp

Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Stromeur schreef: 28 jun 2019, 21:21
Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 21:15 Hoe kan ik Stromer bereiken? Weet iemand welk mailadres of hoe ik dat moet aanpakken?
Ik denk niet dat Stromer veel voor je kan doen, maar als je ze wil bereiken dan is hun mailadres info@ en dan de url van hun eigen website.

Er zijn landelijk processen die je moet volgen bij een gestolen voertuig (zie boven) en dealers behoren die te volgen bij vermoeden van diefstal. Ik verwacht niet dat Stromer een "opsporing verzocht"-achtig mailtje naar alle dealers gaat sturen, dan zou het eind zoek zijn. (Voor latere modellen is er de anti-diefstal modus, dan ziet de dealer het direct in de Stromer Portal wanneer iemand zich met een gestolen Stromer meldt voor service of onderhoud, maar die mogelijkheden heeft de St1 als ouder model helaas niet.)
Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 21:15 Hij vertelde me dat hij dat niet kon en dat ik zelf maar eens op forum of website moest kijken. Gaf me geen fijn gevoel... Fiets verkocht, euro's binnen... Geen goede reclame voor hem...
De boodschap is niet leuk, maar toch is het helaas wel een reëel advies.
Dank je wel voor het antwoord Stromeur! Ik neem mijn woorden terug, misschien iets te snel geoordeeld maar ik had nog van andere mensen vernomen dat Stromer een 'handelarenforum' zou hebben waar handelaren kunnen melden welke fietsen gestolen zijn (chassisnummer)... Als deze fiets bij een officiële Stromer-handelaar zou terechtkomen, zou de fiets onmiddellijk als gestolen herkend worden. Zou natuurlijk fantastisch zijn als dit kon...
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Tony Mb schreef: 28 jun 2019, 21:32 Serieus kl_t_n dat ze je ST1 gestolen hebben. Hoe moeilijk kan het nu zijn om met je tengels van andermans spullen afblijven... :aq
Waar is ie gestolen?

Ik durf mijn ST1 al wel eens gewoon locken bij een binnen buiten bootschap. Toch maar weer altijd met het slot opslot doen. Hopelijk komt hij nog boven water.
Mischien hier of daar aangeven dat je onderdelen van een ST1 zoekt en dat die zo boven water komt. :bn:
Werd gestolen uit de fietsenstalling van mijn werk in Olen (België)... Dat moet gebeurd zijn terwijl ik 5 meter verder met een muur er tussen aan mijn bureau zat te werken tussen 17.30 en 19.30. Hij lag stevig vast (zeer zware ketting met schakels van 15cm lang en 3cm breed ongeveer)... Niet doen je fiets onbewaakt achterlaten zonder ketting!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 21:36 ik had nog van andere mensen vernomen dat Stromer een 'handelarenforum' zou hebben waar handelaren kunnen melden welke fietsen gestolen zijn (chassisnummer)... Als deze fiets bij een officiële Stromer-handelaar zou terechtkomen, zou de fiets onmiddellijk als gestolen herkend worden. Zou natuurlijk fantastisch zijn als dit kon...
Ik denk dat men hiermee het Stromer Portal bedoelt.

Modellen na de ST1 kunnen wij als eindgebruiker via de OMNI app als gestolen melden. Dit wordt dan ook meteen in de Stromer Portal geregistreerd. Als een dealer een door een klant binnen gebrachte Stromer vervolgens in de Stromer Portal aanmeldt, dan ziet de dealer direct dat deze is gestolen.

Hoe de Stromer ST1 in de Stromer Portal is geregistreerd weet ik niet. De ST1 is niet op afstand uit te lezen en kan niet worden bediend via een app. Als de ST1 ook als gestolen geregistreerd kan worden in de Stromer Portal (geen idee), dan zal dit dus handmatig moeten gebeuren, door de dealer of door Stromer zelf.

Ik zou er als ik jou was wel een mailtje aan wagen richting Stromer als je dealer hier niks over kan vertellen en vragen of dit kan: een ST1 als gestolen in de Stromer Portal registreren. Stuur ze meteen ook het VIN nummer van jouw ST1 door.

De reden dat Stromer geen mailadres meer heeft staan op de website, is omdat ze willen dat alle contacten van concumenten via de dealer verlopen. Maar kan zijn dat ze in jouw geval een uitzondering maken. Gewoon proberen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: Vermeld hier ook even exact welk type, maat, dames/herenmodel en kleur jouw ST1 was. En plaats een foto als je die hebt.

Er zijn hier hele hordes forumleden die 2e-hands websites afstruinen. Wie weet komen we jouw Stromer nog ergens tegen (al gaan de meeste vrijwel meteen de grens over, maar dan hebben we nog ebay).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Als deze op internet terecht komt heeft Golvas hem binnen een half uur gevonden ;)

Maar serieus zeg, wat ongelooflijk balen is dat. Voor jou nu te laat, maar laat denk ik wel zien dat een diefstal verzekering geen overbodige luxe is helaas
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Elisabeth 72 schreef: 28 jun 2019, 21:46 Werd gestolen uit de fietsenstalling van mijn werk in Olen (België)
Geen camerabeelden ter beschikking, eventueel ook eens bij de buren informeren ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Stromeur schreef: 28 jun 2019, 22:11 PS: Vermeld hier ook even exact welk type, maat, dames/herenmodel en kleur jouw ST1 was. En plaats een foto als je die hebt.

Er zijn hier hele hordes forumleden die 2e-hands websites afstruinen. Wie weet komen we jouw Stromer nog ergens tegen (al gaan de meeste vrijwel meteen de grens over, maar dan hebben we nog ebay).
20190626 Aangifte diefstal Stromer ST1.DOCX
In dit document vind je alle gegevens van mijn gestolen ST1. Kom je deze ergens tegen, laat het me weten. Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn!!
(197.07 KiB) 197 keer gedownload
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Nog persoonlijke aanpassingen? Of helemaal origineel.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Wiebe schreef: 28 jun 2019, 22:28 Als deze op internet terecht komt heeft Golvas hem binnen een half uur gevonden ;)

Maar serieus zeg, wat ongelooflijk balen is dat. Voor jou nu te laat, maar laat denk ik wel zien dat een diefstal verzekering geen overbodige luxe is helaas
Komop Golvas!! Alle gegevens vind je in mijn reactie hierboven op het bericht van Stromeur. Ik ben geen goede detective... Alle hoop is op jou gevestigd :cool2: :lol:
Tja, achteraf bekeken had ik beter een verzekering genomen. Ik hou er niet van om voor alles een extra verzekering te nemen. Hoe dikwijls probeert een verzekering zich overal onderuit te praten. Zou ik hem terugbetaald gekregen hebben? Hij lag vast met een goedgekeurde stevige ketting maar niet aan een vast voorwerp (paal, beugel), die was er niet. Zou dit voldoende geweest zijn?
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Wiebe schreef: 28 jun 2019, 22:55 Nog persoonlijke aanpassingen? Of helemaal origineel.
Helemaal origineel... Ik was er perfect gelukkig mee... :)
Plaats reactie