Ik kies ieder moment van de dag voor 9 goed versnellingen op mijn ST2 dan de afgrijselijke XT 11-40 (11-speed) cassette die nu op mijn fiets steekt
Relaunch van de Stromer ST1 in 2019!
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Idem. Zelfs 7 versnellingen zou ik al voldoende vinden, maar ik kan me voorstellen dat dit voor de Belgen anders is.
Ik heb 30 versnellingen en gebruik er 5 of zo
Ik heb 30 versnellingen en gebruik er 5 of zo
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Same here. Gewoon kant en klaar te koop: 11-12-13-14-16-18-21-24-28
Veel beter dan de 11 sp.
Op de racer krijgen we nu de overstap naar 12sp. Niets is meer compatible, enorme vervangingskosten van slijtonderdelen, afstellingsgevoelig. Geen portie maar aan een hipster met teveel geld.
Veel beter dan de 11 sp.
Op de racer krijgen we nu de overstap naar 12sp. Niets is meer compatible, enorme vervangingskosten van slijtonderdelen, afstellingsgevoelig. Geen portie maar aan een hipster met teveel geld.
En je vertrekt dan altijd in 1 ste om ze dan allemaal af te lopen tot 30? Je reële aantal (bruikbare) verhoudingen is maar de helft door overlappingen (tand verhoudingen berekenen voor het juiste aantal) van de 3 voorste bladen icm de cassette.Samtruwant schreef: ↑08 aug 2019, 16:55Bedankt, was volgens m'n dealer het laatste exemplaar beschikbaar voor zijn winkelketen. Dus andere Belgische forumleden zullen snel moeten zijn indien ze nog ééntje willen;) Ik had iets gelezen van amper een 50-tal exemplaren voor ons land ?
Vond je trouwens dat 9 versnellingen voldoende is ? Op de ST1X vond ik 10 al aan de lage kant, dus daar had ik nog wat m'n twijfels over. Ik kom dan ook van een fiets met 30 versnellingen.....
Van de 10 versnellingen op de ST1X, hoeveel gebruik je echt?
De verhoudingen worden echt niet groter als het aantal versnellingen hoger is... enkel de stapjes tussen de verhoudingen worden kleiner.
Zelf heb ik mijn 11-42 vervangen door een 11-28 en gebruik ik volgende kransjes : 19-17-15-14 icm 50T vooraan, dus 4 versnellingen (goed voor de ketting lijn).
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Heb ik inderdaad ook gelezen. En dat Velodome er 30 van die 50 voor de BE markt heeft ingeslagen.Samtruwant schreef: ↑08 aug 2019, 16:55 Bedankt, was volgens m'n dealer het laatste exemplaar beschikbaar voor zijn winkelketen. Dus andere Belgische forumleden zullen snel moeten zijn indien ze nog ééntje willen;) Ik had iets gelezen van amper een 50-tal exemplaren voor ons land ?
Meer dan voldoende. Ik gebruik zelf effectief 4 a 5 kransjes, meer niet. Hiermee kan ik voldoende op en afschakelen en de motor doet de rest. (Ik ken zelfs ST2 eigenaren die om die reden het complete voorderailleur dat op dat model nog zat verwijderd hebben.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
was ook eerst 'zot' van de RD11. ST1 toch schot id roos.
RD11: 36V motor
Stromer: 48V motor
veel grotere rijbereik met 983 Wh akku
Die voorvering geeft minder baancontact. Dus hoef ik niet
Wegligging Stromer beter ook.
Helaas:
de ST1 2019 is er enkel in L (tot 1m88). Ik ben 1m92. Optioneel is de ST1 leverbaar met 4 sturen, 3 stuurpennen en hij heeft 3 10mm spacers die je zowel boven als onder de stuurpen kunt plaatsen.
Zou deze fiets groot genoeg zijn voor mij?
(beenlengte: 94; romplengte: 62,3; armlengte: 75,2).
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Dat ga je toch moeten testen.
Een ander stuur en spacers kunnen je mogelijk wel dat extra comfort geven om die 4cm dat jij 'te groot' bent voor het kader goed te compenseren...
Is het geen optie om een sterk afgeprijsde ST1x van 22 inch (XL) op de kop tikken. Zit je financieel goed en heb je een fiets die zeker groot genoeg is voor jou?
Een ander stuur en spacers kunnen je mogelijk wel dat extra comfort geven om die 4cm dat jij 'te groot' bent voor het kader goed te compenseren...
Is het geen optie om een sterk afgeprijsde ST1x van 22 inch (XL) op de kop tikken. Zit je financieel goed en heb je een fiets die zeker groot genoeg is voor jou?
ST3 black 983wh
Als voorvering minder wegligging geeft staat ze fout afgesteld, maw voorspanning en demping. Als die goed staan heb je ALTIJD meer wegligging dan zonder vering. Of dacht je dat vering op ALLE voertuigen die dat hebben nutteloos is? Het gaat van soft voor comfort tot hard voor de competitie, ook in de F1 hebben ze vering, of in de moto GP, of... en die rijden op het gladste asfalt dat je kan dromen, veeeeeel beter dan de openbare weg maar wel MET vering EN demping. Iedereen die dat niet wil erkennen is in bepaalde mate "blind". Nu is de snelheid van een SP niet zo hoog, toch ook heeft vering hier een belangrijke invloed, vooral voor de bochten (remmen in de bocht) en bij minder goed wegdek/weer. En nu kan je stijfheid aanbrengen als min punt, als het bij 300 km/h niet uitmaakt zal het bij 45 nog wel meevallen.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
En niet te vergeten bij hard remmen, met vering en demping is dat een wereld van verschil met een vaste voorkant... Op glad asfalt heb je dan met vering + demping al een flink voordeel, wat op pokdalig wegdek nog veel groter wordt.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]