Relaunch van de Stromer ST1 in 2019!

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 05 aug 2019, 14:14 Buiten hetgeen je zelf noemt heeft de Launch Editie standaard de 6xx Wh accu (ik meen 614 Wh, maar weet het niet zeker). De rest krijgt standaard een 5xx Wh accu en zijn daarmee 300 Euro goedkoper (meerprijs van de 6xx accu is 300 Euro dus feitelijk zijn ze even duur).
Klopt. Het enige verschil is: gelimiteerde oplage in het geel, deze zomer leverbaar en standaard een 614Wh accu i.p.v. 492Wh accu. Upgrade van 492Wh naar 618Wh kost 300 euro, dus daar heb je je prijsverschil tussen de ST1 LE en de reguliere ST1.

Wordt overigens ook vermeld in dit topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

GeertV schreef: 05 aug 2019, 15:36 Iemand tips?
Testen. Het zijn nogal andere fietsen, zowel qua ondersteuning als qua zithouding/fietservaring... Alleen jij kunt bepalen wat jouw voorkeur heeft!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
GeertV
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 aug 2019, 14:09

Dat zal ik doen, half september zal de Qwic misschien beschikbaar zijn. Ik had ze graag op dezelfde dag ermee gereden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je hebt er meer aan om met beide fietsen een paar dagen woon-werk te fietsen, maar dat zal met de nieuwe ST1 nog niet gaan lukken vrees ik. Ik zou het in elk geval wel proberen te regelen met de RD10, elke fatsoenlijke FM geeft die mogelijkheid. En doen ze dat niet: weglopen. Als ze bij verkoop al geen service willen geven dan wil je niet weten wat er gebeurt zodra het geld eenmaal binnen is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Samtruwant
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
Locatie: Diksmuide

De kogel is door de kerk: ik heb gisteren m'n ST1 Launch editie met 983Wh besteld! Volgens m'n dealer zou deze de eerste helft van september geleverd worden.

eerlijk: de positieve reviews hebben me over de streep getrokken. Mate van ondersteuning vond ik belangrijk, in die zin dat die niet mocht onderdoen van de ST1x, die ik zelf testte. Zithouding heb ik niet kunnen testen, mjn dealer heeft geen testexemplaar hiervan, maar ik ga er van uit dat de meest sportieve stand wel doenbaar moet zijn. Extreem sportief hoeft het ook niet te zijn, dan neem ik wel eens m'n racefiets naar het werk als ik voldoende tijd heb.
Ik ben ook van plan om deze https://www.sq-lab.com/en/products/inne ... s-411.html er op te plaatsen.

Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om het nieuwste exemplaar te hebben en het gele kleur doet dienst als één groot fluohesje lijkt me :)
Zoals eerder al gezegd, de connectiviteit is voor mij van minder tel.

in principe is een zwakkere batterij ook goed voor mij, ww-verkeer is 18.5-21.5 km (afhankelijk van de route die ik kies), maar ik wil op zeker spelen. Enerzijds gaat de batterij x-aantal procenten achteruit per jaar, of daar ga ik toch vanuit, en ik hoop om binnen 5 jaar nog altijd voldoende ver te raken. Anderzijds kan de woon/werk situatie altijd wijzigen in de toekomst. En bovendien lijkt me gewoon ook leuk om eens een lange tocht te kunnen doen hiermee. Dus dat beetje extra had ik er wel voor over.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je aankoop. Volgens mij ben je het eerste forumlid dat er daadwerkelijk eentje heeft besteld.
Die grotere accu daar ga je geen spijt van krijgen. Actieradius is typisch van de categorie "beter mee dan om verlegen".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pa3eke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2019, 14:53

Gefeliciteerd. Je bent een snellere beslisser dan ik. In ieder geval alvast veel plezier met de fiets. Ik vond hem uitstekend rijden. De grotere accu zeker een goede beslissing. Het maakt het totaal bedrag wel hoger, maar later upgraden kost nog vele meer.
Stromer ST1, 396Wh, woonwerk 13km enkel en veel 'fun' ritjes
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Gefeliciteerd met je aankoop van de gele ST1.
Ben vooral benieuwd naar de zichtbaarheid van het gele model in de donkere dagen van het jaar.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Samtruwant
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
Locatie: Diksmuide

Stromeur schreef: 07 aug 2019, 11:03 Gefeliciteerd met je aankoop. Volgens mij ben je het eerste forumlid dat er daadwerkelijk eentje heeft besteld.
Bedankt, was volgens m'n dealer het laatste exemplaar beschikbaar voor zijn winkelketen. Dus andere Belgische forumleden zullen snel moeten zijn indien ze nog ééntje willen;) Ik had iets gelezen van amper een 50-tal exemplaren voor ons land ?

Vond je trouwens dat 9 versnellingen voldoende is ? Op de ST1X vond ik 10 al aan de lage kant, dus daar had ik nog wat m'n twijfels over. Ik kom dan ook van een fiets met 30 versnellingen.....
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

9 is echt zat. Waarom zou je meer willen op een Stromer?
Plaats reactie