Relaunch van de Stromer ST1 in 2019!

Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Hier dezelfde feiten...R&M Charger met belt versus de nieuwe ST 1.
Ben om die reden om...Ondanks dat ik een Stromer vaak verguist heb vanwege allerlei klachten en defecten zoals ik zelfs nu nog tegenkom voor de ST 3 ! Neem aan dat Stromer met deze nieuwe ST 1 verlost zal zijn van dit alles.
Ik zou het erop wagen nu omdat de eerste indrukken die hier beschreven worden positief zijn🚵
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Harrievang schreef: 25 sep 2019, 00:42 zelfs nu nog tegenkom voor de ST 3 !
In 2017 waren er veel meer opstartproblemen met Stromers dan nu. Een 100% probleemvrije SP is helaas nog een illusie. Dat geldt voor alle merken. Er kan altijd was misgaan, en als je je - als ex-Stromer-hater ;) - op dit forum gaat inlezen zul je nog honderd ziejewel!-berichten tegen komen die je argwaan weer zullen opvoeren.

Maar het voordeel is juist dat er voor Stromers een forum is, zodat we tenminste wéten wat er speelt en hoe er door de dealers/Stromer mee wordt omgegaan.

Voor de ST3 geldt bijvoorbeeld dat een deel van de structurele issues (zijn er eigenlijk maar drie, waarvan er eentje inmiddels af fabriek door Stromer is opgelost) al lang bekend is bij dealers en eenvoudig is af te vangen voorafgaand aan levering aan de klant (aandraaimoment achterwiel-as, locktite op de crank, chassisdeel in accu-vak).

Natuurlijk ligt de root-cause bij Stromer, maar als de dealer in afwachting van een oplossing door Stromer dit soort kleinigheidjes niet afvangt, dan doet ook de dealer zijn werk niet goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Onder de rook van Nijmegen zit er een waarmee ik in zee wil gaan...En dan zullen mijn "zie je wel" opmerkingen heel snel over zijn...🚵
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

We waren blij dat de accuklep van de vernieuwde st1 eindelijk zou sluiten wanneer de accu eruit is. Nou, bij mij niet. 'T ding hangt gewoon los en weigert te sluiten. Nu ben ik op zoek naar een reep klitteband..... Ik verwacht dat het wel opgelost wordt door Stromer.
Overigens de fiets rijdt verder als een zonnetje..... :hy:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zucht......zoiets simpels als een accudeur niet goed construeren..... electronica opstartproblemen heb ik soort van begrip voor, maar een simpel deurtje??
greenthy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2019, 23:42
Locatie: Provincie Antwerpen

Ondertussen de eerste ww verplaatsing achter de kiezen met de st1.

Paar zaken die me wel opvallen:

Zoals hier reeds vermeldt sluit het batterijvak niet zo mooi als verwacht. Je kan het dichtduwen en dan blijft hij wel lichtjes dicht, maar dat is geen garantie dat het dicht blijft. Je krijgt ook geen voldoenend gevoel als je hem sluit, eerder een twijfel gevoel. Past het tussenstuk van van-zijp hier ook nog op?

Ik miste het grootlicht zodra ik het eerste stuk zonder verlichting had. Het licht van de st1 is fel, maar schijnt helaas maar beperkt recht voor je op de grond. Ik zou graag als het volledig donker is wat verder kunnen kijken. De vraag is dus of er zen goede accesoire is om hierin te voorzien.

Bij sommige bochten sleept er toch iets aan de banden, maar ik zie niet goed wat. Dit was ook zo met het testmodel.

Er rammelt ook iets (spatbord?) bij elke kleine put of drempel.

Zelf alvast ook even verder kijken hier naar windruis oplossingen. De catears laten te wensen over :)

Verder rijdt hij super vlot en leuk, alleen was de wind/conditie er nog niet om regelmatiger rond de 40-45 te rijden.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd greently, het accuvak sluit niet. Ik heb er een klitteband van van Zijp om gedaan. Het accuvak blijft bij mij wel dicht wanneer de batterij erin zit. Ik verwacht wel dat hier een oplossing voor komt in de vorm van een sterkere magneet. We zullen zien.
In bochten hoor ik ook wat hoogklinkend gerammel. Waarschijnlijk de schijfremmen volgens mijn fm. Ik heb er geen last van.
Wat betreft het licht heb ik een bouwlampie gekocht voor erbij. Deze lamp , lezyne 1500, heb ik nog niet uitgeprobeerd. Hier op het forum staat genoeg info, ff de zoekfunctie gebruiken.
Je conditie komt wel goed heb ik gemerkt na een paar weken op de fiets. Veel succes met je fiets!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb begrepen van een Stromer dealer dat een slecht sluitend accuvak eenvoudig door de Stromer dealer kan worden opgelost door de magneet beter te positioneren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooi stromeur, de 1500 km beurt komt met rasse schreden. Dan mogen ze het aanpassen.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
greenthy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2019, 23:42
Locatie: Provincie Antwerpen

Peerke1960 schreef: 08 okt 2019, 20:10 Wat betreft het licht heb ik een bouwlampie gekocht voor erbij. Deze lamp , lezyne 1500, heb ik nog niet uitgeprobeerd. Hier op het forum staat genoeg info, ff de zoekfunctie gebruiken.
Ondertussen ook de lezyne 1500 in gebruik.
Wat een verademing is dat op de donkere fietspaden, zeker in burst mode. Wel even eco mode voor de handvol tegenliggers op het traject. Maar ik voelde me echt prima met die burst mode, bijna hetzelfde zicht als in de auto.
Helaas kan je hem wel niet monteren met de bijgeleverde go-pro mount. Je krijgt er geen clearing voor of de hoek staat niet goed (te veel omhoog).
Plaats reactie