Lader laadt soms niet op

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klein stukje terugscrollen in dit topic, waarschijnlijk hetzelfde als ik heb gehad met mijn ST1 X en ST2 S:

viewtopic.php?f=13&t=1154#p21018
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
danny.power
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2018, 15:38

Mijn dealer heeft ook gezegd eerst in de in de fiets of battery en dan stopcontact. Anders soms problemen heb 2 ST1 en voorlopig nog geen enkel probleem ondervonden.
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Bij mij viel het op dat als het uiteinde van de kabel die in het stopcontact gaat en je dus in het bakje aansluit er niet diep genoeg insteekt hij wel de twee leds zal laten knipperen maar de fiets niet zal opladen!

Hier heb ik mij meerdere malen kwaad opgemaakt omdat ik het niet wist.. Sindsdien gewoon diep genoeg ingestoken en geen laadproblemen meer. Soms moeten we het niet te ver zoeken :-)
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Nou... Dat helpt bij mij niet. Nu zelfs trouble met in de fiets laden als ie aan staat.
Laat die update dus maar snel komen. Heel irritant.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
jang
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2017, 21:51
Merk SP: Stromer St1x

Vorige week 1 keer gehad dat mijn fiets niet volledig was opgeladen, vandaag weer.
Als ik 's morgens op de zaak kom, dan laadt ik direct mijn fiets op, normaal gesproken is deze dan vol als ik naar huis ga, maar nu dus al 2x dat mijn accu niet is opgeladen.
Ik ben net terug gegaan naar mijn fiets, oplader uit het stopcontact gehaald, weer ingeplugd en nog steeds niet opladen. De plug op de fiets bewogen en het opladen gaat weer.
Het betreft een ST1x. Hoogst irritant, dan zou ik via de Omni app moeten controleren of de fiets wel oplaadt.
Terwijl we juist een Stromer hebben omdat het allemaal werkt....
Zijn er meer mensen die de afgelopen tijd hier problemen mee hebben ?
Zwarte ST1x, beste koop ooit, 30km enkele reis en altijd met de Stromer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jang schreef: 11 jun 2018, 15:27 De plug op de fiets bewogen en het opladen gaat weer.
Dat kan wijzen op slecht contact tussen de plug en de aansluiting in de Stromer. Heb je de connectoren al eens goed schoon gemaakt? Ze zijn magnetisch dus er wil nog weleens iets aan blijven "plakken".

Ook draadbreuk van de laadkabel kan een optie zijn, dus als ik jou was zou ik dat ook eens controleren door de plug stevig op zijn plek te houden en wat met de kabel te gaan rommelen om te zien of het contact dan verbroken wordt.

Een bezoekje aan de dealer is natuurlijk ook een optie. Die zou een nieuwe lader kunnen aansluiten, zodat bepaald kan worden of het probleem in jouw lader zit (plug/kabel) of in de aansluiting van je Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie