St1 630wh accu gevraagd.

Marktplaats voor speed pedelecs en gerelateerde artikelen (alleen particulieren).
Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Re: St1 630wh accu gevraagd.

Bericht door Golvas »

TS was die piste al aan het bewandelen, maar begint dan toch een tweedehands batterij te zoeken.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Netherlands
Klaas1983
Pro
Pro

Bericht door Klaas1983 »

Klopt, heb er twee een paarse mrt wat kuren en een redelijk.goede goudkleurige. Die ter de 30km wel, maar met vol eind tegen en koude straks niet meer vrees ik. Mooiste zou een redelijk nieuwe blauwe zijn, maar anders wordt het toch reviseren. (Maar daar heb ik toch.nog wat.mijn twijfels bij)

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Bericht door Stromeur »

Die twijfels snap ik.

Er zijn weinig revisiebedrijven die een Stromer accu kunnen reviseren en reviseurs die dit wel doen, kunnen het alleen met de "oude" ST1 accu. Maar er zijn te weinig gebruikerservaringen voor antwoord op de vragen a: welk bedrijf is goed en b: is het veilig. Er zijn geen keurmerken, er is wildgroei, Stromer accu's schijnen moeilijk te zijn en revisie is een niet-toegestane modificatie, dus juridisch en verzekeringstechnisch ben je de sjaak als er wat mis gaat.

Natuurlijk moet iemand de eerste zijn met een gereviseerde Stromer accu en die hebben zich hier al gemeld. Maar één of twee ervaringen staat voor mij gelijk aan geen ervaring.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur »

Aan de andere kant: voor een ST1 die dik buiten garantie is, met een accu die onbruikbaar begint te worden, snap ik het wel als iemand het probeert. Ook al begin ik er zoals de revisiemarkt er nu bij staat zelf niet aan.

Een gereviseerde accu zou ik nooit meer in mijn gestalde Stromer laten zitten, maar op een veilige manier opslaan, b.v. in de officiële Stromer Battery Bag. En ik zou de accu niet opladen als ik niet thuis was of terwijl ik lig te slapen. Ik doe dat sowieso niet. Veel mensen vinden dat overdreven, maar met een gereviseerde accu zou ik geen risico nemen.

En realiseer je goed wat reviseren betekent voor je verzekeringen, typegoedkeuring e.d. want het mag gewoon niet, rondrijden met een accu waar door een niet-erkend monteur aan geklust is.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Netherlands
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Merk SP: Stromer St1X 2017 (oranje)
Km-stand: 30000

Bericht door Wiebe »

https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike- ... ij/stromer

Volgend henzelf ook de nieuwe accu's. Maar dat is hier off topic
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 20000+ and counting.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur »

Ze zetten het wel op de website (die zijn er meer), maar tot drie maanden geleden hadden ze er nog geen enkele gedaan:

viewtopic.php?p=83683#p83683

Maar je hebt gelijk, qua offtopic. Informatie daarover kunnen we beter in bovenstaand topic uitwisselen.

Netherlands
Klaas1983
Pro
Pro

Bericht door Klaas1983 »

Ik neig toch ook wel een beetje naar een nieuwe, ondanks de prijs :( maar is zo'n nieuwe accu wel goed, of ligt die ook al jaren.op de plank?

FreddyH
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Bericht door FreddyH »

Jaren op de plank is op zich geen probleem, zolang er nog maar lading in zit. Dat is eenvoudig te testen.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

mboelis
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 16500

Bericht door mboelis »

Hoe dan (nadat de verkoper de accu voor jouw komst een paar uur aan de lader heeft gehad)?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 30km vv

FreddyH
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Bericht door FreddyH »

Je komst niet vooraf kenbaar maken. Maar een goede accu die correct op 60% is weggezet is na 2 jaar niet leeg.

Heb afgelopen jaar een accu van een camera teruggevonden die ik al zeker 6-8 jaar kwijt was. Zat nog 20-40% lading in en na opladen doet hij het nog steeds perfect.

Ik weet alleen niet of een Stromer accu zichzelf in slaap zet als hij lange tijd niet gebruikt wordt zodat de BMS geen stroom blijft trekken. Mijn fiets accu doet dat wel...
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Plaats reactie