Nep(?) dan wel legitiem aanbod Speed Pedelecs

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blok schreef: 28 sep 2022, 10:39 Kan een eventuele koper wel zien dat de fiets ingevoerd is?
Ja, dan moet-ie net als ik voor een paar Euro online de tenaamstellingsgegevens uit het RDW register opvragen.

Maar dat onderzoek moet iemand dus wel actief doen. Een naïeve koper die dolgraag een gelimiteerde rode Stromer ST3 PINION wil hebben terwijl die zo ongeveer nergens meer te krijgen zijn, die trapt hier in. Wat trouwens ook gewoon een domme fout van de koper is, want aan alles in die advertentie merk je dat er meer aan de hand is. En anders zou je op zijn minst e.e.a. op moeten vallen dat je met dit bedrijf afspreekt voor de deur van een privé appartement, en je ziet meteen dat deze Stromer is opgelapt. (Gelukkig is dijkdj er daarom niet aan begonnen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blok
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2022, 14:07
Locatie: Twente
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 25000

[/quote]

Ja, dan moet-ie net als ik voor een paar Euro online de tenaamstellingsgegevens uit het RDW register opvragen.

[/quote]

Kan gelukkig ook gratis op de RDW site:
Vervaldatum APK
N.v.t.
Datum eerste tenaamstelling in Nederland
Niet geregistreerd
B
Datum eerste toelating
03-06-2022
Datum inschrijving voertuig in Nederland
05-09-2022
Registratie datum goedkeuring
03-09-2022
I
Datum laatste tenaamstelling
Niet geregistreerd
Tijdstip laatste tenaamstelling
Niet geregistreerd

(had dit zelf ook even kunnen checken voor ik het vroeg;) )
dijkdj
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 sep 2022, 08:46
Locatie: Harmelen
Merk SP: 3

Ik kwam overigens deze nog tegen, de tweede Juizz gelabelde fiets op MP. Zijn dit leenfietsen van ze? Ik zie ook dat Fietsvoordeelshop/Juizz aan het magazijnopruimen is en er weinig nieuwe modellen op hun site staan. Stoppen ze met Stromer?


https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -qwic-trek
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

dijkdj schreef: 28 sep 2022, 11:07 Ik kwam overigens deze nog tegen, de tweede Juizz gelabelde fiets op MP. Zijn dit leenfietsen van ze? Ik zie ook dat Fietsvoordeelshop/Juizz aan het magazijnopruimen is en er weinig nieuwe modellen op hun site staan. Stoppen ze met Stromer?
JUIZZ heeft jaren geleden enkele Oer-ST1 Stromers van hun logo voorzien. Deze werden ingezet als demo-fietsen en later, toen dit model echt te oud werd, in de uitverkoop gedaan als 'speciale' JUIZZ-editie. Dus daar zullen er nog wel een paar van in omloop zijn.

Anderhalf jaar geleden is JUIZZ failliet gegaan en overgenomen door fietsvoordeelshop.nl:

https://www.speedpedelecreview.com/foru ... php?t=4185

JUIZZ is vooralsnog nog steeds Stromer dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 27 sep 2022, 22:14 De aanbieder beweert dat je gewoon 2 jaar stromer garantie hebt bij dealer die je kiest.
Tegen mij zegt-ie vandaag dat hij zélf 6 maanden garantie op de Stromer geeft.

Ik ben benieuwd wat zijn onderdelenkanaal is want als niet-erkende Stromer dealer kan hij geen onderdelen bij Stromer zelf bestellen (niet onder garantie, noch als hij Stromer ervoor betaalt). Onderdelen kopen kan Luxueuze bikes enkel via een erkende Stromer dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik heb inmiddels laten weten niet meer geïnteresseerd te zijn…hij was wat teleurgesteld want wilde de reden weten.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 28 sep 2022, 17:38 Ik heb inmiddels laten weten niet meer geïnteresseerd te zijn…hij was wat teleurgesteld want wilde de reden weten.
Omdat je op dit forum een boel beschuldigingen en zwartmakerij gelezen hebt zeker? :bj

Ik zou antwoorden met: "omdat je geen Stromer dealer bent en dus je garantie belofte niet kunt waarmaken". Of gewoon negeren, kan natuurlijk ook.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik heb het even genegeerd.
Nou beschuldigingen en zwartmakingen die toch wel een zekere fundering hebben.

Maar inderdaad zou altijd alleen bij officiële stromer dealer kopen en dan ook nog niet eens bij elke.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Weet overigens wel dat mocht mij ooit een dergelijk ongeluk overkomen (wat ik niet hoop). Ik bij total loss het vin nummer hier in het “ongevallen topic” plaats zodat het met Google altijd vindbaar is.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 28 sep 2022, 18:10 Ik zou antwoorden met: "omdat je geen Stromer dealer bent en dus je garantie belofte niet kunt waarmaken".
Kleine dingetjes kan-ie vast wel weer oplappen. Dure en ingewikkelde dingetjes niet.

Willen mensen een serieus dure aankoop doen bij zo'n handelaar? Zal me jeuken. Waar ik tegen ageer is dat deze handelaar belangstellenden niet eerlijk en volledig informeert. Dat is misleiding. Van een MP verkoper die wél te goeder trouw handelt verwacht ik in een advertentie MINIMAAL de volgende informatie:

- Het betreft hier een gebruikte Stromer uit België, die na een ongeval door de verzekeraar (economisch?) total loss is verklaard
- Wij hebben deze schade Stromer bij de Belgische verzekeraar opgekocht en geïmporteerd naar Nederland
- Wij hebben de schade hersteld
- Wij zijn geen erkend Stromer dealer of schade-expert
- Correcte uitleg over de garantietermijn en de manier waarop deze wordt afgehandeld


Dus laat ik mijn stelling nog eens checken:

1. Ik lees niks van bovenstaande in de advertentietekst. Leest iemand anders deze informatie wel in de advertentietekst?
2. Is er iemand in de zaal die deze handelswijze oké vindt?



2. Ik niet <- mijn stelling
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie