Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Woon<>werk vanaf 15 graden een F. Engels werkbroek, goede pasvorm en zeer slijtvast/dubbel op de knieën en zitvlak en goed afsluitbare zakken op de zijkant/bovenbenen bij kou en nattigheid een regenbroek van Olympic Uniforms ook weer dubbel op de bovenbenen vanaf onder m'n knieën door de fabrikant voorzien van scotchlite en tot nu toe perfect waterdicht met een soort voering die condens opneemt. Als jas een oude zeiljekker.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

WFVst5 schreef: 09 dec 2019, 19:50 Woon<>werk vanaf 15 graden een F. Engels werkbroek, goede pasvorm en zeer slijtvast/dubbel op de knieën en zitvlak en goed afsluitbare zakken op de zijkant/bovenbenen bij kou en nattigheid een regenbroek van Olympic Uniforms ook weer dubbel op de bovenbenen vanaf onder m'n knieën door de fabrikant voorzien van scotchlite en tot nu toe perfect waterdicht met een soort voering die condens opneemt. Als jas een oude zeiljekker.
Wfvst5, welk merk en waar te krijgen?. Voor dit soort kleding ben ik wel te porren (als het toch moet)
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

De werkbroeken koop ik bij Welkoop in Zwaagdijk typenummer: F.Engel 2760-630. de regenbroek bij MOC in Den Helder.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

:ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Jorismak schreef: 12 nov 2019, 12:28 Nou, gisteren 50 minuten in de bakken met regen terug. Ik zat lekker in m'n shakedry..
Maar eenmaal thuis zie ik wel dat m'n tshirt wat onder een wielrenshirt (en die weer onder de shakedry) zat toch ergens natte plekken heeft gekregen. Wat plekjes op m'n rug en in het midden van m'n buik... Maar niks bij m'n hals / nek of bij de rand van m'n broek.

.. Raar.

Misschien had ik de hals niet dicht genoeg, maar dan verwacht ik daar een water stroom te zien. Niet natte rondjes op m'n buik maar alles daar omheen droog..

Vanochtend weer hevige tegen, maar alleen de laatste 20 minuten en nu was wel alles droog er onder. Nog maar even kijken hoe het de komende dagen gaat.

Geen vertrouwen hebben in je regenkleding is niet fijn.. Maar als een 300,- shakedry het ook niet doet begin ik te twijfelen aan mijzelf :P
De plekjes die je beschrijft zijn typisch plekjes waar je vel je kledij raakt en waar zweet naartoe stroomt. Is het niet logischer dat dit gewoon zweet was? Bij mij vormen ook steeds zweetplekken op icebreaker aan onderrug en midden van borstkas en bovenkant buik....

PS: sinds enkele weken gore helmmuts gekocht. Sterke aanrader: heel dun en toch warm zonder ooit te warm te worden. Jeukt niet, redelijk waterdicht, goed ademend en super pasvorm (veel beter dan die van castelli waar je oren net niet helemaal onder kunnen). https://www.asadventure.com/nl/p/gore-w ... lsrc=aw.ds
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb deze van de Decathlon: is ook superfijn en kost maar 15 Euro.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Na een glijpartij begin oktober zat er een gat in mijn Vaude Furnas 2. Een fijne jas met als grootste pluspunt dat de armen met ritsen onder de oksels open konden. Het grootste nadeel was alleen dat de jas niet super strak zat en dus lekker klapperde in de wind. Daarnaast gebruikte ik deze zomerjas ook rustig bij temperaturen onder 0 en dan was het flink koud. Was dus al toe aan een nieuwe jas en had nu een goede reden.

Na de ervaringen in dit topic gelezen te hebben kwam ik uit bij de reviews van road.cc en daar viel mijn oog op de Galibier Mistral Foul Weather Jacket. (review https://road.cc/content/review/250844-g ... her-jacket )

waterdicht, winddicht, strakke pasform en qua prijs goed betaalbaar met 88,35 EUR incl verzending.

Qua warmte is het wel een dingetje rij nu met 5 graden namelijk al met 2 lange thermoshirts en een wollen hemd. Niet anders dan mijn oude jas dus. Wel blijf ik er iets warmer in en zit het comfortabeler. Misschien toch ooit nog de winter versie kopen of gewoon een beter ondershirt dan de skishirts van de lidl kopen.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ken de thermoshirts van de Lidl niet, maar ik heb zelf 1 onbekend merk en eentje van een bekend merk. Het thermoshirt van het bekende merk is vele malen beter, dus wellicht toch die investering maar doen.
Witte ST3 van maart 2019
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik gebruik om te proberen nu ook de icebreaker260 erg fijne onderkleding vooral de gaten in de mouwen waar je duimen door kunnen tot nu toe nog geen vrieskou maar zeker een aanrader omdat de boorden dan halverwege je handen komen dat scheelt een extra handschoen. :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik draag een jas en broek van Craft waar ik ook mee schaatste. Als het kouder wordt over de jas een windjack. Als het nog kouder wordt thermokleding van Craft eronder. Wanten met lamswol, Made in West-Germany 1981, bij heftige kou daarover GoreTex regenhoezen en overschoenen (schaatshoezen). De Craft kleding draag ik ook onder mijn motorpak.
Met meer en minder dunne lagen variëren o.b.v. het weer en temperatuur.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie