Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 03 nov 2019, 18:56 met Brynje langebroek&shirt met lange mouwen blijf je jezelf "fijn" voelen omdat in je comfortzone blijft. Op de fiets is dit ook zo het kan nog zo koud zijn of uren regenen je lijf blijft warm
WFVst5 schreef: 03 nov 2019, 18:56 ik probeer wel eens Merino als ik dan stil ga staan of afstap heb ik altijd een rillinkje oid.
Onder ons gezegd en gezwegen: ik zou verbaasd zijn als jij ook hier weer - zoals altijd - niet het beste van het beste had ... :mrgreen:

Zo'n 65% van de Brynje collectie bevat merino. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nee hoor Golvas is polyproyleen er zijn tegenwoordig veel betere polymeren dan Merino.
Bij meerdaagse tochten als je niet kunt wassen Ok maar het blijft oncomfortabel als je afkoelt omdat het doorweekt raakt.

En ja ik ben al een oude bok die al vanaf zijn 16e veel fietst dus...........ben niet gauw tevreden en laat me niet zo gauw iets wijsmaken :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik ben al een aantal jaar super tevreden gebruiker van icebraker merino wol.
Maar toch heb sinds een paar maand ook een Falke ondershirt van synthetische makelij. En ik moet zeggen dat dit nog eens een pak beter presteert op de fiets dan de Merino. Het is heel warm en isolerend zoals de merino. Voelt goed aan zoals de merino, maar wordt veel minder nat dan de merino wol en droogt sneller. Als je afkoelt voelt het ook niet koud en klam aan zoals WFV aangeeft.

Nadeel is inderdaad wel dat die Falke helemaal geen geurtjes tegenhoudt en ook na het wassen niet helemaal fris ruikt.
ST3 black 983wh
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Bram Roose schreef: 04 nov 2019, 08:37 Nadeel is inderdaad wel dat die Falke helemaal geen geurtjes tegenhoudt en ook na het wassen niet helemaal fris ruikt.
Ik doe een theelepeltje (met bergje) HG anti zweetlucht poeder bij mijn wasmiddel. Ik vermoed dat het hetzelfde spul is als Biotex, maar dat heb ik nog niet getest. Werkt perfect.
Saskia
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 aug 2019, 13:10
Locatie: Groningen

Toch maar even reclame maken dan voor het fijnste ondershirt ooit: de Craft "Warm Intensity". Is superwarm maar niet zweterig en kan gewoon mee met de 40 graden was. Bij fietsen rond vriespunt is dat ondershirt met een windstoppervest voldoende. :ay
ST3 Anniversary Edition, Kinekt 2.1 zadelpen, 105 cassette, 983 Wh accu
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Saskia schreef: 04 nov 2019, 15:42 Toch maar even reclame maken dan voor het fijnste ondershirt ooit: de Craft "Warm Intensity". Is superwarm maar niet zweterig en kan gewoon mee met de 40 graden was. Bij fietsen rond vriespunt is dat ondershirt met een windstoppervest voldoende. :ay
Zelf ben ik niet echt zo in de wolken van Craft. Ligt hier in de kast, ik kies altijd voor een Odlo Blackcomp 'Warm' baselayer. Mag ook op 40 °C in de wasmachine, maar ik was het alleen in het week-end, omdat het Odlo-effect de geurtjes effectief weghoudt. Ik was de baselayer dus iedere 15 uur. Is ook wel wat duurder dan mijn Craft baselayers.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Cervelo
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2019, 11:39

Beste
Heb mij sinds een week kledij van Alpinestars aangekocht in Nederland bij Hopmans
Super gewoon
Als onderkleden gewoon hemdje van craft en rijden maar
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Heb gewoon een t shirtje aan. Verwissel ik na het fietsen. Mn studenten klagen niet ( en die zijn kritisch, het zijn vrouwen!)
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Saskia
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 aug 2019, 13:10
Locatie: Groningen

:bj
Peerke1960 schreef: 10 nov 2019, 14:31 Heb gewoon een t shirtje aan. Verwissel ik na het fietsen. Mn studenten klagen niet ( en die zijn kritisch, het zijn vrouwen!)
ST3 Anniversary Edition, Kinekt 2.1 zadelpen, 105 cassette, 983 Wh accu
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Nou, gisteren 50 minuten in de bakken met regen terug. Ik zat lekker in m'n shakedry..
Maar eenmaal thuis zie ik wel dat m'n tshirt wat onder een wielrenshirt (en die weer onder de shakedry) zat toch ergens natte plekken heeft gekregen. Wat plekjes op m'n rug en in het midden van m'n buik... Maar niks bij m'n hals / nek of bij de rand van m'n broek.

.. Raar.

Misschien had ik de hals niet dicht genoeg, maar dan verwacht ik daar een water stroom te zien. Niet natte rondjes op m'n buik maar alles daar omheen droog..

Vanochtend weer hevige tegen, maar alleen de laatste 20 minuten en nu was wel alles droog er onder. Nog maar even kijken hoe het de komende dagen gaat.

Geen vertrouwen hebben in je regenkleding is niet fijn.. Maar als een 300,- shakedry het ook niet doet begin ik te twijfelen aan mijzelf :P
Plaats reactie