Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Vanaf september dus:
- T-shirt (katoen) met lange mouwen (veel beter voor het zweet dan synthetische prul),
- Craft ride rain jas (blauw),
- lange Nike dri-fit broek (groen/fleece).
- Handschoenen 2 paar, luchtdoorlatend en waterdichte winter
- vanaf 6gr en minder: fleeceband rond de oren :-)
- Shure se535 oortjes , geen windruis en! goeie muziekkwaliteit 😆
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Marcusss schreef: 16 sep 2019, 20:53 Vanaf september dus:
- T-shirt (katoen) met lange mouwen (veel beter voor het zweet dan synthetische prul),
Katoen beter? No way.
Moderne synthetische ondershirts zijn veel beter berekend op hun taak dan “ouderwets” katoen. Katoen neemt vocht op en geeft het niet meer af. Gevolg: je krijgt het koud van het natte shirt.
Probeer maar eens een nieuw Craft shirt (of Odlo/undearmour/nike/etc) of een Merino shirt. Zal een wereld voor je open gaan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 16 sep 2019, 22:38 Katoen beter? No way.
Moderne synthetische ondershirts zijn veel beter berekend op hun taak dan “ouderwets” katoen. Katoen neemt vocht op en geeft het niet meer af. Gevolg: je krijgt het koud van het natte shirt.
Probeer maar eens een nieuw Craft shirt (of Odlo/undearmour/nike/etc) of een Merino shirt. Zal een wereld voor je open gaan.
+1
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+2 voor merino
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Ik heb een hele rit in de gietende regen gereden, jas bleef mooi winddicht , nooit kou gehad.

Ik ga wel eens kijken naar die merino shirts ;-) thx
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik gebruik Craft. Heerlijk materiaal! :ay
Witte ST3 van maart 2019
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Daniel1975 schreef: 16 sep 2019, 22:38
Marcusss schreef: 16 sep 2019, 20:53 Vanaf september dus:
- T-shirt (katoen) met lange mouwen (veel beter voor het zweet dan synthetische prul),
Katoen beter? No way.
Moderne synthetische ondershirts zijn veel beter berekend op hun taak dan “ouderwets” katoen. Katoen neemt vocht op en geeft het niet meer af. Gevolg: je krijgt het koud van het natte shirt.
Probeer maar eens een nieuw Craft shirt (of Odlo/undearmour/nike/etc) of een Merino shirt. Zal een wereld voor je open gaan.
Geheel waar, maar de synthetische materialen van shirts kunnen na hun levensduur nog niet goed gerecycled worden. Ook komen er bij het wassen kleine deeltjes van kleding die riolerings verwerkings installaties niet goed uit het water kunnen halen. Katoen vergaat gewoon in een compost bak en de deeltjes dus ook.
Het probleem is niet heel groot, het is maar een kleine fractie van het microplastic in de oceaan, dus ik neem het niemand kwalijk als ze het wel doen, maar toch.

Voor mijn Velomobiel fietsen gebruik ik dus alleen als het echt heel warm is synthetische shirts die ik nog heb van voor ik me dat realiseerde. Natuurlijk is een Velomobiel weer anders als een sp: na een km fietsen heb ik het altijd enorm warm in dat ding en dat gaat niet weg totdat ik op mijn werk uit stap.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik gebruik ook zo weinig mogelijk synthetisch meer uit microplastic overwegingen.
Dan eens een icebreaker merino woll shirt gekocht, wil nooit meer iets anders.
Ik heb de 200 en de 260 afhankelijk van het weer. Als ik nu nog eens synthetisch moet aandoen omdat ze in de was zitten, dan voel ik me vanaf het midden van de rit koortsig en klam. Wat een verschil.

Ik heb dan weer wel heel goedkope fietsbroeken. Ik keek eens voor zo iets als castelli, maar ik viel van mijn stoel. 140 - 220 euro voor een fietsbroekje. Is dat hetzelfde verhaal als de icebreaker of is dat hier afzetterij? Want is volledig synthetisch ook, kan me dus het kwaliteitsverschil niet zo goed voorstellen met goedkopere alternatieven van btwin bijvoorbeeld.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bram Roose schreef: 17 sep 2019, 08:33 Als ik nu nog eens synthetisch moet aandoen omdat ze in de was zitten, dan voel ik me vanaf het midden van de rit koortsig en klam. Wat een verschil.
Geen idee welk spul je dan gebruikt maar dit is bij de normale sport ondershirts echt pertinent niet het geval.
Ik heb dan weer wel heel goedkope fietsbroeken. Ik keek eens voor zo iets als castelli, maar ik viel van mijn stoel. 140 - 220 euro voor een fietsbroekje. Is dat hetzelfde verhaal als de icebreaker of is dat hier afzetterij? Want is volledig synthetisch ook, kan me dus het kwaliteitsverschil niet zo goed voorstellen met goedkopere alternatieven van btwin bijvoorbeeld.
Ga maar eens 3 uur op een racefietszadel zitten: dan ren je huilend naar de winkel voor een goede fietsbroek ;) De kwaliteitsververschillen van de zeem zijn enorm.
€220 is natuurlijk gewoon onnodig duur, maar ik geef zonder twijfel €140 uit voor bijv een Assos of Castelli broek.
En dan speelt uiteraard pasvorm de beslissende rol.
Btwin is trouwens goede prijs/prestatie, net als veel Decathlon spul.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Daniel1975 schreef: 17 sep 2019, 08:43
Ga maar eens 3 uur op een racefietszadel zitten: dan ren je huilend naar de winkel voor een goede fietsbroek ;) De kwaliteitsververschillen van de zeem zijn enorm.
€220 is natuurlijk gewoon onnodig duur, maar ik geef zonder twijfel €140 uit voor bijv een Assos of Castelli broek.
En dan speelt uiteraard pasvorm de beslissende rol.
Btwin is trouwens goede prijs/prestatie, net als veel Decathlon spul.
Ik ga al jaren regelmatig 3u op het racefietszadel zitten. Pijn aan de poep (vooral de volgende dag) is een noodzakelijk kwaad dacht ik. Toch maar eens proberen dan, die duurdere broeken dan. Danku voor de tip.
ST3 black 983wh
Plaats reactie