Helmkeuze - audio en windgeruis vraag

Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Richvergunst schreef: 05 jan 2019, 16:28 Vandaag de Helm Giro Bexley mips mat zwart bij Hopmans Fietsgigant gekocht. :cool2:
Ik moet zeggen ik voel me beschermd met deze helm, hij heeft een inschuifbaar vizier en oorstukken, scheelt in het windgeruis denk ik. :hy: Maar dat laat ik nog even weten., ook een reden dat ik voor deze helm heb gekozen is dat deze goed draagbaar is met zomerse temperaturen, de cratoni vigor las ik werd dan niet als prettig ervaren. :bj

:geek: Vandaag met de helm op gereden :bp: , met de oorstukken aan de helm het geruis is minder en zeker met 60% afgenomen :bi
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Joell
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2019, 17:22

Beste medestromers,

waar kun je de meeste helmen uitproberen, zonder ze te hoeven te bestellen?
Liefst ergens op de route langs de A2 van Maastricht tot Amsterdam.
Ga sowieso naar Amsterdam om daar de Cratoni smartride te proberen.
Maar zou ook graag de Giro bexley ergens willen proberen, maar kan niet 123 op interent vinden waar deze op voorraad zijn in het zuiden.

m.vr.gr

joell
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gewoon bestellen buj een winkel en retourneren indien niet goed.
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Joell schreef: 08 jan 2019, 20:38 Beste medestromers,

waar kun je de meeste helmen uitproberen, zonder ze te hoeven te bestellen?
Liefst ergens op de route langs de A2 van Maastricht tot Amsterdam.
Ga sowieso naar Amsterdam om daar de Cratoni smartride te proberen.
Maar zou ook graag de Giro bexley ergens willen proberen, maar kan niet 123 op interent vinden waar deze op voorraad zijn in het zuiden.

m.vr.gr

joell
Mogelijk kan je de Giro Bexley wel uit proberen bij Hopmans fietsgigant in Bergen op Zoom, ik heb deze helm daar ook laatst gekocht , internet geeft aan geen voorraad echter na mail contact bleek dat er wel voorraad was , en tegen een zeer goede prijs, overigens haakt de Bexley niet al het geruis weg maar reduceert dit aanzienlijk. ;p
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Joell
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2019, 17:22

Bedankt voor de reacties.

Vandaag maar besteld bij Hopmans, na eerst 10 fiets winkels gebeld te hebben die allemaal niets op voorraad hadden, naar Amsterdam gegaan, maar ook daar niet veel keus helaas, en ook geen idee wanneer ze weer leverbaar waren of kwamen zoals in geval van cratoni smartride.
Ben benieuwd volgende week.

groet

joell
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Even terug komen op het wind geruis resultaat nadat ik m'n op maat gemaakte oordoppen in heb gedaan. Het is natuurlijk minder maar weg is het zeker niet, ook geprobeerd met de wind blox bevestigd op de riempjes van de helm. Ik vrees dat er zal moeten mee geleefd worden.

Nu heb ik een youtube filmpje gevonden, waar ik op vaststel dat de windblox anderom zijn geplaatst (de dikke zijde aan de buitenkant). Dit kan ik nog eens proberen..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Lekker muziekje opzetten - weg ruis.... 😉
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Is geen optie voor me, in druk verkeer wil ik m'n hersenen toch andere dingen laten ondergaan. :P

Even emailen naar de fabrikant van de op maat gemaakte oordoppen..
Er kan natuurlijk nog 'n zwaardere filter in, maar dat is niet de juiste oplossing omdat je je dan geheel afsluit voor alle verkeersgeluid.

Ik had hun in grote lijnen toegelicht wat ik ervan dacht, dat de gehoor ingang van de doppen misschien beter anders zouden kunnen geplaatst worden, zodat ze niet in contact zouden komen met de wind die je oor passeert.
En vrij snel al 'n bereidwillige email terug, afwachten wat ze voorstellen!!

Beste Roger,

We begrijpen je uitleg en hebben wel een idee om de boring/geluidsingang een andere richting uit te laten gaan.

Zouden we je adres mogen hebben en dan sturen we je iets op met de post

Met vriendelijke groeten/Best regards, :ay :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

ik gebruik een motor helm
type: Jet
modelnaam caberg uptown.
ben ik heel tevreden van om de volgende reden.
de helm werkt het windgeluid volledig weg.
de helm heeft de optie tot ingebouwde speakers en micro.
de helm heeft een gigantisch vizier wat aardig is omdat je mooi rond je kan kijken.
in combinatie met een pinlock dampt die ook niet aan bij koud weer.

Maar er hangt wel een prijskaartje aan vast hoewel ik sommige speedpedelec helmen zie die meer kosten...
qua styling is het ook niet zo cool als de meeste SP helmen. (ieder zijn voorkeur natuurlijk)

Bijkomend op het al dan niet muziek debat vind ik dat het situationeel is en vooral ook van de rijder afhangt.
ik aanzie mezelf als een ervaren fietser en als ik om 4u30 s'morgens naar mijn werk vertrek kom ik geen levende ziel tegen gedurende de 24km die ik afleg.
Dat ik dan naar muziek op vol volume luister om de slaap uit mijn ogen te krijgen en me alert te maken lijkt me niet meer dan normaal.
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Onze NIET horende mede mensen gaan zich afvragen waarom wel horende mede mensen zich zelf "doof" maken met muziek/ontspanning in het verkeer terwijl zij zelf 10x alerter proberen te reageren wegens geen gehoor...
Safty first? Of ligt de verantwoordelijkheid ALTIJD bij onze medeweggebruikers en NOOIT bij ons? Muziek in de auto ja, op de fiets NOOIT. In de auto hands free, op de fiets neem ik NIET op, nooit GSM in de hand, beantwoord NIETS, geen enkel bericht is voor mij ZO belangrijk...
Plaats reactie