Regenkleding

joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

@napauleon ja de jas ga ik niet vervangen die is net nieuw en bevalt erg goed. De strakke mouw is juist fijn om de wind buiten te houden. Ik heb nu de Sealskinz split finger welke wel klittenband heeft maar wat dikker is. Maar na 2+ jaar beginnen ze ook wel wat slechter te worden dus misschien vervang ik ze wel door dit langere model die wel onder de mouw zou moeten passen.

Ik heb ook nog zitten kijken naar de "ankle cuffs" van Gripgrab die moeten zorgen voor een waterdichte aansluiting van je fietsbroek naar je overschoen. Wellicht ook wel toepasbaar van je mouw naar je handschoen.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

joost schreef: 01 mar 2020, 19:18 de jas ga ik niet vervangen die is net nieuw en bevalt erg goed
Kan er geen aanpassing (verbreding van de mouwen, bruikbaar wanneer je met je handschoenen fietst) gebeuren m.b.v. twee ritssluitingen die in de lengterichting in de mouwen worden aangebracht ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

Omwille van de verschillende positieve reacties van de Vaude luminum regenkledij (jas en broek) heb ik me deze ook aangeschaft.

Mijn ervaring van de voorbije natte weken is dat de regenkledij je wel redelijk drooghoudt, maar dat binnenkant toch vochtig aanvoelt.
Ik weet niet of dit te wijten is aan "niet ademend" genoeg of toch vocht van buitenaf doorlaat.
Ik rij 40min en met een sportief tempo en lage ondersteuning, dus zelf moet ik goed doortrappen om de max snelheid te halen.

Hebben jullie dezelfde ervaring met deze regenkledij of is die bij jullie kurkdroog aan de binnenkant?

Grtz
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Komt door de inspanning....zweet dus dat niet echt afgevoerd wordt. Voor de rest prima materiaal (wel iets te weinig ademend).
Ik rijd er nu een jaar mee en nog steeds waterdicht!! :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Het ademend vermogen van al die technische materialen holt hard achteruit als het nat is. Het membraam in de stof wordt dat gewoon afgesloten door de waterfilm die aan de buitenkant zit. Daar doe je weinig tegen.
Als je niet te veel wilt zweten zal je met nat weer dus wat rustiger aan moeten doen.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Voor de regen heb ik liever een eendelig pak Kent u een goed merk? ke denkt aan Dirtlej (slechts één model) en vooral aan Raynsie. Je weet wel ?
https://www.dirtlej.de/

https://raynsie.com/
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Lune de Fiel schreef: 16 mei 2020, 08:20 Voor de regen heb ik liever een eendelig pak Kent u een goed merk? ke denkt aan Dirtlej (slechts één model) en vooral aan Raynsie. Je weet wel ?
https://www.dirtlej.de/

https://raynsie.com/
Ik heb deze enige maanden geleden besteld. Is een Kickstart project dus dat duurt wat langer. Ik ontvang hem in juli dus ruim voor de herfst. Zal zeker op een later moment mijn ervaring beschrijven.



Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Het klinkt uitstekend en daarnaast kunt u optionele schoenbescherming bestellen. Nu aarzel ik tussen deze Raijn en Raynsie. Maar het is een bijzonder project. Blijft het product lang beschikbaar? Ik denk aan opvolging, service na verkoop, nieuwe producten. Ja, de bescherming tegen water lijkt beter op de Raijin. Ik veronderstel dat we vanuit elk land kunnen bestellen? Dankjewel
Laatst gewijzigd door Lune de Fiel op 17 mei 2020, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik heb wel vertrouwen in deze personen die hier achter zitten. Ik heb eerder een slot van hen gekocht TexLock. Ik kocht dit omdat dit slot de fiets niet beschadigd. Maar onmogelijk om open te maken??? Nee, die belofte kwam niet uit. Het is Duits bedrijf. En ja je kan vanuit elk land bestellen:



Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

is dit https://www.tex-lock.com/ het zorgde ervoor dat ik dit ook wilde bestellen. Met Stromer en het interne systeem is het beter om ook een extern systeem te hebben? Zou u voor Stromer de S- of M-versie nemen? Hartelijk bedankt !
Laatst gewijzigd door Lune de Fiel op 17 mei 2020, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Plaats reactie