Regenkleding

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Huubster schreef: 13 sep 2019, 08:55
Barry schreef: 11 sep 2019, 20:50 Wat betreft jacks: Ik heb ook de 4 seasons jack (nav tip FreddyH :cool2: ) en heb sinds kort (met 40% korting) een shake dry gore tex fietsjack weten te bemachtigen (Gore Wear C5 GTX Shakedry 1985 Viz Jas). Die laatste ademt echt die uitstekend, maar wappert helaas wel..
Net bij Bikeinn ook de Shakedry besteld met een leuke korting, helaas geen 40%. Ik heb de C7 besteld, die zou een wat nauwere pasvorm hebben, ik ben heel benieuwd!

Dit samen gekocht met een Berghaus Gore tex regenbroek die tot bijna bovenaan open te ritsen is, handig voor het onderweg aantrekken.

Ik ben als beginneling meteen voor de duurdere oplossing gegaan omdat ik erg snel zweet. Ik ken de regenpakken van vroeger nog, ik gleed er vanzelf uit na 12km fietsen. Ik wil voorkomen dat ik alsnog de auto pak als het regent.

Ik had misschien langer kunnen wachten tot hogere kortingen, maar dan zou ik de hogere korting nu in een ander goedkoper alternatief moeten stoppen, dat zou zonde zijn.. Zo, hoppakee, heb ik deze exorbitant hoge uitgave voor mezelf weer gerechtvaardigd.. :bj
Op zo’n moment heb je even bevestiging nodig dat je de juiste keuze hebt gemaakt: bij deze! :D
Maar serieus, ga je geen spijt van krijgen. Gisteren door een plensbui gereden en droog en comfortabel op mijn werk aangekomen...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Huubster schreef: 13 sep 2019, 08:55 Net bij Bikeinn ook de Shakedry besteld met een leuke korting, helaas geen 40%.
Heb je de prijzen op Bikeinn vergeleken met de prijzen op Bike24 (ook voor Berghaus) ? :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sowiso bij wat je ook koopt: altijd bike-discount en bike24 controleren.
Vaak goedkoper.
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Golvas schreef: 13 sep 2019, 09:15
Huubster schreef: 13 sep 2019, 08:55 Net bij Bikeinn ook de Shakedry besteld met een leuke korting, helaas geen 40%.
Heb je de prijzen op Bikeinn vergeleken met de prijzen op Bike24 (ook voor Berghaus) ? :roll:
Sure thing. De goedkoopste prijzen zijn vaak enkel voor de laatste en enige maat die ze nog hebben liggen, en dat is door de bank genomen niet mijn maat, XXL. Heb nu voor de juiste maat 7 euro meer betaald dan bij Bike24. Maar dank voor de tips, ik zal die sites ook in de gaten houden voor toekomstige aankopen.
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Daniel1975 schreef: 13 sep 2019, 09:16 Sowiso bij wat je ook koopt: altijd bike-discount en bike24 controleren.
Vaak goedkoper.
Bike-discount was ik nog niet eerder tegengekomen in mijn Google searches. Daar is de zwarte versie in mijn maat verkrijgbaar, heb nu een grijze besteld, niet mijn voorkeur.. :bu:
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En ik vergat nog bike-components: met shimano vaak de scherpste.
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Gisteren de Gore Shakedry per post ontvangen. Wat een mooi en fijn jasje is het zeg. Hij zal de praktijktest nog moeten ondergaan, maar gezien de feedback op dit forum twijfel ik daar niet aan.

Met mijn lange bovenlichaam en armen (1.94m) past de XXL perfect, mits je geen dikke winterkleding draagt. Ik heb vooral compacte dunne en winddichte kleding en daar valt dit jasje perfect omheen, niks geen stof teveel wat hopelijk het gefladder in de wind tegen gaat.

Helaas is de bestelde regenbroek van Berghaus, maat XL Long, veel te kort. Deze gaat retour en heb op aanraden van JeroenDG meteen een Agu Shinto XXL Extra long besteld.
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Sinds vorige week een Craft x-over Rain jasje erbij omdat mijn Craft winter te kort blijkt en aan de onderzijde water doorlaat.
Vandaag eerste test in een miezerbui.
Prima sluitend jasje dat met zijn Neo-oranje goed zichtbaar, volledig waterdicht en prima ademt is.
Mooi afgewerkt licht jasje met getapte naden en technisch materiaal.
Voor Euro 50,- weer een koopje gescoord bij de Intersport Outlet.
Modellen van een paar jaar terug met een vlekje werken ook prima :mrgreen:

Bij Correct voor vergelijkbare prijs online te krijgen: http://www.correct.nl/artikel/Craft-X-O ... 573786.php
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een canary Vaude Luminum jas bijgekocht voor de donkere dagen ... ecocheques ... :bp:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Keurig jack hoor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie