België: Geen BA verzekering meer nodig voor meeste elektrische fietsen

Golvas

Patrick63 schreef: 07 nov 2018, 19:49 staat er in ons leasingscontract dat KBC de BA voorziet .
Positieve zaak ! :ay
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Erg verwarrend allemaal, ik heb nu dit plaatje gevonden (Bron: https://www.axa.be/ab/NL/particulieren/ ... en-co.aspx (polis uit 2016 meldt dat BA is inbegrepen voor fietsen tot 25 km/h) Verzekerings agent meldt dat het in de familiale zit.

Edit: zie nu staan dat walk-assist geen belemmering is voor de familiale verzekering.
Bijlagen
Onepager_123_Wheel_grd_public_Nl.jpg
Onepager_123_Wheel_grd_public_Nl.jpg (390.53 KiB) 4341 keer bekeken
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Na overleg met verzekeraar uiteindelijk toch wel een aparte BA afgesloten. Jammer van het geld maar vooral vreemd dat alles zo onduidelijk is in dit land
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Das altijd hetzelfde in dit land , moeilijk en ingewikkeld doen. :bu:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nu de regering gevallen is, is Kris Peeters zijn belofte opnieuw bevroren en is een BA Motorrijtuigen inderdaad nog altijd de enige correcte manier van verzekeren.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Vandaag bij de FM nog nagevraagd en op het (roze) inschrijvingsformulier wordt het vakje "autonoom rijden" niet meer aangekruist. De aparte BA vervalt dan en de dekking komt van de familiale. Dat wordt weer leuk onderhandelen als ik naar de verzekering stap bij inschrijving van de ST3.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

nick1 schreef: 11 jan 2019, 14:26 Vandaag bij de FM nog nagevraagd en op het (roze) inschrijvingsformulier wordt het vakje "autonoom rijden" niet meer aangekruist. De aparte BA vervalt dan en de dekking komt van de familiale.
Werd hier al tig keer besproken hoor, maar ik herhaal het graag nog eens ... ;)

De verklaring die je doet op het roze formulier (geen vinkje bij "autonoom rijden") is niet correct aangezien je fiets door de aanwezigheid van de garageknop en de aanwezigheid van de boostfunctie wel degelijk autonoom kan rijden.

De belofte van Kris Peeters (SP te verzekeren via Familiale) verscheen tot op heden nog altijd niet in het Staatsblad, dus op dit moment is de enige correcte manier om een Stromer te verzekeren nog altijd een BA Motorrijtuigen en dit ondanks het feit dat diverse verzekeraars dit reeds anders (en dus verkeerdelijk) interpreteren en ook aanbieden.

Inschrijven gebeurt dan als volgt : een vinkje bij (nogmaals : het volgens de actuele reglementering / wetgeving correcte) "Trapondersteuning en autonoom rijden" in vak X15 -> WebDIV.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Tja, in dat geval toch maar mijn huidige BA van de Kalhoff overzetten naar de Stromer als het zover is.
Pech voor de horeca dan, ik dacht met die uitgespaarde 63 euro eens extra te gaan uit eten. :lol:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Yellow Submarine
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:38
Locatie: Zele

Mijn ST3 is nog niet geleverd maar ik zou me graag correct verzekeren.

Een verzekeringsagent die oa AXA aanbiedt laat ons het volgende bericht:

daar deze speed pedelec NIET kan worden ingeschreven als een bromfiets wegens geen autonome aandrijving, enkel trapondersteuning, kan die alsdusdanig ook NIET verzekerd worden in een motorrijtuigenpolis en dient een andere oplossing gezocht :

wanneer de inschrijving gebeurt op naam van een natuurlijke persoon, dient deze zijn ba familiale uit te breiden

bij inschrijving op een rechtspersoon is het de ba bedrijf die wordt uitgebreid


Dus dat klopt niet aangezien meneerke Peeters zijn demarche nog niet in wet verschenen is?
In mijn geval wordt de ST3 op mijn bvba ingeschreven.
Besteld: ST3/L/wit/983
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Yellow Submarine schreef: 12 mar 2019, 20:06
Een verzekeringsagent die oa AXA aanbiedt laat ons het volgende bericht:

daar deze speed pedelec NIET kan worden ingeschreven als een bromfiets wegens geen autonome aandrijving, enkel trapondersteuning, kan die alsdusdanig ook NIET verzekerd worden in een motorrijtuigenpolis en dient een andere oplossing gezocht :



Mijn ST3 is ingeschreven zonder autonoom rijden en is bij KBC, ondanks ze geen probleem maakten om de fiets via familiale te verzekeren, op mijn expliciete vraag apart BA en RB verzekerd.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie