Toegang krijgen tot de OMNI API

TimB
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 apr 2018, 08:31

merstro schreef: 12 okt 2018, 10:39 Aan de state call kan je ``"?cached=true`" danwel ``"?cached=false`" doorgeven.
Super! Dat helpt!

Ik heb ondertussen een NPM-pakketje gereleased: https://github.com/TimBroddin/stromer-api
merstro
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2018, 19:54

de endpoints die ik tot nog toe heb gezien zijn:
/bike
/bike/<bikeid>/state
/bike/<bikeid>/position
/bike/<bikeid>/settings

die van de settings heb ik nog niet echt bestudeerd, maar van position geeft de lat/lon terug
ST2 2016 - 983wh
TimB
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 apr 2018, 08:31

Je hebt ook nog:

/bike/<bikeid>/service_info -> alle onderdelen met serienummer en logs
/bike/<bikeid>/light -> om het licht te laten knipperen
/bike/statistics/?start=20181011&end=20181012&resolution=days <- statistieken

:az
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Ik zie al genoeg om binnenkort mee te prutsen als het wonder er is :)

lat/lon en battery niveau sluiten mooi aan bij wat ik al heb in Home-Assistant!
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

@mersto/@timb dank voor jullie werk, ik gebruik @mersto's python code nu (nog even verder duiken in de code van Tim om het netjes in Node-Red te hangen), maar het resultaat mag er zijn, mijn HomeAssistant geeft nu netjes weer waar S-EVe uithangt en wat de accu doet :)

(Jammer dat zelfs na 10km fietsen de ST2 nog denkt bij Dikkenberg te staan) :P
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Gunskes
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2018, 21:17

Ik zou ook graag eens verder zoeken in de informatie die Stromer ter beschikking stelt!

Voorlopig zit ik in het begin even vast met het achterhalen van de client_id en secret.

Ik heb mitmProxy geïnstalleerd, heb de mitmweb draaien.
Op mijn android telefoon heb ik mijn PC IP-adres als proxy ingesteld op poort 8080
Ik kan op mijn telefoon via http://mitm.it/ het certificaat downloaden en zie daarna ook wat data in de mitmweb verschijnen.
Maar van zodra ik mijn stromer app probeer te openen krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is. Ik zie ook geen data in de mitmweb verschijnen.

Weet iemand hoe ik hiermee verder kan/moet?

Alvast bedankt!
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

TimB schreef: 12 okt 2018, 15:55 Je hebt ook nog:

/bike/<bikeid>/service_info -> alle onderdelen met serienummer en logs
/bike/<bikeid>/light -> om het licht te laten knipperen
/bike/statistics/?start=20181011&end=20181012&resolution=days <- statistieken

:az
Wat ook nog in de Android app staat:

Code: Selecteer alles

    @GET("/shops/")
    @GET("/shops/{latitude}/{longitude}/{distance}/")
    @GET("/user/")
    @GET("/user_welcome/{language}/{lastMessageId}/")
    @GET("/welcome/{language}/{lastMessageId}/")
    @GET("/bike/statistics/all/")
    @GET("/bike/statistics/")
    @GET("/bike/statistics/extra_data/")
/user/ antwoord met al je NAW gegevens die je hebt opgegeven bij het registreren.
De lastMessageId's heb ik nog niet kunnen vinden, maar 0 en 1 geven lege data terug.
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Ik had verwacht dat je via de app al stnd meldingen zou krijgen als je batt vol is of als de fiets niet goed laadt, niet dus??

Want dat zou net wel handig zijn als je idd je fiets buiten, tijdens het werk, laat laden.
En al zeker als je die lading 100% nodig hebt om weer thuis te geraken.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Blue schreef: 05 feb 2019, 21:44 Ik had verwacht dat je via de app al stnd meldingen zou krijgen als je batt vol is of als de fiets niet goed laadt, niet dus??
Dat zouden ze in de app kunnen maken, alleen hebben ze geen push/notification API, dus kunnen ze het niet actief doen. Dan zullen ze om de zoveel tijd de status moeten kijken op hun server en dat kost iedere keer batterij. Je zou zelf iets kunnen bouwen op een Raspberry Pi ofzo (via bovengenoemde nodejs of python) en dan push notificaties of email sturen of zelf een app maken die het doet.
bart.steps
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2019, 18:50

Gunskes schreef: 22 dec 2018, 22:12 Ik zou ook graag eens verder zoeken in de informatie die Stromer ter beschikking stelt!

Voorlopig zit ik in het begin even vast met het achterhalen van de client_id en secret.

Ik heb mitmProxy geïnstalleerd, heb de mitmweb draaien.
Op mijn android telefoon heb ik mijn PC IP-adres als proxy ingesteld op poort 8080
Ik kan op mijn telefoon via http://mitm.it/ het certificaat downloaden en zie daarna ook wat data in de mitmweb verschijnen.
Maar van zodra ik mijn stromer app probeer te openen krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is. Ik zie ook geen data in de mitmweb verschijnen.

Weet iemand hoe ik hiermee verder kan/moet?

Alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem als Gunskes.
Bij gebruik van mitm proxy krijg ik bij het opstarten van de Stromer app een wit scherm (de app laadt niet correct) en in mitm op mijn pc zie ik geen data verschijnen mbt de app.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Ik tracht de NPM package aan de praat te krijgen, maar ontbreek dus nog de client_id en client_secret.
Plaats reactie