Stromer doet niets meer

Plaats reactie
Michel87
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2018, 16:32

enkele dagen geleden heb ik na 5 maand wachten eindelijk mijn stromer ST2 kunnen gaan afhalen. De rit van de FM naar huis was super . Alles werkte perfect . Klein ritje van ongeveer 9km . Nu wou ik gisteren voor het eerst de fiets gebruiken en deze gaf geen ondersteuning meer . Ook de walkassist viel na 1 meter uit . Lichten en claxon werkte nog wel . Na een 2e poging . Flikkerde de lichten alsof er een kortsluiting was en nu werken deze ook niet meer net zoals de claxon . Hij staat ondertussen al terug bij de FM. Hopelijk is dit niet het begin van vele problemen . Heeft er nog iemand dit ervaren ?

Dan nog een 2e punt , ik heb de omni app maar hier lijk ik iemand anders te volgen en ik kan ook zijn instellingen aanpassen , fiets blokkeren enz . De app staat op mijn naam en met mijn framenummer maar toch volg ik een ander persoon . Ik heb 9 km totaal gereden en de persoon die ik volg 1015km . FM ging dit doorgeven aan stromer om de gegevens goed te zetten maar dit is na meer als een week nog steeds niet gebeurd . Ik kan dus ook zelf de app niet gebruiken .
Ik had me de eerste dagen met mijn stromer wel anders voorgesteld ! 😄
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Michel87 schreef: 09 okt 2018, 17:33 Nu wou ik gisteren voor het eerst de fiets gebruiken en deze gaf geen ondersteuning meer . Ook de walkassist viel na 1 meter uit . Lichten en claxon werkte nog wel . Na een 2e poging . Flikkerde de lichten alsof er een kortsluiting was en nu werken deze ook niet meer net zoals de claxon . Hij staat ondertussen al terug bij de FM. Hopelijk is dit niet het begin van vele problemen . Heeft er nog iemand dit ervaren ?
Heb je toen de ondersteuning ermee stopte geprobeerd wat er gebeurt als je de accu uitneemt en na een aantal minuten weer terug plaatst? Dat is altijd wel een interessante optie (een soort "harde reset"). Ook een stukje met je Stromer lopen zonder ondersteuning en kijken of de verlichting dan wel aan gaat helpt b.v. bij het foutzoeken.

Maar natuurlijk hoort dit niet te gebeuren en het is gewoon rot met zo'n gloednieuwe Stromer. Jij hoeft ook niet te gaan foutzoeken, dus het is goed dat-ie nu bij de dealer staat. Kan die mooi uitvogelen wat eraan de hand is en het herstellen. (Ik vermoed dat de motorkabel of je controller vervangen gaat worden.)
Michel87 schreef: 09 okt 2018, 17:33 Dan nog een 2e punt , ik heb de omni app maar hier lijk ik iemand anders te volgen en ik kan ook zijn instellingen aanpassen , fiets blokkeren enz . De app staat op mijn naam en met mijn framenummer maar toch volg ik een ander persoon.
Dat is een nieuwe, niet best! Ik ga er vanuit dat de dealer ook dit gewoon gaat herstellen en dat het in orde is als je je bike terug krijgt. Is dat niet het geval, dan zou ik daar geen genoegen mee nemen, maar geef vooralsnog je dealer even de gelegenheid om alles netjes te verhelpen.

Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tarrie
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2018, 15:52

Oef, ik hoop niet dat dat bij mij ook gebeurt..
:D Rij sinds nov 2018 op ST2 comfort. 35 km enkele reis :d3:
Atarist
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:36

Dit is toch te gek voor woorden dat zo’n dure fiets zulke kuren heeft.
Het is zeker niet structureel, ik heb sinds mei een st2, intussen ruim 3000 km mee gereden en zero issues. Maar toch.
PieterSip
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2018, 10:51

Goedeavond,

Ik heb vergelijkbare problemen. Mijn St2 met 983 Wh accu op 12 september j.l. nieuw afgehaald. In enkele weken 300 km mee gereden. Toen opeens startte ondersteuning pas na enkele meters fietsen in. Daarna schakelde de fiets na het stilhouden vd benen , bij opnieuw aanzetten op de pedalen, de ondersteuning niet in en bleef 'dood' . Aan-uitzetten verhielp het probleem nog een paar keer totdat de fiets helemaal niets meer deed, Omni disply en verlichting deden het wel nog.

De fiets is na 9 dagen opgehaald bij de fietsenzaak, men zit ermee in de maag, maar ze kregen ook nog matige tot slechte support van Zwiterseland en Nederland. Uiteindelijk , eureca, het was de aansluiting van de accu onderaan de accuruimte , op de contacten. Oneffendheid en contactjes, 4 kleine puntjes, zouden af en toe geen goed contact hebben.
Nu na 2 dgen fietsen, doet het probleem zich weer 1 x voor en heeft uit en aanzetten het opgelost. Het geeft geen vertrouwen en ik wil niet onzeker naar mijn werk fietsen. Echt balen en gezien de slechte support wekt het geen vertrouwen dat men de ins en outs van het product tot in laatste details zelf niet kent.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen , dus dan wel dan weer niet ondersteuning? Suggesties?

Overigens doet de positiebepaling middels de app het nooit realtime, 'Helaas is er geen verbinding' wordt zr steeds gemeld, uren daarvoor is er dan nog eens verbinding geweest. thuis heb ik geen 3G/4G ontvangst .

N'b.: Mqqr als ie het doet.....dan doet ie het geweldig ! Wat een snelheidskanon. En wat is ie mooi in mat zwart.

Fijn weekend allen
Plaats reactie