ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

DVLdriver schreef: 14 sep 2018, 11:52
Wat is jullie visie? Mijn ST3 LE bestelling was redelijk impulsief :D dus nu ben ik bang dat ik erop ga terugkomen...

Enkele bedenkingen die ik me dan maak:
- wachttijd ST3 LE is in principe oktober,
Nergens op terugkomen want je hebt een hele goede keuze gemaakt! Je moet je vooral niet gek laten maken door allerlei (deels) verkeerde informatie, een paar weekjes minder goed slapen en dan is het zo ver :cool2:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 14 sep 2018, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Golvas

Ernie schreef: 14 sep 2018, 16:27 Net bij dealer geweest, de Kinect 2.1 kan wel worden gemonteerd met behoud van garantie.
Dan heeft hij ofwel nu een totaal andere mening dan dat ie op 02 augustus had (toen braken volgens hem alle kaders nog door als gevolg van het gebruik van een Kinekt 2.1 en moest hij me in opdracht van een Stromer medewerker waarschuwen voor het gebruik van deze zadelpen) ofwel hebben we het dan toch niet over dezelfde dealer.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Ernie schreef: 14 sep 2018, 16:27
De Kinekt 2.1 is compatibel met je fiets maar die dealer zal hem alvast niet voor je monteren ... uiteindelijk kan je dat ook perfect zelf doen.
Net bij dealer geweest, de Kinect 2.1 kan wel worden gemonteerd met behoud van garantie. Er schijnen 3 zadelpennen te komen voor de ST3
Prima nieuws. Als het goed is worden dealers (of zijn dus al deels) geïnformeerd over verschillende zadelpennen die wel met behoud van garantie gemonteerd mogen worden :)
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

mhoutman schreef: 14 sep 2018, 18:10
Ernie schreef: 14 sep 2018, 16:27
De Kinekt 2.1 is compatibel met je fiets maar die dealer zal hem alvast niet voor je monteren ... uiteindelijk kan je dat ook perfect zelf doen.
Net bij dealer geweest, de Kinect 2.1 kan wel worden gemonteerd met behoud van garantie. Er schijnen 3 zadelpennen te komen voor de ST3
Prima nieuws. Als het goed is worden dealers (of zijn dus al deels) geïnformeerd over verschillende zadelpennen die wel met behoud van garantie gemonteerd mogen worden :)
Wel een apart verhaal. Ik kom daar binnen, vraag nogmaals naar de Bodyfloat en garantie en toen was het duidelijk nee, dat is de lijn van Stromer België. Dus ik laat die foto zien van die Kinect in Oberwangen en toen was het: dat kan wel, dat is een Kinect 2.1 geen bodyfloat. Ik meen dat ze naam hebben veranderd en dat het anders hetzelfde is of ben ik in de war.

Overigens prima geholpen, mooie testrit gemaakt op een ST2, en een ST3 LTE besteld.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Ernie schreef: 14 sep 2018, 19:41
Wel een apart verhaal. Ik kom daar binnen, vraag nogmaals naar de Bodyfloat en garantie en toen was het duidelijk nee, dat is de lijn van Stromer België. Dus ik laat die foto zien van die Kinect in Oberwangen en toen was het: dat kan wel, dat is een Kinect 2.1 geen bodyfloat. Ik meen dat ze naam hebben veranderd en dat het anders hetzelfde is of ben ik in de war.

Overigens prima geholpen, mooie testrit gemaakt op een ST2, en een ST3 LTE besteld.
Het is hier al vaker geschreven maar hoe haal je het in je hoofd de bekende naam ‘BodyFloat’ te veranderen in ‘Kinekt’. 'Special branding' zullen we maar zeggen.

Mooie fiets krijg je :ay

https://cirruscycles.com
Golvas

Ernie schreef: 14 sep 2018, 19:41 mooie testrit gemaakt op een ST2
Een witte 2017 ?
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Golvas schreef: 14 sep 2018, 21:16
Ernie schreef: 14 sep 2018, 19:41 mooie testrit gemaakt op een ST2
Een witte 2017 ?
Een witte 2014. Als er een test ST3 is ga ik daar ook op rijden.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ernie schreef: 14 sep 2018, 19:41 Dus ik laat die foto zien van die Kinect in Oberwangen en toen was het: dat kan wel, dat is een Kinect 2.1 geen bodyfloat. Ik meen dat ze naam hebben veranderd en dat het anders hetzelfde is of ben ik in de war.
Zelfde fabrikant, vernieuwd ontwerp. MAAR: de setback is bij de nieuwe Kinekt 2.1 gehalveerd t.o.v. het eerdere model. Dat heeft grote consequenties voor de excentrische belasting op het frame (dank nog voor die term Lomito) en het risico op scheuren van het frame vermindert hiermee aanzienlijk. (Al blijft het echt enorme onzin dat elk Stromer frame eraan gaat met een BF, dan hadden we dat hier wel geweten, er rijden honderden forummers rond met zo'n ding. Dit is een belachelijk overtrokken verhaal in de dealer-echoput.)

Kan echter zijn dat Stromer nu met meer belangstelling kijkt naar de Kinekt 2.1, want weten dat veel klanten meer comfort/vering willen dan Stromer op dit moment biedt. Maar zolang Stromer niet via officiële weg bevestigt dat de garantie intact blijft met montage van de Kinekt 2.1, ga ik er vanuit dat de garantie met de montage vervalt, ongeacht wat dealers zeggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Vind het verhaal nog steeds raar. Ja, je zit verder naar achteren maar de klappen worden wel gedempt. Ik vraag me serieus af of de klap op de zadel buis bij hoog stand zadel zonder vering kleiner is dan met body float...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat ene verhaal dat ik ken, betrof een te zware gebruiker, die de BF boven de op de pen aangegeven max had gezet. Dan maxt de BodyFloat uit en krijgt het frame wel een optater. Bij correct gebruik (niet te hoog, juiste veren, geen te zware gebruiker) is er niks aan de hand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie