Openingstijden dealer voor onderhoud

antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Sinds kort heb ik een nieuwe stromer waarmee ik de meeste dagen op en neer pedel tussen Groningen (woonplaats) en Delfzijl (werkplaats), ruim een uur enkele reis. Ik werk 40 uur per week (ma t/m vr), moet uiterlijk 8:30 uur beginnen en ben zelden voor 17:00 uur weg.

De openingstijden van de dichtstbijzijnde Stromerdealer:

ma t/m vr: van 10:00 (!) tot 17:00 (!) uur
geen koopavond
za: van 11:00 (!) tot 16:00 (!) uur :ck:

Het mag duidelijk zijn dat deze openingstijden voor mij hopeloos zijn en ik vraag me af of Stromer zich realiseert dat bij een fiets van dergelijke prijsklasse ook een servicemogelijkheid hoort met openingstijden waar ook werkende mensen tenminste twee momenten per week buiten kantoortijden terecht kunnen. Om de aanschafprijs van de fiets te kunnen betalen moet je immers....werken.

Daarom vraag ik mij af:

1) Wat is jullie visie?
2) Wat zijn de openingstijden van jullie dealer(s)?
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

De dealer waarbij ik mijn Stromer gekocht heb, heeft zijn werkplaats zaterdags gesloten.
Ik moest dus een dag vrij nemen, met de Stromer 30 minuten de trein nemen en daarna 15 km fietsen van het treinstation naar de dealer.
Daarbij komt het nog dat je van de NS niet tijdens de spits een fiets in de trein mag meenemen.
Lang leven openbaar vervoer :dwarf:

Ik heb dus na mijn eerste beurt een andere dealer gezocht.
Mijn huidige dealer is open van 08:00-18:00 en zaterdags tot 17 uur.
Indien hij het druk heeft, dan laat je gewoon je Stromer achter en krijg je een leen Stromer gratis mee.
De dag erop kun je dan je Stromer weer ophalen. Bij grote problemen kun je ook je Stromer thuis laten ophalen. Dit heet de klant staat centraal! :cool2:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Dat is inderdaad onhandig, maar heeft niet zoveel te maken met Stromer. Wat is er mis met onderhoud op zaterdag?
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Mountainmac schreef: 14 jun 2018, 20:23 Dat is inderdaad onhandig, maar heeft niet zoveel te maken met Stromer. Wat is er mis met onderhoud op zaterdag?
In principe niet zoveel, maar als ik die zaterdag een belangrijke afspraak heb en doordeweeks gebeurt onverwacht iets heb ik dus een probleem. Komt bij dat ik dan dus een leenstromer een hele week ga gebruiken: op zaterdag inleveren is waarschijnlijk niet op zaterdag klaar...
Lomito

Marco Verkerk schreef: 14 jun 2018, 20:22 Mijn huidige dealer is open van 08:00-18:00 en zaterdags tot 17 uur.
En vrijdag van 08:00-20:00 uur... :az
Lomito

antiloop schreef: 14 jun 2018, 20:31 ...op zaterdag inleveren is waarschijnlijk niet op zaterdag klaar...
Bij een beetje dealer is de kans groot dat je even wacht op de reparatie. Onlangs nog: nieuwe controller in 25 minuten. :d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tja, ik zou daar dus geen fiets kopen in dat geval.

Mijn dealer is open van dinsdag tot vrijdag 09h30-19h00 en zaterdag 09h30-17h00.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Je vraag ging over onderhoud. Dat is gepland.

De openingstijden van deze winkel zijn zonder meer beperkt. Het zou prettig zijn als je op zijn minst voor of na het werk de fiets kunt afgeven danwel ophalen. 'Mijn' dealer hanteert 8-18 uur en een koopavond op vrijdag.

Met de werk- en rijtijden die jij schetst heb je daar dus ook precies niets aan... het komt erop neer dat reparaties niet gepland zijn en dus altijd ongemak veroorzaken. Wellicht is jou dealer bereid je fiets op te halen bijv.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mijn dealer is di-do open van 9-18u, vr van 9-20 (of 21, weet ik niet zeker) en za van 9-17.
Zaterdag is de werkplaats niet open maar kun je uiteraard wel altijd je fiets ophalen of brengen. Een leenfiets is ook een mogelijkheid.

Daarnaast hebben ze op di en do een busje rondrijden die fietsen kan ophalen of thuisbrengen.

Voor mij is dit ruimschoots voldoende. Ik haal het meestal wel om voor 18u daar te zijn om mijn fiets weg te brengen en dan de dag erna om mijn fiets op te halen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mountainmac schreef: 14 jun 2018, 20:49 Je vraag ging over onderhoud. Dat is gepland.
Precies mijn gedachte.

Er zijn bovendien zoveel dingen die lastig te regelen zijn met een 40-urige werkweek, dat probleem heb ik ook. En momenteel werk ik dermate ver van huis dat ik pakweg van 6:30 tot 19:00u van huis ben. Dat is niet alleen onhandig met onderhoud aan de Stromer (al kan de zaterdag prima, dus hoewel de opties beperkt zijn is er feitelijk geen probleem), maar ook met onderhoud auto, onderhoud cv ketel, ontvangen van pakketjes etc. etc. Maarja... vroeger (oma vertelt...) was het brood in de supermarkt ook gewoon op na 10u 's morgens.

Ik zou hier echt niet voor naar Stromer kijken, maar zelf bepalen of een dealer in kwestie met deze openingstijden wel een optie voor je is. Zo niet, andere dealer nemen met ruimere openingstijden, of beter nog: een dealer die service aan huis of op je werk biedt. Dat doet de mijne inmiddels ook en dan is er geen probleem meer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie