SP beboet in Deventer

Lomito

Stromeur schreef: 22 mei 2018, 21:14...áls ik een keer het fietspad neem en staande gehouden zou worden, dan ga ik liever het gesprekje over mijn veiligheid aan, dan over het illegaal zonder kenteken rondrijden.
En ik hoop zo'n gesprekje ook op video vast te leggen.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 22 mei 2018, 21:14
Wiebe schreef: 22 mei 2018, 20:53 Niet voeren van kenteken verdoezelt ook het probleem met de SP vwb rijplaats.
Mee eens. Daarom gaat-ie er bij mij ook niet af. Ik rijd de laatste tijd sowieso al meer op de rijbaan, maar áls ik een keer het fietspad neem en staande gehouden zou worden, dan ga ik liever het gesprekje over mijn veiligheid aan, dan over het illegaal zonder kenteken rondrijden. De laatste is namelijk kat-in't-bakkie voor de handhaver; met dat eerste geef ik mezelf meer kans op een goed inhoudelijk gesprek.
Ik zag vanochtend (rond 09:30) in Den Haag een (onmiskenbare) witte ST2 zonder kentekenplaat, helm en spiegel op het fietspad voor een stoplicht wachten (komend vanaf de Boslaan, https://www.google.com/maps/dir//Bezuid ... 52.0837866 ).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mja, met het kenteken verdwijnt inderdaad ook vaak al snel de helm (en kennelijk de spiegel).
Heel, heel onverstandig van die helm :bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Georgio schreef: 22 mei 2018, 14:27 Daarom heb ik (veranderende wetgeving afwachtend) het mooie gele plaatje nog maar niet gemonteerd, ik kan daarmee niet legaal mijn dochter naar school brengen, tenzij ik op de weg rij (met 15 km/h) en zij achter de bomen op het fietspad. We zijn nu een jaar verder maar de wetgever heeft nog niets van zich laten horen.

Zonder gele plaat val je minder op als je (voor je eigen veiligheid) op het fietspad rijdt dan dat je op zou vallen omdat je op het bromfietspad boven de 27km/h rijdt zonder gele plaat.

Laten we allemaal massaal de gele plaat eraf halen? :bc
Aanzetten tot illegaal gedrag vind ik niet grappig. Maar goed, het zijn jouw woorden en intentie, niet de mijne.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk ook echt dat je meer bereikt door openlijk (dus mét kenteken) met je Stromer op het fietspad te rijden met gematigde snelheid (dus zeker niet harder dan 25 a 30km/u), dan door zonder kenteken op het fietspad lekker je eigen gang te gaan. Je hoeft niet overtreding op overtreding te stapelen om een punt te maken. Ik maak dat punt persoonlijk liever in gedrag.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat de wegbeheerders behoorlijk met de speed pedelec in hun maag zitten. Het is echt wel duidelijk dat het op basis van onze maximum snelheid veiliger voor ándere fietspadgebruikers is als we naar de rijbaan verhuizen. Maar inmiddels zijn er ook meer dan voldoende onderzoeken waaruit blijkt dat onze gemiddelde snelheid eerder rond de 32 a 35km/u ligt dan 45km/u en dat we hiermee erg kwetsbaar zijn tussen de auto's, bussen en vrachtwagens op de rijbaan.

Ik heb mijn hoop gevestigd op Gelderland als pilot-provincie voor alternatieve oplossingen en meer maatwerk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Vóór Prinsjesdag 2017 hoopt de minister de Kamer te informeren over de uitkomsten van het onderzoek door het SWOV het rijgedrag van gebruikers van de speedpedelec (bron: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... veiligheid)

[In navolging van http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... WOV#p20117]
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

rvaneijk schreef: 22 mei 2018, 23:30 Vóór Prinsjesdag 2017 hoopt de minister de Kamer te informeren over de uitkomsten van het onderzoek door het SWOV het rijgedrag van gebruikers van de speedpedelec (bron: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... veiligheid)

[In navolging van http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... WOV#p20117]

beste rvaneijk, dit is een artikel van 2017, ik ben bang dat dit nu niet meer van toepassing is!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

harmroest schreef: 23 mei 2018, 00:23 beste rvaneijk, dit is een artikel van 2017, ik ben bang dat dit nu niet meer van toepassing is!
:ay Je hebt helemaal gelijk, ik heb twee dingen door elkaar gehaald. Eerlijk gezegd weet ik niet of er een termijn is voor het (lopende) SWOV onderzoek.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

rvaneijk schreef: 22 mei 2018, 23:16 Aanzetten tot illegaal gedrag vind ik niet grappig. Maar goed, het zijn jouw woorden en intentie, niet de mijne.
Met kenteken op het fietspad is ook illegaal en dat doet iedereen hier op het forum blijkbaar. :bn:
Bovendien is het juist niet niet grappig bedoeld, er staat zelfs een hulp-sliley achter, Pffff...

Conclusie, een SP leidt altijd tot illegaal gedrag. Ikzelf wil slechts veilig rijden en boetes voorkomen en dat lukt tot nu toe heel erg goed.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Point taken. Ik had niet door dat je het cynisch instak.
Plaats reactie