Rode Trek super commuter ingehaald

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Mijn Stromer is momenteel binnen omdat Stromer hem gaat ophalen vanwege talrijke problemen, heb nu net toevallig zo een super commuter mee gekregen met de bouwlamp waar Lomito zo gek van is. Ik kan je wel dit vertellen (en ik heb hem nog al meegehad als vervanger) als je van de stromer stapt en op dat ding dan weet je direct het verschil. De Stromer is vele malen beter in alles de batterij loopt super snel leeg en 45 haal je niet meer, daarnet tegen 47 naar de dealer windop (met de st2) en tegen 41 windaf terug met de commuter. Voor die prijs kan je echt beter wat langer de boot afhouden en voor de stromer gaan mijn inziens.

Hij ziet er gelikt uit en de bouwlamp is beter dan die van mijn ST2 maar al de rest is duidelijk inferieur aan mijn ST2. ook de middenmotor kan mij niet bekoren, hij jankt heel de tijd en de duw die stromer geeft is zo onmisbaar eens je die kent. Mss heeft hij wat minder problemen als de mijne maar dat kan nu ook moeilijk anders :mrgreen:
IMG_0175.JPG
IMG_0175.JPG (4.93 MiB) 6015 keer bekeken
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Met andere woorden en eventjes haantjes gedrag tonen, als ik mijn ST2 heb gaat die Trek mij nooit meer inhalen 8-)
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Haantjes gedrag kom je overal tegen. Soms is het ronduit jammer en soms betrap je jezelf erop dat je hetzelfde doet. Vanochtend haalde ik een groep van een stuk of 15 wielrenners in, krijg ik de opmerking: "valsspeler!" naar mijn hoofd. Dat heb ik verder genegeerd maar dacht wel: "toch jammer, hebben ze liever dat ik ze met een auto voorbij steek?"

Een paar kilomteter verder moest ik een scherpe bocht maken (±20km/h), wil in die bocht een bromfietser inhalen dus ik even extra op de trappers en ik ben hem tot de 47 km/h voorgebleven. Daarna kwam hij me voorbij. Leuk, maar eigenlijk slaat het nergens op...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 09 mei 2018, 18:51 "valsspeler!"
Reuze grappig vind ik dat altijd, dat mensen zeggen dat je vals speelt met een speed pedelec, terwijl ze helemaal niet weten aan welk spelletje of wedstrijd je precies deelneemt, if any. :geek:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 09 mei 2018, 19:34 welk spelletje of wedstrijd
De wedstrijd: "wie kan het beste rare opmerkingen negeren". Volgens mij was ik overtuigend aan het winnen :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Polling schreef: 09 mei 2018, 11:08 Ik begrijp absoluut niet waar die rivaliteit vandaan komt. We houden toch geen wedstrijdjes op de openbare weg? Ik heb plezier op mijn SP en hoop dat anderen dat ook hebben. Of ze nou 32 of 45 rijden, dat maakt toch geen verschil?
Wel, op een speedbike ben ik niet fier dat ik sneller ga dan een ander. Alleen tevreden.
Ik ken iemand die vorige week een fietstocht van 140 km heeft afgelegd aan een gemiddelde van 43 km/h. Zonder motor dus. Dat was wel in groep. Dan mag je snoeven.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

FreddyH schreef: 09 mei 2018, 18:51 Vanochtend haalde ik een groep van een stuk of 15 wielrenners in, krijg ik de opmerking: "valsspeler!" naar mijn hoofd.
Dat soort opmerkingen zeggen meer over de wielrenners dan over de speed pedelec's. Als mij een pedelec voorbij steekt, is het heerlijk hier achter te gaan zitten in plaats van achter een brommer. Geen uitlaatgassen, eigenlijk is een speedpedelec een perfecte derny. In mijn eigen fietscluppie is mij al meerdere keren verzocht de Stromer een keer mee te nemen voor een snel ritje 8-)

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies, dat is toch alleen maar leuk. Ik haal hier aardig wat racefietsers in onderweg, en ik check altijd even in mijn spiegel wat-ie gaat doen. Laat hij het lopen: prima. Zie ik dat-ie op de pedalen gaat staan, dan houd ik even iets in zodat hij kan aanpikken en dan ga ik vol gas met de fiets in mijn wiel. Soms wordt er even gezwaaid als onze wegen zich weer scheiden, soms ook niet. In het laatste geval heb IK dus te maken gehad met een ordinaire valschspeler die even zijn Strava stats wat leuker erop wil krijgen ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 09 mei 2018, 18:51 Haantjes gedrag kom je overal tegen. Soms is het ronduit jammer en soms betrap je jezelf erop dat je hetzelfde doet. Vanochtend haalde ik een groep van een stuk of 15 wielrenners in, krijg ik de opmerking: "valsspeler!" naar mijn hoofd. Dat heb ik verder genegeerd maar dacht wel: "toch jammer, hebben ze liever dat ik ze met een auto voorbij steek?"
Mijn standaardantwoord: "Rij jij met de fiets naar 't werk? Ahhh met de auto? En die heeft geen motor?"
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Tomasj reactie gebruik ik ook heel vaak.
Op mijn dagelijkse ritjes krijg ik veelvuldig racefietsers nabij/langszij/etc.

Vaak wordt gevraagd waar ik naar toe ga en vervolgens het verzoek of ze achter me mogen blijven "hangen". GEEN PROBLEEM; veel te blij DAT ze zoiets melden want mijn St1x-remmen zijn veeeeel gretiger dan hun dingetjes.
Soms heb je van die treurnietjes (zie mailtrail hierboven) die je van alles toeroepen ("nepperd", "valsspeler", "da's niet eerlijk") maar geheel in de trend van Tomasj vraag ik dan of ze lekker hun vrijetijdstourtje maken en dat ik per dag 3 1/2 uur per dag doorstomp voor woon-/werkverkeer; ook in de winter; iedere dag. Vervolgens kwak ik mijn jaarkilometrage er tegen aan en de treurnietjes kiezen spontaan een nieuwe route ! hi hi.
Lucht zo op......

Stromer ze,
Reinout
Plaats reactie