Rode Trek super commuter ingehaald

Mike
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2018, 15:24

Vanmorgen lekker op weg naar mijn werk met een gangetje van ong. 35 p/u.
Ik kom nog wel eens aan de max. capp. van mijn batterij, als ik de hele afstand naar mijn werk op vol vermogen doe.
Ook vandaag weer een licht briesje tegen, dus ik denk we doen het gewoon een stukje rustiger aan in standje 2.
En dan gebeurt dat wat je niet verwacht op een Stromer,...... je wordt ingehaald door een andere speed pedelec :?: :?: :?:
Het betrof een fel rode Trek super commuter. Op zich geen lelijke fiets, kan ook niet, want het model is wel wat lijkend op de Stromers van ons, maar de inhoud verschilt wel degelijk.
Dit kan natuurlijk niet zomaar gebeuren! Iemand met onverdiend zelf vertrouwen laten passeren!
Ik druk even op de 3 en schakel een tandje bij, en in no time haak ik aan.
Verontrust zie ik hem in zijn spiegel kijken als ik in zijn kielzog hang. Hij stoempt, hijgt en doet alle moeite om boven de 45 te komen.
Ik geniet, letterlijk. Met een grote grijns en weinig moeite blijf ik nog even wat achter hem hangen om het leed nog wat te vergroten.
Dan laat ik hem maar gaan, hij moet rechtdoor en ik rechts af.

Ik schakel weer terug naar de 2 en koers rustig door. Ik moet nog zo'n 40 km.
Maar mijn dag is nu al niet meer stuk te krijgen! :cool2:

Groet allen
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik begrijp absoluut niet waar die rivaliteit vandaan komt. We houden toch geen wedstrijdjes op de openbare weg? Ik heb plezier op mijn SP en hoop dat anderen dat ook hebben. Of ze nou 32 of 45 rijden, dat maakt toch geen verschil?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ach weet je, uiteindelijk blijven de meeste van ons toch altijd een beetje verplassers :D

Van de week weer een wielrenner in het wiel die wel heel fantiek keek en ik dacht "die lossen we even". Houdt die man het een paar kilometer vol om met 45 mij bij te houden :shock:
Uiteindelijk was ik aan het eind van de weg verzuurder dan hij, waarbij we met wederzijdse grijns onze eigen weg hebben vervolgd. Dan kan competitie toch nooit erg zijn ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Golvas

Mike schreef: 09 mei 2018, 10:33 Dit kan natuurlijk niet zomaar gebeuren! Iemand met onverdiend zelf vertrouwen laten passeren!
Natuurlijk kan dat zomaar gebeuren, het is immers niet omdat je met een Stromer rijdt dat je jezelf moet gaan God wanen !

Geniet, maar gun anderen ook het licht in hun ogen.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Ik vind m geweldig Mike :cool2: tuurlijk doe je dat althans ik ook ;) van de week in de nacht richting huiswaarts kom er een scooter aan me voorbij .... mmmmm dat kan sneller dus gas op die lolie en eraan voorbij zou leuk om het stipje dan kleiner te zien worden in je spiegel :bj

Maar veiligheid altijd bovenaan 😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 09 mei 2018, 11:08 Ik begrijp absoluut niet waar die rivaliteit vandaan komt. We houden toch geen wedstrijdjes op de openbare weg? Ik heb plezier op mijn SP en hoop dat anderen dat ook hebben. Of ze nou 32 of 45 rijden, dat maakt toch geen verschil?
Weet je wat het is: de Stromers zijn gewoon steenduur. Wat je ervoor terug krijgt, naast een heleboel zaken die een persoonlijke afweging zijn, is een lekkere en comfortabele hoge snelheid. Maar we weten ook allemaal dat er speed pedelecs zijn die een scherpere prijs-kwaliteitverhouding hebben dan de Stromer.

En dan krijg je een vreemde dynamiek die een beetje twee kanten op werkt. Ik heb namelijk weleens de indruk, en dat zie je ook dagelijks in diverse FB groepen gebeuren, dat mensen die een probleem hebben met hun Stromer een beetje uitgelachen worden door mensen die geen Stromer hebben: sta je dan met je dure Stromer, aan de kant van de weg met een storing... (En ja, dat druipt er soms écht vanaf.)

En dan heb je de Stromer bezitters die denken: ja je kan wel lachen om wat ik voor mijn SP heb betaald, maar ik ga wél mooi het hardst op mijn prachtig ontworpen Stromer. En iedereen die geen 45km/u kan halen omdat die middenmotor dat niet kan hebben, die doet wel alsof 'm dat niet uitmaakt, maar het maakt natuurlijk wel degelijk uit. Motorvermogen kun je nu eenmaal beter mee dan om verlegen zitten.

Mij interesseert het allemaal niks. Ik kies een product dat mij aanspreekt, ik overzie de voor- en nadelen van mijn keus en de alternatieven, en iedereen moet lekker zijn ding doen :hy:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Haantjesgedrag zal je altijd en overal hebben.

Een collega van mij maakt er een erezaak van om met zijn nog véél duurdere carbon racefiets in het wiel te gaan hangen van SP's, om ze dan in te halen en achter zich te laten. Hij kan dat gewoon niet laten, en had dat vroeger al als hij in de verte een lichtje van een fiets zag pinken bij het naar huis rijden. Die moest hij "hebben".
Scheldelaan-Stromer
mhoutman

Racen net een ST5 op Zandvoort :ck:

EDIT: idd helemaal niets mis met een Trek Super Commuter incl. Supernova M99 Pro :cool2: https://www.trekbikes.com/us/en_US/bike ... orCode=red
Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Is er nog niemand voorbij gestoken door een velomobiel?
Zelfs met stevig stampen naar 48km/u reed hij me los voorbij.
Achteraf een praatje gemaakt, beetje gelachen, mekaars fiets bekeken en sindsdien is het telkens groeten en een babbeltje slaan bij een rood licht!
Gewoon gezellig. Niks rivaliteit. Ieder zijn ding, ieder zijn snelheid :cool2:
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Blijft toch een heel mooie fiets. En dat haantjes gedrag tja... Ik fiets al 4 jaar met een Santos met Rohloff en riem. Ik kom uit de competitie dus ik kan hard gaan als ik wil. Als ik dan met mijn 11kg zware Santos een dure carbolfiets van 6,5 kg voorbijsteek heb ik al regelmatig reacties gekregen als: moet je een grote inspanning leveren op zo'n e-bike? Als ik heb dan wijsmaak dat er niets elektrisch is aan heel die fiets willen weinigen mij geloven.
Op Strava was dat net hetzelfde. Sommige behalen een KOM en denken dan dat er nooit nog iemand sneller zal zijn op die plaats. Als jij die KOM dan afneemt flaggen ze die rit omdat ze vinden dat die onreglementair is afgepakt.
Maar ik ben aan het weg dwalen.
Als ik eerlijk toegeef vind ik die Trek één van de mooiste pedelecs van het moment. Die Trek heeft mijn interesse in een pedelec aangewakkerd. Op het werk was een rijder van die fiets de eerste met een pedelec. Ons team stopt in de late shift om 21u50, hij om 21uur. Omdat hij met gewone kledij fiets zal hij iets van tijd inhalen met omkleden. Maat toch ben ik al 2-3 minuten vertrokken als hij klaar is. Neem dat hij 7-8 minuten achterstand heeft. Na 10 km op de N16 haalt die mij meestal in op de Temse brug of daar in de buurt. En zelf fiets ik toch rond de 27-28km/u
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Plaats reactie