Fiets navigatie

Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Zijn er forumleden die een navigatie systeem op hun Stromer voeren?
Indien ja, welk merk, type en wat is jullie ervaring hiermee in het gebruik?
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruik geen navigatie systeem, maar heb het ook niet nodig. Mijn meeste kilometers zijn namelijk woon-werk-woon-werk-woon.

En als het echt moet: mijn smartphone zit op mijn stuur, dus als ik even de draad kwijt ben dan Maps ik zo ergens heen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Bedankt Stromeur,
Ben maar gelijk naar jouw bijdrage gegaan over de montage mogelijkheden voor de smartphone op de bike :D
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Maus
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2017, 13:54

Ik heb een garmin edge 810 die ik voornamelijk gebruik voor wielrennen. Handig om custom routes te maken via de website van garmin zelf of via strava (strava heeft mijn voorkeur omdat die hun wielren data gebruikt voor voorkeur veelgebruikte wielren routes).

Om van a naar b te gaan is maps op je smartphone makkelijker. Je stelt het makkelijker in, smartphone heb je al en maps is duidelijker dan zo'n garmin.

Van toppeak heb je universele smartphone mounts en vind ik toch wel de goedkoopste flexibele oplossing.
ST1x 984, ergon gp3, bodyfloat
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Sorry, was al in het smartphone mount op zoek naar fietsnavigatie. Heeft er iemand een degelijke app die bijvoorbeeld ook gebruik maakt van de fietsroutenummering in BE en NL?
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik gebruik de iPhone vastgezet met een Lifeproof systeem.
Om de weg te vinden: google maps in voetgangersmodus.
Om een leuke route uit te stippelen Topo GPS met fietsknooppuntenoverlay op de iPad.
Om de route te rijden: Cyclemeter. Importeren via Dropbox Topo GPS op iPad -> GPX Naar Dropbox -> GPX openen in Cyclemeter app op iPhone.

Er is ook de app fietsknoop.

Ook interessant oplaadpunten.org
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Ice64
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2017, 14:34

Ik gebruik ook mijn iPhone in een lifeproofcase met bijhorende bevestiging. Voor navigatie gebruik ik dan mijn TomTom. Maar nu 4G in onze buurlanden en daarbuiten dezelfde tarieven zijn, heb je keuze zat. Lege batterij is ook gedaan met de USB aansluiting op je Stromer. Het uitzetten van gpx files naar cyclemeter heb ik ook gedaan maar vond ik niet zo handig, mss heb ik hier wel iets fout gedaan :(
Cyclemeter vind ik wel goed, ook ism de iWatch :ay
Lomito

Ik gebruik ook geen navigatie, voor geval van nood heb ik een smartphone bij me maar die heb ik in de afgelopen 5200 km nog niet nodig gehad en ik rij vaak andere routes. Gisteren ben ik vanuit Herveld naar Amersfoort gereden voor een meer dan plezierig samenzijn met familie/vrienden, uiteraard op de Stromer en mw. Lomito met de auto.

Vooraf heb ik de route uitgestippeld met de fietsrouteplanner en daarna enkele ingewikkelde punten bekeken op Streetview. En daarna in één keer goed gereden. Via de N836 (Zetten-Randwijk) naar het veerpont Wageningen gereden, vervolgens over de dijk onderlangs Wageningen en rechtsaf richting Kortenoordallee en vervolgens linksaf via de Kanaalweg de route van het Valleikanaal gevolgd. In Veenendaal moet je dan even navigeren door de stad, en daar was Streetview erg handig, om in het noordwesten van Veenendaal het Valleikanaal verder te volgen tot aan Leusden-zuid. Daar naar de Arnhemseweg en zo Amersfoort (Leusderkwartier) in gereden.

Bij vertrek was de accu weer volgeladen maar toen regende het en eigenlijk had ik ook net "iets" te veel gedronken om midden in de nacht terug te fietsen. Dus fiets op de fietsendrager en het ritje naar huis de nachtblinde mw. Lomito naar huis genavigeerd... :ba
ArieHiSpeed
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:27

Ik gebruik de Mio cyclo200, werkt uitstekend en bij lange ritten kan ie eventueel aan de usb van de Stromer.
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Volgende maand komt de Mio Cyclo 400 op de markt. Dit is een fiets navigatie met een scherm van maar liefst 4 inch.
Lijkt me een interessante optie, zeker voor een nestorix als ik :mrgreen:
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Plaats reactie