Windgeruis

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Link naar de website van de verkoper in voorgaande post verwijderd, aangezien deze winkelier hier zelf al langs is geweest om ongewenste reclame te maken. (En dan werkt een verkoper dit dus helaas in de hand.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hingking
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2017, 16:30
Locatie: Hasselt
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Albert schreef: 01 sep 2017, 09:30 Dank voor de tips allemaal! Ik heb de Slipstreamz spoiler en de Windblox besteld. Zal ze even vergelijken qua comfort en koppel mijn ervaringen aan jullie terug! En ja, in de winter geen last, want dan dragen we een gezellig bivakmutsje onder de helm :ay
Heb je ze al kunnen testen?
Gebruikersavatar
heintjep
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:56
Locatie: Helmond

Ik heb nu ook sinds enige tijd de Cat-ears in gebruik. wat een verschil zeg! Super blij mee. Je hoort idd veel beter achteropkomend verkeer aankomen. En je komt niet volledig gestoord aan als je een half uur in windgeruis hebt moeten vertoeven.

Echte aanrader. Ik heb ze op Amazon in Duitsland gekocht. Voor de twijfelaars: gewoon doen!
ST1 Wit * 522Wh gouden accu * Schwalbe Big Bens * Grijze Abus Pedelec+ helm * Cat-ears * Northwave Husky winterschoen * Shimano Click'r combipedalen
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De helm als demper komt hier weinig naar voren. Toch doet dit veel. De Cratoni Vigor dempt windgeruis een stuk beter dan de fietshelm die ik voorheen gebruikte.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Erwin
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jan 2018, 11:09

Tinnitus is een onderschat gevolg van teveel lawaai. Beter voorkomen want genezen is niet mogelijk!!!

Ik rij dagelijks 42 km heen en terug naar het werk. Heel snel had ik hinder van het geluid van de wind. Ik rij +/- 30 km/h met mijn zelfbouw electrische fiets.

Tijdens mij zoektocht viel mij direct op dat ik niet alleen was die last had van lawaai.

Gelukkig zijn er verschillende hulpmiddelen om het lawaai tegen te gaan. Waarschijnlijk zal elk persoon elk product anders ervaren.

Windfree
Windblox
Cat Ears
Windrush
oordoppen met filter

Allemaal hulpmiddelen. Allemaal moeilijk te proberen want in de winkel heb ik ze nog niet gezien. Dus kopen en hopen dat het goed is.

Ik heb gekozen voor de Windrush hoofdband. Tijdens de online aankoop had ik contact met de verkoper en die raadde mij een maat groter aan. Ik had dit beter niet gedaan want nu draag ik een dunne helmmuts, dan de windrush en dan mijn helm. Maar het helpt wel tegen het geluid. Het gebulder van boven de 25 km/h is er niet. Het is niet geluidsloos maar er valt mee te leven.
Je moet het niet doen voor het uitzicht. Het is volumineus maar wel warm.

Natuurlijk spelen ook veel andere zaken mee voor het verhinderen van geluid.
vb de helm en riempjes.
vb de kraag van de vest die je draagt
vb houding
buco

Ik had er ook eerst erg veel last van met zo'n nutcase helm. Nu rijd ik met een Cratoni Vigor die al veel hel(m)pt. Los daarvan rijd ik ook steeds met oordoppen in.

Rijden met de Stromer in volle rust en stilte, er gaat niet veel boven dat :ay
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Oto plastieken laten aanmeten die spaak wel goed doorlaten, werken top.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Bramvh
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 dec 2017, 20:53
Locatie: Kruishoutem, België
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 14000

Wie van jullie gebruikt deze in combinatie met oortjes om muziek te luisteren?
Is hier het verschil ook goed merkbaar? Want ik hoor de helft niet meer door het geruis :ck:
ST1X - 2017 orange
14.000km…
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Albert schreef: 01 sep 2017, 09:30 Dank voor de tips allemaal! Ik heb de Slipstreamz spoiler en de Windblox besteld. Zal ze even vergelijken qua comfort en koppel mijn ervaringen aan jullie terug! En ja, in de winter geen last, want dan dragen we een gezellig bivakmutsje onder de helm :ay
Albert, we missen nog steeds je ervaringen.... :cry:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ik heb ook de Windblox binnen gekregen. Mijn ervaring is dat het iets weg filtert, maar zeker geen 70 - 80%. Misschien is dit het geval tot snelheden rond de 30km/h, maar rond de 45 km/h nog steeds veel wind-gebulder (met Abus Pedelec helm).

Ik zou eerder zeggen dat de "scherpe randjes" van het windgeruis weggenomen wordt, scheelt rond de 20 - 30% zou ik zeggen.
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Plaats reactie