Ortlieb tas op ST3 / ST5

Plaats reactie
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Vandaag mijn ST3 opgehaald. Wat een beest zeg. Naar Rat bikes gereden om mijn bestelde Ortlieb Commuter bag 2.1 op te halen. Wat blijkt, door het brede spatbord past de clip van het ortlieb systeem niet goed. Het loopt vast op het spatbord. Ook de clip van het 3.1 systeem die je vast op de Racktime moet bevestigen, past niet goed.

Op een ST2 past het allemaal prima. Daar is de ruimte tussen het spatbord en de Racktime meer dan voldoende.

Welke ervaring hebben jullie hiermee? Alternatieve tassen die wel goed passen?
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Je kunt die clip toch verplaatsen/verschuiven op de tas? Dat loste in mijn geval het probleem op.
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Dat kan zeker. De achterste clip valt daarmee achter het spatbord en past daarmee prima. Misschien past de voorste clip als ik de helemaal naar voren plaats, daar waar het spatbord weer naar beneden gaat. Morgen nog maar eens opnieuw proberen
Stromer ST3 LE
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Met de voorste klip ver naar voren past het idd. Althans voor een Ortlieb commuter bag waren mijn voeten te groot. Het is een Downtown geworden.

Ortlieb QL2.1 past gewoon dus
Stromer ST3 LE
Golvas

StromerMoose schreef: 17 nov 2018, 19:52 Het is een Downtown geworden.
Degelijke tas die muurvast zit, heb hem zelf ook in gebruik.
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Bij thuiskomst is de Ortlieb Downtown direct ingepikt door mijn vrouw. :D

Staat prachtig op haar witte ST2. Zit als een huis. Van de week maar even een andere bestellen voor mijzelf.
Stromer ST3 LE
KDS
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2019, 21:12

StromerMoose schreef: 16 nov 2018, 18:44 Dat kan zeker. De achterste clip valt daarmee achter het spatbord en past daarmee prima. Misschien past de voorste clip als ik de helemaal naar voren plaats, daar waar het spatbord weer naar beneden gaat. Morgen nog maar eens opnieuw proberen
Ik heb gewoon van de voorste clip een klein stukje afgeslepen met de slijptol. zie je niks meer van en past nu super :cool2:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Klopt, is een bekende oplossing. Ik heb bij al mijn tassen van de voorste clip met een tang ook een stukje afgeknipt. Het is voor mij duidelijk dat Stromer tijdens de ontwerpfase nooit 1 Ortlieb tas echt op gehad heeft.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie