Brooks achtertassen

Plaats reactie
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Weet iemand of in de Brooks Suffolk achtertassen een stromer ST2/3/5 accu rechtop past? Deze tassen worden ook meegeleverd op de ST2 Ltd.

De accu heeft een lengte van 40cm. Op de site van Brooks staat dat de Suffolk achtertas een aanpasbare hoogte van 40 tot 56cm heeft. Wel fijn als de tas in standje 56 cm nog waterdicht is :D .

Alternatief is de Ortlieb Commuter aktetas (draadje elders op het forum). Deze is 40cm breed, maar heeft ' flexibele wangen' . Denk echter dat een reguliere achtertas wat minder dicht op mijn voeten te plaatsen is.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

StromerMoose schreef: 24 okt 2018, 13:20 De accu heeft een lengte van 40cm.
De accu is 47 cm. lang.

Toevallig vroeg ik vandaag bij m'n dealer hoe best de accu te vervoeren, en er werd - na contactname met Stromer - een battery bag kit aanbevolen. Dus zou je de totale lengte van accu + bag nog iets ruimer moeten nemen, zodat die Ortlieb Commuter mogelijk iets krap uitkomt.

De vraag rijst wel of zo'n battery bag kit een absolute must is. Op andere elektrische fietsen heb ik duizenden kilometer afgelegd met Bosch en Panasonic accus, gewoon onbeschermd in Ortlieb backrollers, zonder enig probleem.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Krid En Stromermoose,

Waar je zeker wel aan moet denken is dat het gebied rond de accu-contacten magnetisch is (om de stekker correct te oriënteren). Dus een accu relatief onbeschermd in een tas "dumpen" zou ik afraden. Niet alleen voor de fysieke bescherming maar zeker omdat dat accu-contact als een soort magnetische stofzuiger werkt voor allerlei zaken onderin de tas.
En ik zou geen kortsluiting op zo'n energieblok willen. De systeem-electronica zal de accu wel beveiligen maar zeker weten doe ik het niet...…..en daar is een accu (welke kleur ook) me te duur voor.

Dus bescherm de contacten ! Zelf gebruik ik een telescoop-tas om m'n 2e blauwe accu achterin een Ortlieb Backroller mee te nemen.

Stromer ze,
Reinout
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

De battery bag van stromer is prachtig. Maar 179 euro, ik dacht het niet.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb die Stromer Battery Bag, en hij is wel echt heel degelijk vervaardigd. Het idee is ook dat-ie er bij zelfontbranding van de accu voor zorgt dat het vuur zich niet kan verspreiden (geen zuurstof erbij en de tas zelf is een soort blusdeken). Al is de tas hier niet officieel voor gekeurd. Ik sla mijn accu om die reden thuis wel op in deze tas.

Het voordeel van de Battery Bag is ook dat het zachte materiaal om de accu ervoor zorgt dat-ie geen harde klappen te verduren krijgt. Maar als het je alleen hierom te doen is (veilig transport) dan zijn er inderdaad alternatieven die stukken goedkoper zijn. Desnoods rol je zelf iets om de accu heen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Vandaag bij een Stromer dealer de Brooks tas getest. Een ST2/3/5 accu past, maar het houdt niet over. Ook de Ortlieb commuter bag geprobeerd. Dat is een betere optie. Door de flexibele wangen is de accu horizontaal te vervoeren. Weet niet of het met een accu-jas ook nog past.

Ik hoop dat de officiële Stromer jas in de toekomst wat goedkoper wordt.
Stromer ST3 LE
Plaats reactie